بحران کمبود دامپزشک در کانادا

بحران کمبود دامپزشک در کانادا

0 دیدگاه 7 اردیبهشت 1400 چاپ خبر بازدید: 983
بحران کمبود دامپزشک در کانادا
به نظر می‌رسد تا کانادا با کمبود نیروی دامپزشک روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، مدیران دامپزشکی منطقه بریتیش کلمبیا رسما اعلام نموده اند که کمبود نیروی دامپزشک در این کشور امنیت غذایی و بهداشت حیوانات را با تهدید روبرو کرده است.
دکتر آل لونگیر ، ریاست انجمن دامپزشکان این منطقه بر این باور است مشکل کمبود دامپزشک در این کشور ، با پاندمی کووید-۱۹ افزایش یافته است چرا که افراد بیشتری به نگهداری از حیوانات خانگی روی آوردند.
وی یکی از ۸ مدیر دامپزشکی این کشور است که پیش از این و طی سال گذشته میلادی، نامه ایی سرگشاده به اعضای مجمع قانونگذاری کانادا ارسال کرده بودند.
در این نامه، مدیران جامعه دامپزشکی کانادا در خصوص کمبود نیرو در این بخش از دولت کمک خواسته اند.

 
جامعه دامپزشکی کانادا وضعیت این صنف را بحرانی توصیف کرده است و از آن به عنوان بدترین شرایط طی دهه اخیر یاد می کنند. این گروه بر این باورند که کمبود فوق، پیامد‌های بی شماری را برای امنیت غذایی این کشور به همراه خواهد داشت.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در حال حاضر صاحبان حیوانات بیمار به منظور ویزیت دامپزشکان  در نقاط شهری تا ۴ هفته و در نقاط روستایی تا ۸ هفته بایستی در نوبت باقی بمانند.
دولت این کشور در تلاش است تا با جذب نیروهای متخصص دامپزشک از سایر کشورها ، با رعایت استانداردهای مشخص، بخشی از این کمبود را جبران نماید.

به این وب سایت رای دهید