غذای خام سگ

غذای خام سگ

0 دیدگاه 27 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 778
غذای خام سگ
رژیم غذایی خام سگ بحث برانگیز است. اما محبوبیت رژیم‌های غذایی که بر گوشت خام، استخوان، میوه‌ها و سبزیجات تأکید دارند در حال افزایش است. اما آیا رژیم غذایی خام برای سگ ها ایده آل است یا خطرناک؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، سگ‌های تازی مسابقه‌ای و سگ‌های سورتمه مدت‌هاست که از رژیم غذایی خام استفاده می‌کنند. گسترش این شیوه های تغذیه به حیوان خانگی یک ایده جدیدتر است که در سال 1993 توسط دامپزشک استرالیایی یان بیلینگهرست پیشنهاد شد. او پیشنهادات تغذیه خود را رژیم غذایی BARF نامید، مخفف Bones and Raw Food یا Biologically Appropriate Raw Food.

Billinghurst پیشنهاد کرد که سگ‌های بالغ با یک رژیم غذایی تکاملی بر اساس آنچه سگ‌ها قبل از اهلی شدن می‌خوردند، رشد می‌کنند: استخوان‌های خام، گوشتی و ضایعات سبزیجات. او ادعا کرد که غذاهای تجاری حیوانات خانگی مبتنی بر غلات برای سلامت سگ مضر است .

بسیاری از دامپزشکان جریان اصلی، مانند FDA، مخالف هستند. خطرات رژیم غذایی خام در چندین مطالعه منتشر شده در مجلات دامپزشکی ثبت شده است.

مزایای رژیم غذایی خام سگ که حامیان آن ادعا می کنند عبارتند از:

پوشش های براق تر

پوست سالم تر

دندان های تمیزتر

سطوح انرژی بالاتر

مدفوع کوچکتر

خطرات عبارتند از:

تهدیدی برای سلامت انسان و سگ که ناشی از باکتری های موجود در گوشت خام است.

یک رژیم غذایی نامتعادل که در صورت مصرف طولانی مدت ممکن است به سلامت سگ آسیب برساند.

احتمال خفه کردن یک حیوان، شکستن دندان ها یا ایجاد سوراخ داخلی برای استخوان های کامل وجود دارد

از کتاب Billinghurst،به سگ خود استخوان بدهید، که منتشر شده است، چندین نوع دیگر از رژیم غذایی خام سگ پدیدار شده است، از جمله رژیم های غذایی خام فرآوری شده تجاری که منجمد یا خشک شده در فریزر هستند و رژیم های ترکیبی که از غلات، سبزیجات و ویتامین های مخلوط استفاده می کنند. با گوشت خام خریداری شده توسط مالک در فروشگاه مواد غذایی.

دستور العمل های غذای خام سگ و پیشنهادات غذایی به راحتی در اینترنت و در کتاب ها یافت می شوند. علاقه صاحبان حیوانات خانگی همچنان در حال افزایش است، با فراخوانی گسترده غذای حیوانات خانگی آلوده به ملامین در سال 2007 که پیروان جدیدی را به همراه داشت.

رژیم غذایی خام سگ چیست؟

رژیم غذایی خام سگ معمولاً شامل موارد زیر است:

گوشت ماهیچه ای، اغلب هنوز روی استخوان است

استخوان ها، تمام یا آسیاب شده

گوشت های اندام مانند جگر و کلیه

تخم مرغ خام

سبزیجاتی مانند بروکلی، اسفناج و کرفس

سیب یا میوه های دیگر

مقداری لبنیات، مانند ماست

داگ نوون، DVM، از کلینیک حیوانات Beaver در بیور، Pa، می‌گوید: «برای اکثر حیوانات، مفیدتر از غذاهای فرآوری شده است.

Knueven در پزشکی جامع تخصص دارد و همچنین برای Nature's Variety، سازنده رژیم غذایی خام منجمد و غذاهای خشک و کنسرو شده مستقر در لینکلن، Neb. مشاوره می کند.

باربارا بنجامین کریل از ماریتا پس از تشخیص سرطان اسکوتر، یک ژرمن شپرد، شروع به دادن غذای خام به سه سگ خود کرد . او می‌گوید که تغییر رژیم غذایی برای کمک به اسکوتر خیلی دیر انجام شد، اما سگ‌های دیگر پس از دو سال استفاده از غذای خام سگ، رشد می‌کنند. سگ های 11 ساله پرانرژی تر به نظر می رسند و سگ هایی که مشکلات گوارشی مزمن دارند رژیم خام را بهتر تحمل می کنند.

بنجامین کریل می‌گوید: «تغییر پوشش بسیار فوری بود. "همچنین، نفس آنها بسیار بهتر بود."

بنجامین کریل غذا را خودش درست می‌کند، صبح‌ها ماست و عصرها گوشت خوک، بوقلمون یا گوشت گاو را با مقداری برنج مخلوط می‌کند. او برای کاهش هزینه ها، گوشت چرخ کرده را در زمان فروش ذخیره می کند. او می‌گوید: «ارزان نیست، اما فکر می‌کنم ما از بسیاری از مسائل مربوط به دوران سالمندی اجتناب کرده‌ایم.»

هزینه رژیم غذایی خام سگ بسته به مواد مورد استفاده و نحوه تهیه آن متفاوت است. برای یک سگ 30 پوندی، عرضه یک روزه یک نوع رژیم غذایی مرغ خام منجمد و تجاری در دسترس حدوداً کم است. 

آنچه تحقیقات نشان می دهد

فریمن، استاد تغذیه در دانشکده دامپزشکی کامینگز در دانشگاه تافتس، می‌گوید که بسیاری از مزایایی که به رژیم غذایی خام سگ‌ها نسبت داده می‌شود، مانند پوشش براق‌تر، در عوض، نتیجه ترکیب چربی بالا از نوع خام معمولی است. رژیم غذایی. او خاطرنشان می کند که غذاهای تجاری پرچرب که همان اثر را دارند، بدون خطر رژیم نامتعادل در دسترس هستند. همچنین می توان از مکمل ها به عنوان جایگزینی برای افزایش چربی در رژیم غذایی استفاده کرد.

این ارزیابی به پنج رژیم غذایی خام، سه رژیم غذایی خانگی و دو رژیم غذایی در دسترس پرداخت. بر اساس این گزارش، همه کمبودها یا مواد مغذی بیش از حد داشتند که در صورت مصرف طولانی مدت می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی شود.

جوزف واکشلاگ، دکترای DVM، این مشکلات را در برخی از سگ‌ها به صورت پوشش ضعیف، پوست بد یا استخوان‌های ضعیف دیده است. چربی بسیار کم به معنای پوشش بد است. واکشلاگ، استادیار تغذیه بالینی در کالج دامپزشکی دانشگاه کورنل می گوید، اما چربی بیش از حد و پروتئین کافی نمی تواند باعث کم خونی خفیف شود .

Wakshlag که برخی از بودجه تحقیقاتی Nestle Purina PetCare را می پذیرد می گوید رژیم های غذایی خام خانگی نیز ممکن است کمبود کلسیم و فسفر کافی نداشته باشند و باعث شکستگی استخوان و مشکلات دندانی شوند. بسته به کیفیت رژیم غذایی، کلسیم یا فسفر نیز ممکن است به سختی هضم شوند، حتی اگر به مقدار کافی وجود داشته باشند.

مطالعات روی غذای خام حیوانات خانگی نیز آلودگی باکتریایی را نشان داده است. FDA در سال 2004 با اشاره به نگرانی در مورد احتمال خطرات سلامتی برای صاحبان از دست زدن به گوشت، پیشنهادهایی را برای تولید غذای خام حیوانات خانگی با ایمنی بیشتر صادر کرد. یک مطالعه در سال 2006 روی 20 رژیم غذایی گوشت خام تجاری موجود نشان داد که 7.1٪ حاوی نوعی سالمونلا است. باکتری E. coli در 59.6 درصد از جیره های گوشت خام یافت شد. این باکتری ها همچنین می توانند در مدفوع ریخته شوند و منجر به منبع قرار گرفتن در معرض انسان و عفونت شوند.

این مطالعه همچنین از چهار غذای کنسرو شده و خشک سگ نمونه برداری کرد. E. coli را در تمام غذاهای فرآوری شده تجاری و پخته شده طی یکی از چهار دوره نمونه برداری و در یک مارک غذای خشک در طول دوره نمونه برداری دیگر یافت.

نگرانی بیش از حد؟

حامیان رژیم غذایی خام سگ به سرعت به این نکته اشاره می کنند که غذاهای فرآوری شده تجاری برای حیوانات خانگی می تواند حاوی باکتری های مضر باشد، همانطور که گوشت خام ارائه شده برای مصرف انسان می تواند حاوی باکتری های مضر باشد. 

Knueven می‌گوید: «تمام نگرانی در مورد باکتری‌های بد بیش از حد است. زمانی که مردم از رژیم خام تغذیه می‌کنند، می‌دانند که استریل نیست و در شستن دست‌های خود دقت بیشتری می‌کنند. تغذیه با گوشت خام هیچ تفاوتی با پختن مرغ برای خانواده ندارد... شما باید پیشخوان و چاقوی خود را تمیز کنید.

سند راهنمای FDA همچنین پیشنهاد می‌کند که تولیدکنندگان به مشکلات تغذیه‌ای معمولی در رژیم غذایی گوشت خام بپردازند، از جمله اطمینان از اینکه حاوی کلسیم و فسفر کافی است که برای سلامت استخوان‌ها مهم است. رژیم‌های غذایی با گوشت خام سرشار از جگر نیز ممکن است ویتامین A زیادی را تامین کنند، که اگر برای مدت طولانی تغذیه شود، می‌تواند منجر به سمیت ویتامین A شود.

حتی دامپزشکان مانند Knueven که از رژیم غذایی خام سگ حمایت می کنند، می گویند که آنها برای همه سگ ها مناسب نیستند. از آنجایی که رژیم‌های غذایی معمولاً سرشار از پروتئین هستند، برای سگ‌هایی که در مراحل پایانی کلیه یا نارسایی شدید کبدی دارند، مناسب نیستند .

او توصیه می‌کند که سگ‌های مبتلا به پانکراتیت یا سایر مشکلات گوارشی با یک رژیم غذایی پخته و خانگی شروع کنند و مشکلات را قبل از تغییر رژیم خام برطرف کنند. سگ‌های مبتلا به سرطان، تحت شیمی‌درمانی یا سگ‌های مبتلا به سایر بیماری‌های سرکوب‌کننده سیستم ایمنی نیز نباید غذای خام بخورند. و توله ها نیز کاندیدای خوبی نیستند.

Knueven می گوید: «تنها جایی که من با این رژیم مشکلی دیدم توله سگ ها هستند. "اگر نسبت کلسیم و فسفر را به درستی دریافت نکنید، ممکن است ناهنجاری های استخوانی و مشکلات رشد داشته باشید."

به این وب سایت رای دهید