کوتاه کردن دم در برخی نژادهای سگ

کوتاه کردن دم در برخی نژادهای سگ

0 دیدگاه 23 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 2789
کوتاه کردن دم در برخی نژادهای سگ
برخی از نژادهای سگ مانند باکسر و بولداگ با دم کوتاهشان قابل تشخیص هستند، اما بسیاری از آنها در واقع با دمی کامل متولد شده اند.

لازم به ذکر است سامانه تخصصی دامپزشک جراحی قطع دم را جز موارد بیماری یا شکستگی که مجبور به قطع آن باشیم را توصیه نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در چند ماه اول زندگی یک توله سگ، برخی از صاحبان و پرورش دهندگان سگ به دلایل مختلفی دم سگ ها را کوتاه می کنند . این را می توان برای اهداف پزشکی انجام داد، مانند آسیب ناشی از سرمازدگی یا شکستگی اگر دم توله لای در بسته شود. برخی از سگ‌ها مانند لابرادور رتریورها «دم کوبنده» هستند که به دلیل کوبیدن دم خود در برابر اشیا، دائماً آسیب می‌بینند. گاهی اوقات یک توله سگ با یک دم  "کج"  دنیا می آید که ممکن است به اشیاء گیر کند و باعث آسیب شود، بنابراین به دلایل ایمنی آن را کوتاه می کنند.

اما بیشتر دم توله سگ ها به دلایل زیبایی کوتاه می شوند تا سگ به شکل خاصی به نظر برسد. سگ‌های شکار و نژادهای تریر معمولاً دم‌های کوتاه دارند.

Docked Tails چیست؟

داک کردن دم به عمل قطع بخشی (یا تمام) دم توله سگ، اغلب به دلایل پزشکی یا پیشگیرانه اشاره دارد. در حالی که دم بسیاری از سگ ها برای ایمنی و رفاه آنها لنگر انداخته شده است، دم داکینگ معمولاً برای اهداف آرایشی انجام می شود و می تواند در بین صاحبان سگ بحث برانگیز باشد.

از لحاظ تاریخی، دم‌ها به منظور جلوگیری از آسیب دیدن آنها در حین کار،کوتاه می‌شوند (یا "کوچک" می‌شدند. قرن‌ها پیش، زمانی که فقط اشراف اجازه داشتند انواع خاصی از سگ‌ها را داشته باشند، یک سگ معمولی دمش را لنگر انداخته بود تا به راحتی او را از سگ‌های اصیل متعلق به اشراف متمایز کند. امروزه باشگاه‌های نژاد سگ عضو کلاب آمریکا شامل دم‌های کوتاه در بیش از چهل استاندارد نژاد هستند.

اتصال چگونه انجام می شود

طول دم کوتاه بسته به نژاد خاص متفاوت است. برخی از آنها کاملاً کوتاه و نزدیک به بدن هستند. نژادهای دیگر نسبتاً طولانی نگهداری می شوند. استاندارد Wire Fox Terrier یک بارانداز سه چهارم را می طلبد. اگر یک توله سگ از یک نژاد معمولی "بدون دم" با دم متولد شود، ممکن است با داک کردن این مشکل اصلاح شود. به طور معمول، این جراحی بر روی توله سگ های سه تا پنج روزه اغلب بدون بیهوشی انجام می شود. بخشی از دلیلی که این روش غیرانسانی تلقی می شود این است که توله سگ ها تمام درد و ضربه ناشی از این روش را احساس می کنند.

دم توله سگ اندازه گیری می شود و بین مهره های مناسب قطع می شود. بخیه‌های قابل جذب یا چسب بافت تضمین می‌کنند که دم زیبایی با پوست بسته‌تر روی کنده استخوان، به جای کندن بخشی از دم، بهبود یافته است. این کار باید در شرایط استریل توسط دامپزشک آشنا با استانداردهای نژاد انجام شود.

امروزه این عمل بیشتر یک سنت است تا یک ملاحظات بهداشتی. در واقع، ثبت سگ ها در اروپا، لنگر انداختن دم را به عنوان روش غیرانسانی ممنوع می کند. این عمل حتی در ایالات متحده بحث برانگیز است.

در نوامبر 2008، انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا سیاست زیر را تصویب کرد: «AVMA با برداشتن گوش و دم سگ‌ها زمانی که صرفاً برای اهداف زیبایی انجام می‌شود مخالف است. AVMA حذف برداشت گوش و دم از استانداردهای نژاد را تشویق می کند. مدت کوتاهی پس از آن، تعدادی از کلینیک های دامپزشکی از جمله بیمارستان حیوانات خانگی بانفیلد، اتصال دم و برش گوش را به طور کلی متوقف کردند.

وقتی در سن معمولی 8 تا 12 هفتگی یک توله سگ را به فرزندخواندگی می گیرید، احتمالاً توله سگ شما قبلاً دم خود را بسته است. در حالی که اکثر توله سگ ها ممکن است هرگز دچار مشکلات فیزیکی شناخته شده نشوند، برخی از دامپزشکان معتقدند که ممکن است سگ ها را مستعد بی اختیاری ادرار در مراحل بعدی زندگی کند. چسباندن دم سگ نیز تا حد زیادی صحبت دم را قطع می کند ، که می تواند باعث ایجاد مشکلات ارتباطی بین سگ ها شود.

رابطه سگ با لباس های شما

 

به این وب سایت رای دهید