خشکی پوست در گربه ها

خشکی پوست در گربه ها

0 دیدگاه 18 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 1350
خشکی پوست در گربه ها
پوست خشک در گربه ها می تواند منجر به پوسته پوسته شدن، شوره سر، خارش و ناراحتی عمومی شود. همچنین می تواند پوست را مستعد ابتلا به عفونت کند. خوشبختانه راه هایی برای درمان خشکی پوست گربه و جلوگیری از بازگشت آن وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، خشکی پوست معمولاً نشانه یک مشکل است که می تواند باعث پوسته پوسته شدن پوست، خارش و ظاهر نامرتب پوشش گربه شود. همچنین ممکن است متوجه خودآرایی گربه خود بیش از حد معمول شوید. کلید درمان خشکی پوست این است که ابتدا علت آن را مشخص کنید.

محیط

تغییرات آب و هوا و دما می تواند باعث خشکی پوست گربه ها شود. به عنوان مثال، گرمای داخل خانه در طول زمستان ممکن است باعث خشک شدن پوست گربه شود. در تابستان، کولر ممکن است باعث خشک شدن پوست حساس شود. سایر عوامل محیطی که ممکن است در خشکی پوست نقش داشته باشند عبارتند از دود سیگار، عطرها و مواد شیمیایی خانگی.

مسائل نظافت

فعالیت نرمال نظافت به گربه ها اجازه می دهد پوست و موهای خود را تمیز کنند. اگر گربه‌ها به دلیل مشکلاتی مانند آرتریت یا چاقی، تحرک محدودی داشته باشند، ممکن است نظافت خود را سخت کنند . عدم آرایش باعث ایجاد پوست مرده و مو روی پوشش می شود. این می تواند منجر به پوست خشک و ناسالم شود.

آرایش بیش از حد ممکن است باعث خشکی پوست و ریزش مو نیز شود . گربه‌ها معمولاً زمانی که خارش دارند یا پوستشان ناراحت است، بیش از حد خود را اصلاح می‌کنند.

حمام کردن

گربه ها معمولاً نیازی به حمام ندارند مگر اینکه خیلی کثیف شوند یا مشکل پوستی داشته باشند. حمام کردن گاه به گاه با شامپوی ایمن برای گربه معمولاً بی ضرر است، اما حمام مکرر می تواند منجر به خشکی پوست شود.

رژیم غذایی ضعیف

گربه هایی که رژیم غذایی ناقص یا نامتعادل دارند ممکن است دچار خشکی پوست شوند. رژیم های غذایی خانگی اغلب با بهترین نیت ساخته می شوند اما اغلب کامل و متعادل نیستند.

حتی رژیم های تجاری کامل و متعادل ممکن است برای برخی از گربه ها مطلوب نباشد. گربه‌ها با غذاهای مرطوب با پروتئین بالا و کم کربوهیدرات رشد می‌کنند.

انگل های خارجی

انگل های خارجی مانند کک یا کنه روی پوست ممکن است باعث ایجاد ظاهری خشک و پوسته پوسته شود. کک ها ممکن است در برخی موارد با چشم غیر مسلح دیده شوند، اما گربه های سخت کوش ممکن است کک ها را هنگام نظافت از بین ببرند. اکثر کنه ها با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. کنه های چیلتیلا از این امر مستثنی هستند و اغلب به آنها شوره سر راه رفتن می گویند.

آلرژی

گربه های مبتلا به آلرژی اغلب مشکلات پوستی از جمله خشکی پوست را تجربه می کنند. گربه ها ممکن است به گرده ها، کنه های گرد و غبار، غذا، مواد شیمیایی و عطرها حساسیت داشته باشند. آلرژن ها می توانند باعث واکنش سیستم ایمنی گربه با خارش، ملتهب و خشکی پوست شوند.

بیماری پوستی

انواع مختلفی از بیماری های پوستی گربه ها را تحت تاثیر قرار می دهند و برخی باعث خشکی پوست می شوند. برخی از عفونت های باکتریایی و قارچی می توانند باعث شوند پوست ظاهری خشک و پوسته پوسته پیدا کند. بدون درمان، بیماری پوستی می تواند در طول زمان بدتر شود.

بیماری سیستمیک

بیماری های سیستمیک مانند پرکاری تیروئید ، دیابت، بیماری کلیوی و بیماری قلبی می توانند ظاهر پوست را تحت تاثیر قرار دهند. پوست ممکن است تحت تأثیر خود بیماری قرار گیرد، اما همچنین به این دلیل که برخی از گربه‌های بیمار اغلب نمی‌توانند خود را به درستی مرتب کنند.

فشار

استرس می تواند تأثیر زیادی بر پوست و موی انسان داشته باشد و همین امر را برای گربه ها نیز انجام می دهد. منابع احتمالی استرس در محیط گربه شما عبارتند از انتقال به خانه جدید، اضافه کردن یا دوست داشتن یک عضو خانواده یا حیوان خانگی، رویدادهای پر سر و صدا در داخل و اطراف خانه و بیماری.

رفتار

اگر متوجه خشکی پوست در گربه خود شدید، ابتدا باید برای مشاوره با دامپزشک خود تماس بگیرید. دامپزشک شما ممکن است معاینه ای را برای ارزیابی پوست و انجام درمان مناسب توصیه کند. درمان توصیه شده به علت مشکلات پوستی گربه شما بستگی دارد. گربه شما ممکن است به آنتی بیوتیک، ضد قارچ، آنتی هیستامین، داروهای ضد التهابی، غذای خاص یا حتی مکمل نیاز داشته باشد. برخی از دامپزشکان برای بهبود پوست، مکمل های اسید چرب را برای گربه ها توصیه می کنند. هرگز بدون اینکه از دامپزشک خود در مورد بهترین گزینه ها برای گربه خود بپرسید، هرگز داروهای خانگی یا مکمل ها را به گربه خود ندهید.

راه هایی برای اصلاح محیط گربه و احتمالاً کاهش خشکی پوست وجود دارد. خانه خود را تا حد امکان تمیز و بدون گرد و غبار نگه دارید. مواد قابل شستشو باید با مواد شوینده ملایم و بدون افزودنی شسته شوند. برای کاهش آلرژن‌های موجود در هوا، یک دستگاه تصفیه هوا را در نظر بگیرید. استفاده از مواد شیمیایی و عطرهای تند در خانه خودداری کنید.

اگر به نظر می رسد گربه شما در نظافت مشکل دارد، سعی کنید گربه خود را هر چند روز یکبار مسواک بزنید. در مورد علت اصلی مشکلات نظافت به دامپزشک خود مراجعه کنید، زیرا گربه شما ممکن است بیماری داشته باشد که نیاز به درمان دارد. اگر گربه شما اضافه وزن دارد، می توان این مشکل را از طریق رژیم غذایی و ورزش کنترل کرد.

از حمام کردن گربه خودداری کنید مگر اینکه لازم باشد. هنگامی که گربه خود را حمام می کنید، از یک شامپوی مرطوب کننده ملایم، بدون صابون و مخصوص گربه ها استفاده کنید.

از یک محصول موثر ماهانه کنترل کک برای جلوگیری از کک استفاده کنید. کک ها نه تنها می توانند باعث مشکلات پوستی شوند، بلکه می توانند بیماری های پوستی موجود را بدتر کنند.

اقداماتی را برای کاهش استرس در محیط گربه خود انجام دهید. به آرامی حیوانات خانگی یا افراد جدیدی را به گربه خود معرفی کنید، اما همیشه یک مکان امن برای گربه خود فراهم کنید که بتواند در آن پنهان شود. استفاده از فرمون های آرام بخش مانند اسپری Feliway یا دیفیوزرها را در نظر بگیرید. برای بازی و ارتباط با گربه خود وقت بگذارید.

طبق توصیه، حتماً گربه خود را برای معاینات روتین سلامتی نزد دامپزشک ببرید . دامپزشک شما ممکن است بتواند علائم اولیه بیماری را تشخیص دهد. در مورد وضعیت گربه خود با دامپزشک خود در تماس باشید و تمام تلاش خود را برای پیروی از توصیه های دامپزشک خود انجام دهید.

اگر شک دارید حیوان خانگی شما بیمار است، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید. برای سؤالات مربوط به سلامتی، همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید.

یبوست گربه

به این وب سایت رای دهید