روش نگهداری سنجاب در خانه

روش نگهداری سنجاب در خانه

0 دیدگاه 19 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 1035
روش نگهداری سنجاب در خانه
سنجاب ها حیوانات مناسبی برای نگهداری در خانه نیستند. اگر شما دوست دارید آنها را در خانه نگهداری کنید باید به موارد زیادی در نگهداری از آنها توجه کنید.

نگهداری سنجاب در خانه کمی دشوار است. اما با درنظر گرفتن مواردی می توان این کوچولوهای دوست داشتنی را به خوبی در خانه نگهداری کرد.

قفس سنجاب ها

اندازه قفس سنجاب ها با توجه به اندازه سنجاب ها ، با یکدیگر فرق دارد. سنجاب های درختی بزرگ ، نیازمند قفس های بزرگ و سنجاب های کوچک نیازمند قفس های کوچکتری می باشند. البته ابعاد قفس باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای بازی کردن آنها باشد و زیادی کوچک نباشد.

کف قفس را با کاغذ پر کنید تا به صورت روزانه آنها را تعویض کنید. نصب قفس سنجاب به دیوار باید محکم باشد و خطر سقوط نداشته باشد. محل خواب آنها را با موادی درست کنید که به چنگال های سنجاب آسیب وارد نکند. حتماً چندین اسباب بازی بی خطر در قفس آنها برای بازی کردن قرار دهید.

شست و شوی سنجاب ( مورد مهم در نگهداری سنجاب در خانه )

سنجاب ها ، هنگام خوردن خوراکی خود را حسابی کثیف می کنند. نحوه اصلاح و شستشو حیوانات خانگی ، از اهمیت زیادی برخوردار است. شستشوی آنها باید به گونه ای انجام شود که آنها مریض نشوند. برای شستشوی آنها از ظرف هایی با جنس مناسب و عمق مناسب استفاده کنید. ظرف های پلاستیکی یا سرامیکی برای حمام کردن آنها مناسب است.

بیماری های سنجاب خانگی

بیماری های شایع در میان سنجاب های خانگی شامل پوکی استخوان ، انگل خارجی ، ناراحتی های تنفسی و مسمومیت و ... می باشند. در صورتی که نشانه های بیماری را در این حیوانات مشاهده کردید ، می توانید یک مشاوره دامپزشکی انجام دهید و درباره وضعیت آنها صحبت کنید.

خواب زمستانی سنجاب ها

در نگهداری سنجاب در خانه باید این نکته را بدانید که اگر سنجاب در زمستان کمی بی حال است و تحرک زیادی ندارد ، در حال استراحت زمستانی می باشد. البته سنجاب های خانگی معمولاً به خواب زمستانی نمی روند و در موارد نادر این اتفاق رخ می دهد.

تمیز کردن قفس سنجاب ها چگونه است ؟

عمر متوسط سنجاب ها ، 2 الی 8 سال می باشد. ولی ممکن است سنجاب ها بتوانند تا 20 سال هم عمر کنند. رعایت بهداشت و رژیم غذایی مناسب و ... به افزایش طول عمر آنها کمک می کند. به همین دلیل ، باید توجه زیادی به بهداشت آنها کنید. قفس سنجاب ها را هفته ای یک بار تمیز کنید. ظرف غذای آنها را هر روز بشویید. خوراکی های مانده در قفس آنها را جمع کنید. به تمیزی محل خواب آنها ، توجه زیادی داشته باشید.

توجه به رژیم غذایی در نگهداری سنجاب در خانه

مواد معدنی و مکمل ها از مواد ضروری برای برنامه غذایی آنها می باشند. غذاهای مخصوص سنجاب ها به صورت پودر یا بلوک های معدنی به فروش می رسد. برای این کوچولوهای دوست داشتنی ، به صورت روزانه آب زیادی قرار دهید چون برخی از آنها آب زیادی می نوشند.

رژیم غذایی نادرست و سوء تغذیه ، می تواند عمر سنجاب ها را کاهش دهد. غذای آنها باید شامل سبزیجات و میوه ها و دانه های مفید باشد. گندم ، ذرت ، تخم آفتابگردان ، دانه کاج ، گردو ، فندق ، بلوط ، سیب ، انگور ، کاهو و کلم از خوراکی های مفید برای آنها می باشد.

نکته مهم دیگری که در نگهداری سنجاب در خانه باید مورد توجه قرار داد ، تنوع رژیم غذایی آنها می باشد. در صورتی که همیشه یک نوع خوراکی به آنها بدهیم ، آنها دچار مشکلات گوارشی خواهند شد. باید به غذای سنجاب ها تنوع بدهیم و روزانه حداقل دو نوع غذا در اختیار آنها قرار دهیم.

وزن استاندارد غذای آنها ، باید حدود 450 الی 600 گرم باشد و از این حد تجاوز نکند. افراط و تفریط در میزان حجم غذای آنها ، سنجاب ها را با مشکل مواجه می کند.

توجه به ورزش در نگهداری سنجاب در خانه

هنگام بیداری سنجاب ها ، آنها را از قفس بیرون بیاورید و اجازه ورزش و تحرک در فضای بازتری را به آنها بدهید. البته باید احتیاط کنید که آنها فرار نکنند و آنها را گم نکنید. محلی که بدین منظور درنظر می گیرید ، باید کاملاً امن و بی خطر باشد.

دمای محل نگهداری سنجاب ها

سنجاب ها باید در دمای ایده آلی زندگی کنند و در سرما یا گرمای بیش از اندازه نباشند. سنجاب ها نباید در معرض تابش نور خورشید در روزهای بسیار گرم باشند. سرمای بسیار زیاد ، آنها را به خواب زمستانی فرو می برد.

به این وب سایت رای دهید