انتشار نتایج آخرین مطالعات در خصوص تغذیه گربه ها

انتشار نتایج آخرین مطالعات در خصوص تغذیه گربه ها

0 دیدگاه 11 اردیبهشت 1400 چاپ خبر بازدید: 693
انتشار نتایج آخرین مطالعات در خصوص تغذیه گربه ها
نتایج مطالعاتی که توسط محققین دانشگاه گلف منتشر شده است حاکی از آن دارد که کاهش دفعات تغذیه گربه های خانگی به یک بار در طول شبانه روز می تواند نقشی کلیدی را در کاهش گرسنگی این حیوانات داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، متخصصین تغذیه حیوانات در کالج دامپزشکی دانشگاه دریافت کرد تغذیه گربه ها با یک وعده غذایی کامل در طول روز در مقایسه با چندین بار تغذیه ،می‌تواند به کنترل گرسنگی این حیوانات کمک شایانی نماید.
نتایج به دست آمده در این مطالعه موید این موضوع بوده است که گربه ها با مصرف یک وعده کامل غذایی در طول روز، رضایت بیشتری داشته و رفتار التماسی کمتری را برای دریافت غذای بیشتر از خود نشان می دهند.
از سوی دیگر با توجه به اینکه چاقی از جمله شایع ترین مشکلات تغذیه ایی گربه های خانگی است، کاهش دفعات تغذیه این حیوانات، به کنترل بهتر اشتهای آنها منتج شده و به صورت بالقوه به کاهش خوردن غذا و کاهش چاقی احتمالی آنها کمک خواهد کرد.

 
پروفسور Adronie Verbrugghe دامپزشک و سرپرست این گروه تحقیقاتی گفت: "یافته های به دست آمده در این مطالعه ممکن است جامعه دامپزشکی و بسیاری از صاحبان گربه هایی که بر این باورند حیواناتشان به چندین وعده غذایی در روز احتیاج دارند را متعجب سازد اما نتایج به دست آمده در این مطالعه، کاملاً روشن بوده و مزایای متعدد تغذیه با یک وعده در روز را مشخص ساخته است."
لازم به ذکر است این برای نخستین بار است که از روشی جامع برای بررسی اثرات درمان های سرکوب کننده اشتها فعالیت بدنی مصرف انرژی و استفاده از منابع انرژی به صورت همزمان بهره گیری می شود
نتایج کامل این مطالعه در نشریه PLOS One منتشر شده است.

به این وب سایت رای دهید