پرسش و پاسخ در مورد بارداری سگ

پرسش و پاسخ در مورد بارداری سگ

0 دیدگاه 13 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 579
پرسش و پاسخ در مورد بارداری سگ
آیا فکر می کنید ممکن است سگ شما باردار باشد؟ در دوران بارداری سگ خود چه انتظاری باید داشته باشید؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در اینجا چند پاسخ به سوالات متداول در مورد مراحل بارداری سگ که حاملگی نیز نامیده می شود، آورده شده است.

مدت زمان بارداری سگ چقدر است؟

بارداری در سگ ها به طور معمول 63 روز (حدود نه هفته) طول می کشد. مدت زمان بارداری سگ می تواند بین 57 تا 65 روز باشد.

چگونه سگ خود را برای نشستن آموزش دهیم

اگرچه فحلی ( چرخه های گرما ) می تواند از نژادی به نژاد دیگر متفاوت باشد، دوره طبیعی بارداری برای همه سگ ها، صرف نظر از نژاد، در یک محدوده قرار می گیرد.

علائم بارداری در سگ چیست؟

اکثر سگ ها در چند هفته اول هیچ علامتی از بارداری نشان نمی دهند. تشخیص اینکه آیا سگ شما در مراحل اولیه باردار شده است دشوار خواهد بود. علائم معمولاً در سه ماهه دوم (حدود سه هفته پس از بارداری) ظاهر می شوند.

لمس شکم حدود 30 روز پس از بارداری. با نزدیک شدن به ترم شدن سگ باردار، حتی ممکن است متوجه حرکت توله ها در شکم او شوید.

توجه: علائم بارداری ممکن است از سگی به سگ دیگر متفاوت باشد (و حتی بین بارداری در همان سگ). حتماً دامپزشک خود را در این مسیر قرار دهید. اگر در مورد علائمی که سگتان نشان می دهد نگرانی دارید با دامپزشک خود تماس بگیرید.

چگونه بفهمم سگم باردار است؟

اگر شک دارید که سگ شما باردار است، باید با دامپزشک خود تماس بگیرید یا سگ خود را نزد دامپزشک ببرید. در آن زمان، دامپزشک شما ممکن است سونوگرافی انجام دهد یا با اشعه ایکس، بسته به اینکه کدام فناوری در دسترس باشد (سونوگرافی روش ترجیحی در مراحل اولیه است).

دامپزشک شما همچنین ممکن است بخواهد سطح خون را برای وجود ریلکسین، هورمونی که فقط در سگ های باردار وجود دارد، بررسی کند. این آزمایش باید بین روزهای 21 تا 25 بارداری مشکوک انجام شود. بعداً، حدود روز 45، دامپزشک شما ممکن است عکس‌برداری با اشعه ایکس را توصیه کند تا بتوانند تعداد توله‌ها را قبل از زایمان مشخص کنند.

سگ باردار من به چه چیزی نیاز دارد؟

برای مراقبت از یک سگ باردار باید تغییراتی ایجاد کنید. مادر باردار به منبع تغذیه ای نیاز دارد که از رشد حمایت کند. همچنین برای نظارت بر سلامت سگ خود باید چند بار به دامپزشک مراجعه کنید. ورزش باید طوری تنظیم شود که سگ باردار بیش از حد به خودش فشار نیاورد، بلکه بی تحرک هم نمی شود.

چگونه به زایمان سگم کمک کنم؟

خوشبختانه، بیشتر سگ‌ها می‌توانند زایمان توله‌های سالم را با دخالت کم یا بدون دخالت انسان انجام دهند. غرایز سگ مادر را راهنمایی می کند، اما شما ممکن است بتوانید به او و توله سگ ها کمک کنید. برخی از لوازم اولیه را جمع آوری کنید و آنها را قبل از روز بزرگ آماده کنید. وقتی سگ شما شروع به زایمان کرد، فقط مراقب باشید و منتظر بمانید. ممکن است لازم باشد وارد عمل شوید و به سگ خود و توله هایش کمک کنید. دامپزشک شما یا یک پرورش دهنده سگ با تجربه می تواند مشاوره و پشتیبانی ارائه دهد.

اگر بارداری تصادفی بود چه؟

اگر آمادگی ندارید، مراقبت از سگ باردار و آماده شدن برای تولد توله ها می تواند کار زیادی باشد. همچنین برای کمک به پرورش توله ها زمان و فداکاری لازم است. حقیقت این است که مشکل جمعیت بیش از حد سگ ها وجود دارد. پناهگاه های حیوانات هر روز سگ های سالم را معدوم می کنند. اگر بستر شما مورد نظر نیست، لطفا عقیم  کردن سگ باردار خود را در نظر  بگیرید (و در نتیجه بارداری را خاتمه دهید). این کار را می توان با خیال راحت و انسانی انجام داد، اما بهترین و بی خطرترین آن است که در اوایل بارداری انجام شود. اگر برای تصمیم گیری درست برای خود و سگتان به کمک نیاز دارید با دامپزشک خود صحبت کنید.

برای سؤالات مربوط به سلامتی، همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید. آنها بهترین توصیه ها را برای حیوان خانگی شما ارائه می دهند.

به این وب سایت رای دهید