غذای خانگی سگ مورد تایید دامپزشکی

غذای خانگی سگ مورد تایید دامپزشکی

0 دیدگاه 21 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 773
غذای خانگی سگ مورد تایید دامپزشکی
با تغییر مداوم اخبار فراخوان ها و اطلاعات در مورد غذاهای تجاری سگ ، صاحبان سگ های بیشتری تصمیم می گیرند غذای سگ خود را در خانه تهیه کنند . سگ ها غذاهای خانگی را دوست دارند، اما درست کردن غذای خانگی سگ با پختن یک غذا برای خود یا اعضای خانواده انسانی شما یکسان نیست. قوانین مهمی وجود دارد که باید رعایت کنید تا سگ خود را سالم نگه دارید .

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، محبوبیت رژیم های خانگی تا حدی به این دلیل است که مواد تشکیل دهنده آن قابل کنترل هستند. علاوه بر این، بسیاری از مردم سعی می کنند سالم تر غذا بخورند و همین را برای سگ های خود هم می خواهند. رژیم‌های غذایی خانگی مورد علاقه برخی هستند زیرا حاوی مواد غذایی کامل هستند که به طور کلی سالم‌تر از غذای فرآوری شده سگ در نظر گرفته می‌شوند.

پختن غذای خانگی سگ برای همه مناسب نیست. قبل از اینکه سگ خود را به رژیم غذایی خانگی تغییر دهید، باید عواملی را در نظر بگیرید.

حتما دستور غذای سگ را پیدا کنید که کامل و متعادل باشد. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید این است که یک رژیم غذایی ناقص یا نامتعادل را به سگ خود بدهید.

اندازه گیری مواد تشکیل دهنده و درست کردن غذا زمان می برد. مطمئن شوید که برنامه ای دارید که زمان کافی برای درست کردن غذای سگتان به طور منظم در اختیار شما می گذارد.

مطمئن شوید که می توانید مواد لازم برای تهیه غذای سگ خود را بخرید. غذای خانگی معمولاً ارزان‌تر از غذای تازه یا خام سگ است.

اگر سگ حساسی دارید، ممکن است لازم باشد چندین دستور غذا تهیه کنید تا بتوانید رژیم غذایی را به طور دوره ای تغییر دهید و سگ خود را علاقه مند نگه دارید.

تغذیه مناسب برای سگ ها

سگ ها نیز مانند انسان ها نیازهای تغذیه ای دارند که برای رشد آنها باید برآورده شود. نیازهای غذایی سگ ها با نیازهای ما متفاوت است، بنابراین نمی توانید دقیقاً شام خود را با سگ خود به اشتراک بگذارید. تغذیه با رژیم غذایی ناقص یا نامتعادل می تواند منجر به کمبود ویتامین و مواد مغذی در سگ شود.

سگ ها برای تامین انرژی مورد نیاز خود به کالری کافی نیاز دارند. نیاز روزانه سگ به کالری به مرحله زندگی و سطح فعالیت سگ بستگی دارد. دامپزشک شما می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید سگ شما روزانه به چه مقدار کالری نیاز دارد.

رژیم غذایی سگ خانگی باید حاوی تعادل مناسبی از پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و چربی باشد. ویتامین ها و مواد معدنی باید به غذا اضافه شود تا از کامل و متعادل بودن آن اطمینان حاصل شود. 

حداقل 10 درصد پروتئین، مانند مرغ، بوقلمون، ماهی، گوشت گاو بدون چربی

تا 50٪ کربوهیدرات، مانند برنج، ماکارونی و سیب زمینی (همچنین مقداری فیبر را فراهم می کند)

حدود 2.5 تا 4.5 درصد فیبر، که می تواند از سبزیجاتی مانند نخود، لوبیا سبز و  هویج باشد.

حداقل 5.5 درصد چربی، معمولا به شکل روغن نباتی

اگر آماده شروع آشپزی برای سگ خود هستید، اولین قدم این است که با دامپزشک خود صحبت کنید. دامپزشک شما ممکن است دستور العمل هایی برای امتحان کردن شما داشته باشد. یا ممکن است نیاز به ارجاع به یک متخصص تغذیه دامپزشکی داشته باشید که بر تغذیه سگ ها تمرکز دارد.

هنگام تغذیه با غذای خانگی سگ به چه نکاتی توجه کنیم

هنگام تغییر غذای خانگی سگ، بسیار مهم است که سگ خود را از نزدیک تحت نظر داشته باشید. در مورد تغییراتی که متوجه می شوید، خوب یا بد، با دامپزشک خود در تماس باشید. برای بهترین نتیجه، وزن و وضعیت بدن سگ خود را در طول زمان ثبت کنید. سگ خود را حداقل یک بار در هفته وزن کنید و در صورت مشاهده کاهش یا افزایش وزن ناخواسته با دامپزشک خود تماس بگیرید. مراقب استفراغ یا اسهال باشید که اگر سگ شما به یک یا چند ماده حساس باشد، ممکن است رخ دهد. این یا هر نشانه دیگری از بیماری را یادداشت کرده و به دامپزشک خود گزارش دهید.

طرز تهیه غذای خانگی برای سگ ها

هنگام تهیه یک رژیم غذایی در خانه برای سگ خود، ضروری است که دستورالعملی کامل و متعادل را دنبال کنید. هنگامی که شما و دامپزشکتان یک دستور غذای مناسب را انتخاب کردید، وقت آن است که شروع کنید.

قبل از شروع، بهتر است یک ترازو، غذاساز، قابلمه و تابه و ظروف یا کیسه‌هایی برای تقسیم غذا آماده کنید.

مواد تازه و باکیفیت را که کنسرو، چاشنی یا فرآوری شده نیستند، خریداری کنید.

خودتان را در یک منطقه تمیز از آشپزخانه قرار دهید که عاری از غذاهایی باشد که ممکن است برای سگ شما مضر باشد .

مواد را اندازه بگیرید. در صورت امکان از یک ترازو برای دقت استفاده کنید.

مواد را طبق دستور پخت بپزید

غذا و مکمل ها را به خوبی با هم مخلوط کنید (در حالت ایده آل، از غذاساز برای ترکیب مواد استفاده کنید).

غذا را در ظروف قرار داده و در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.

به طور کلی، مواد غذایی در یخچال برای سه تا چهار روز تازه می مانند. غذای منجمد سگ در حدود دو ماه بهتر است. از دادن غذای خانگی سگ که بیش از شش ماه در فریزر بوده خودداری کنید.

بسیاری از صاحبان مواد غذایی را به صورت فله ای تهیه می کنند و آن را در یخچال یا در ظروف از قبل منجمد می کنند. این یک ایده عالی برای صرفه جویی در زمان و هزینه است، اما ممکن است بخواهید با تهیه مقادیر کمتر شروع کنید تا بتوانید ببینید سگ شما در رژیم غذایی چگونه عمل می کند.

نمونه دستور غذای سگ

دستور العمل های زیر توسط دامپزشکان برای استفاده عمومی در سگ های سالم ایجاد شده است. قبل از دادن این غذاها یا سایر رژیم های خانگی به سگ خود حتما با دامپزشک خود صحبت کنید.

دستور غذای نمونه سگ MSPCA-Angell

MSPCA-Angell دستور زیر را برای سگ بالغ متوسط ​​15 پوندی بدون مشکل پزشکی به عنوان یک گزینه ممکن برای صاحبان حیوانات خانگی ارائه می دهد. این دستور برای تغذیه طولانی مدت زمانی که طبق دستورالعمل تغذیه می شود متعادل است.

فرمولاسیون رژیم غذایی خانگی: توصیه می کنیم تا زمانی که با حجم تقریبی هر کدام آشنا شوید، از یک مقیاس گرم رژیمی برای وزن کردن این غذاها استفاده کنید. ترازو غذا را می توان از خواربار فروشی های محلی و فروشگاه های تخفیف بزرگ خریداری کرد. همه اقلام باید با هم ترکیب شوند تا حیوان خانگی شما نتواند مواد غذایی تکی را انتخاب کند. یک غذای خانگی متعادل می‌تواند منجر به دریافت نامتعادل مواد مغذی شود، اگر اجازه داده شود مواد جدا شوند و حیوان کل مخلوط غذا را مصرف نکند. 

این ها وزن ها و مقادیر پخته شده هر ماده غذایی در روز برای یک سگ بالغ 15 پوندی (وزن ایده آل) است. وزن نهایی پخته شده در محتوای آب و زمان پخت متفاوت است. با این حال، وزن این مواد دقیق تر از اندازه گیری حجم است.

عناصر

 مورد                                                               گرم                اندازه گیری مشترک

 منبع پروتئین: مرغ، گوشت تیره پخته شده             80                خالص wt. اونس

 منبع کربوهیدرات: برنج، سفید، پخته                   190                 1 1/3 فنجان

 منبع فیبر: سبزیجات مخلوط                               15              1 قاشق غذاخوری

 منبع چربی: روغن نباتی                            5-10      1-2           قاشق چایخوری

مکمل هایی که باید در غذا مخلوط شوند:        Balance IT Canine            6           1.5 قاشق        

انرژی مورد نیاز روزانه یک سگ 15 پوندی 443 کیلوکالری تخمین زده شده است و این جیره حاوی حدود 1.51 کیلوکالری در هر گرم به عنوان تغذیه است، بنابراین سگ باید روزانه حدود 300 گرم از این رژیم را بخورد. ما دوز اولیه غذا را با استفاده از یک معادله سگ عمومی محاسبه می کنیم، با این حال، برای هر سگ منفرد، این معادله عمومی می تواند +/- 50٪ کاهش یابد. اگر فکر می کنید سگ شما به غذای بیشتر یا کمتری نیاز دارد، به سادگی با تنظیم کل (-/+ 25%) مقدار غذا را برای وزن و وضعیت مناسب، کم و بیش تغذیه کنید. لطفاً هنگام خوردن این رژیم، سگ را هر هفته وزن کنید.

مهم: قبل از ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی سگ خود، لطفاً با دامپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که تغییرات با وضعیت سلامت فعلی سگ شما سازگار است. قبل از تغییر رژیم غذایی سگ خود را وزن کنید. داشتن خط مبنا؛ ردیابی وزن آنها به شما در تنظیم مقدار در صورت کاهش یا افزایش بیش از حد کمک می کند. مقدار غذای مورد نیاز سگ بر اساس سطح فعالیت، سن و وضعیت سلامت کلی متفاوت است.

عناصر

8 اونس ران بوقلمون ارگانیک آسیاب شده (بدون استخوان)

2 قاشق غذاخوری گوشت ارگانیک بوقلمون (جگر، سنگدان، قلب)

¼ C سبزیجات ارگانیک ریز رنده شده

1 قاشق چایخوری تخمه آفتابگردان خام آسیاب شده

½ قاشق چایخوری روغن نارگیل ارگانیک

½ قاشق چایخوری روغن ماهی قزل آلا

500 میلی گرم کلسیم سیترات (* باید شامل این باشد!)

اندازه گیری مواد تشکیل دهنده را بر اساس وزن و سطح فعالیت سگ خود تنظیم کنید. مقادیر ذکر شده در بالا برای یک سگ 20 پوندی است که حداقل ورزش را دریافت می کند. نیازهای کالری سگ با ورزش شدید چهار برابر می شود. مطمئن شوید که وزن سگ خود را کنترل کنید و وعده های غذایی را برای برآورده کردن نیازهای کالری تنظیم کنید.

40 پوند سگ: مقادیر بالاتر x 2

60 پوند سگ: مقادیر بالاتر x 3

80 پوند سگ: مقادیر بالاتر x 4

سبزیجات را سفید کرده و کنار بگذارید. ران بوقلمون و گوشت اندام آسیاب شده را به آرامی با دمای متوسط ​​رو به پایین بپزید. زمانی که بیشتر گوشت سفید شد اما مقداری مایل به صورتی باقی ماند از روی شعله بردارید. سبزی های بلانچ شده را در غذاساز یا آسیاب قهوه تمیز بریزید و بپزید تا کاملاً رنده شوند. همه مواد را با هم مخلوط کنید و بعد از اینکه مطمئن شدید مخلوط به اندازه کافی خنک شده است سرو کنید.

نکات: گرمای حاصل از فرآیند پخت، نیروی حیاتی (سرزندگی) غذا را کاهش می دهد. پخت و پز جزئی ملایم باعث حفظ حیات بیشتر غذا می شود و در عین حال غذایی را فراهم می کند که هضم آن برای برخی از حیوانات خانگی راحت تر از غذای خام است. بلانچ کردن و رنده کردن سبزیجات باعث سهولت هضم آنها و افزایش جذب مواد مغذی می شود.

یادداشت های مهم

اگر سگ شما سابقه عفونت ادراری، استروویت یا سنگ اگزالات کلسیمی دارد، لطفاً از دامپزشک خود راهنمایی بخواهید.

PH ادرار سگ خود را ردیابی کنید زیرا مستقیماً با رژیم غذایی آنها مرتبط است و تحت تأثیر آن است. شما می توانید نوارهای pH را از اکثر داروخانه ها خریداری کنید. سطح pH طبیعی برای سگ ها 6.5 است.

مکمل های غذایی (برای یک سگ 20 پوندی)

اینها مواد مغذی (مکمل) اضافی هستند که می توانند به دستور فوق اضافه شوند و در جدول تجزیه و تحلیل تغذیه گنجانده نشده اند.

1 ½ قاشق غذاخوری جعفری آسیاب شده، ریشه بیدمشک، کدو سبز یا سبزی های دیگر (روزانه)

¼ قاشق چایخوری روغن کبد ماهی (3 بار در هفته) *روغن کبد ماهی برای پیشگیری از سرطان عالی است.

به این وب سایت رای دهید