لرز در سگ ها

لرز در سگ ها

0 دیدگاه 30 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 444
لرز در سگ ها
بسیاری از سگ ها می لرزند، حتی وقتی بیرون سرد نیست. این امر به ویژه در سگ های کوچک مانند چی واوا رایج است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، لرزیدن برای برخی از سگ ها می تواند یک واقعیت عادی زندگی باشد، اما می تواند یک علامت هشدار دهنده باشد که چیزی اشتباه است.

دلایل مختلفی وجود دارد که سگ شما ممکن است تکان بخورد، از خوش خیم تا نگران کننده. اینکه آیا باید به دنبال درمان باشید یا نه به نظر دامپزشک شما بستگی دارد، اما به خاطر داشته باشید که تشخیص برخی از دلایل لرزش سگ ها بسیار دشوار است.

هشدار

خوردن بسیاری از سموم مختلف می تواند باعث لرزش سگ شما یا فعالیت تشنجی شود. سگ خود را نزد دامپزشک ببرید و اگر سگ شما بعد از خوردن چیزی شروع به لرزیدن کرد، فوراً با دامپزشک تماس بگیرید . سموم می توانند خیلی سریع باعث اورژانس پزشکی شوند، بنابراین اگر فکر می کنید که لرزش سگ شما به دلیل خوردن چیز جدیدی بوده است، منتظر نمانید.

دلایل مختلفی برای تکان دادن سگ ها وجود دارد. بیایید اکنون برخی از آنها را بررسی کنیم، با کمترین توضیح شروع کنیم و از آنجا به سمت بالا حرکت کنیم.

هوای سرد

بسیاری از سگ ها با پوشش نازک یا محتوای کم چربی، مانند سگ های  تازی  و  دوبرمن ، به راحتی سرد می شوند. حتی اگر بیرون 50 یا 60 درجه فارنهایت باشد، برخی از سگ ها سرد می شوند. اگر هوا مرطوب یا بارانی است، مخصوصاً مراقب باشید، زیرا باعث می شود سگ ها احساس سرما کنند.

اگر وقتی سگتان را گرم کردید لرزش متوقف نشد، با دامپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که چیز دیگری در کار نیست.

سندرم ترمور عمومی

برخی از سگ های کوچک "فقط می لرزند." هر کسی که در اطراف چند  چیهواهوا  یا  پینچر مینیاتوری بوده باشد، موافق است که بسیاری از این سگ‌های کوچک خیلی می‌لرزند. کارشناسان نتوانسته‌اند دقیقاً دلیل آن را مشخص کنند، اما ممکن است سگ‌های کوچک بیشتر سرد باشند، بیشتر مضطرب هستند یا دلیل ناشناخته دیگری.

اگر این لرزش یک رفتار جدید است یا با تغییرات دیگری در رفتار سگ شما همراه است، بیشتر نگران باشید. اگر سگ کوچک شما زیاد می لرزد، در مورد آن از دامپزشک خود بپرسید.

دامپزشک شما می تواند تون عضلانی را ارزیابی کند و دلایل دیگری که ممکن است سگ شما می لرزد را بررسی کند. او ممکن است سگ شما را مبتلا به سندرم لرزش عمومی (GTS) تشخیص دهد که می تواند با کورتیکواستروئیدها درمان شود.

نشانه ضعف یا آسیب عضلانی

آیا تا به حال آنقدر ورزش کرده اید که ماهیچه هایتان کمی بلرزد؟ یا متوجه شده اید که یک عضله کشیده شده با حرکت اشتباه می لرزد؟ همین اتفاق ممکن است برای سگ های شما بیفتد! لرزیدن یک علامت رایج درد، آسیب یا ضعف است.

اگر تکان دادن به یک ناحیه معین (مثلاً پای راست)، بعد از ورزش سنگین شروع شده یا با کاهش سطح فعالیت همراه است، با دامپزشک خود مشورت کنید. اگر ناحیه مورد نظر را لمس کنید، سعی کنید آن را کشش دهید یا ماساژ دهید یا سگ خود را ورزش دهید، ممکن است متوجه شوید که لرزش عضلانی بدتر می شود. بسیاری از سگ هایی که به دلیل درد یا ضعف می لرزند نیز دچار استرس می شوند.

ترس، هیجان یا اضطراب

احساسات شدید می توانند باعث لرزش یا لرزش سگ شوند. اگر متوجه شدید که می لرزید شروع می شود و سگ خود را متوقف می شود در شرایط خاص (مانند در دامپزشک، زمانی که مهمان در حال بازدید از، و یا در پیاده روی)، یک فرصت خوب وجود دارد که به دلیل عاطفی برای سگ خود را تکان دادن وجود دارد. حتی اگر به جای ترس ناشی از هیجان باشد، بهتر است به سگ خود کمک کنید تا احساس آرامش کند.

در این مورد، اغلب بهتر است به یک مشاور رفتار سگ خبره مراجعه کنید تا یاد بگیرید چگونه به سگ خود کمک کنید در یک موقعیت خاص احساس آرامش بیشتری کند. از مربی اطاعت محلی صرف نظر کنید، زیرا آنها در آموزش دستورات مهارت بیشتری نسبت به تغییر احساسات دارند.

 اگر به نظر می رسد که پروتکل های اصلاح رفتار کمک چندانی نمی کند، مشاور رفتار سگ شما ممکن است به شما پیشنهاد دهد که در مورد داروهای رفتاری برای سگ خود با دامپزشک خود صحبت کنید  .

بیماری ها یا دلایل پزشکی

بیماری های ترسناک زیادی وجود دارد که می تواند باعث لرزش سگ شما شود. دیستمپر، بیماری های عصبی،  بیماری کلیوی و  اختلالات تشنج  (و همچنین بسیاری از بیماری های دیگر) همگی می توانند باعث لرزش سگ ها شوند.

تغییرات دیگر در رفتار، سطح فعالیت و اشتهای سگ خود را با دقت پیگیری کنید. به دفعات، بو و قوام مدفوع و ادرار سگ خود توجه زیادی داشته باشید. اگر لرزش سگ شما نسبتا جدید است و با علائم دیگری همراه است، در اسرع وقت یک آزمایش کامل دامپزشکی انجام دهید. ممکن است آزمایشات خونی و آزمایشات دیگری انجام شود، اما برای سلامتی توله سگ شما ارزشش را دارد!

در حالی که برخی از بیماری هایی که باعث لرزش می شوند قابل درمان یا کنترل هستند، برخی دیگر مانند دیستمپر بسیار جدی و اغلب کشنده هستند. سگ خود را واکسینه کنید تا از دیستمپر جلوگیری کنید. مراقبت های پیشگیرانه خوب همچنین می تواند از بیماری کلیوی جلوگیری کند. شناسایی علل اختلالات تشنج و بیماری های عصبی دشوارتر است.

رفتار

درمان تکان دادن سگ بر اساس علت اصلی متفاوت است. برای سگی که سرد یا هیجان زده است، درمان ممکن است به سادگی گرم کردن یا آرام کردن او باشد. اگر این کمکی نمی کند، احتمالاً زمان مراجعه به دامپزشک فرا رسیده است.

چند علامت هشدار دهنده وجود دارد که به ما اطلاع می دهد که زمان آن رسیده است که زودتر به دامپزشک مراجعه کنیم.

فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید اگر:

لرزش سگ شما با علائم دیگری مانند بی حالی، اضطراب، اسهال ، لنگیدن یا استفراغ همراه است .

لرزش سگ شما با رفتارهای عادی مانند زمان بازی یا خواب تداخل دارد.

سگ شما پس از خوردن چیزی غیرعادی شروع به لرزیدن می کند.

سگ شما وقتی می لرزد مضطرب به نظر می رسد. به سیگنال‌های آرام‌بخش مانند نفس نفس زدن، لیسیدن لب‌ها یا گوش‌هایی که خیلی به عقب کشیده شده‌اند، توجه ویژه داشته باشید .

اگر سگ شما بیمار یا مجروح است، درمان ها احتمالاً به کمک دامپزشکی نیاز دارند. دامپزشک شما ممکن است استراحت، ماساژ یا حتی جراحی را تجویز کند. همه اینها به علت اصلی تکان دادن سگ شما بستگی دارد.

بسته به آنچه سگ شما خورده است، سگی که به دلیل سموم می لرزد ممکن است فقط نیاز به استفراغ داشته باشد. برای بررسی مجدد حتما با مرکز کنترل سموم تماس بگیرید.

چگونه از لرزش در سگ ها جلوگیری کنیم

باز هم، پیشگیری خاص به علت لرز سگ شما بستگی دارد. گرم نگه داشتن سگ، آرام، به روز نگه داشتن سگ خود در مراقبت های پیشگیرانه، ورزش خوب و دور از "تنقلات" سمی می تواند از لرزش او جلوگیری کند. با این حال، نژادها یا افراد خاصی ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به "سندرم لرزش عمومی" باشند، که هیچ راه شناخته شده ای برای درمان یا پیشگیری ندارد.

اگر لرزش سگ شما با تغییرات رفتاری، علائم دیگر یا بعد از خوردن چیز جدیدی شروع شده باشد، کمک گرفتن بسیار مهم است. در حالی که لرز می تواند فقط یک مورد ساده از سندرم لرزش عمومی یا سرماخوردگی باشد، می تواند نشانه ای از بیماری های جدی یا حتی اضطراب نیز باشد.

 

به این وب سایت رای دهید