سوارکاری سبب بهبود یادگیری در کودکان میشود

سوارکاری سبب بهبود یادگیری در کودکان میشود

0 دیدگاه 11 اردیبهشت 1400 چاپ خبر بازدید: 621
سوارکاری سبب بهبود یادگیری در کودکان میشود
نتایج مطالعات اخیر محققان ژاپنی حاکی از آن دارد که اثرات ارتعاشات تولید شده در طول فرایند سوارکاری، منجر به فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک می شود که بهبود یادگیری کودکان را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، میتسوکی اوتا ، استاد دانشگاه کشاورزی توکیو گفت: "مطالعات قبلی، بسیاری از محققین فواید سوارکاری را بر سلامت جسمی و اثرات ذهنی نشان داده بود. اما مطالعات کمی در خصوص اثرات این ورزش بر کودکان و مکانیزم های اساسی ذهنی آنها صورت پذیرفته است.
اوتا و تیم تحقیقاتی وی با انجام روش هایی کامل قبل و پس از سوارکاری، ضربان قلب کودکان و عملکرد آنها را در پاسخ به حرکات ایجاد شده توسط اسب ها مورد بررسی قرار دادند.

 
نتایج بررسی های این گروه از محققین موید این موضوع بود که سوارکاری، توانایی کودکان در انجام وظایف رفتاری را تا حد زیادی بهبود می بخشد اما تاثیر مشخصی در حل معادلات ریاضی ندارد.
این گروه تحقیقاتی دریافته اند که حرکات سه بعدی موجود در حرکت لگن اسب در حین سوارکاری ممکن است حرکات و حسی خاص را در بدن کودکان ایجاد نماید که از طریق فعال شدن قسمت هایی از سیستم عصبی سمپاتیک به بهبود نتایج آزمون های رفتاری منتج گردد.
لازم به ذکر است که پیش از این نیز تاثیرات متقابل ارتباط انسان و حیوانات در رشد ذهنی کودکان به اثبات رسیده است.
نتایج کامل این مطالعه در نشریه Frontiers in Public Health منتشر شده است.

به این وب سایت رای دهید