"مقاومت دارویی" بزرگترین تهدید بشر تا سال 2050 میلادی است

0 دیدگاه 12 اردیبهشت 1400 چاپ خبر بازدید: 536
مقامات دامپزشکی برتانیا نسبت به افزایش میزان واردات داروهای قاچاق دامپزشکی به این کشور هشدار داده اند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، سازمان های رسمی این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از 40 محموله از این نوع داروها را در مرزهای خود شناسایی و ضبط کرده اند.
بر اساس اعلام مقامات گمرک بریتانیا ، این داروها از کشورهایی چون استرالیا ، هند، آفریقای جنوبی و تایلند به مقصد این کشور حمل میشوند.
ارزیابی های صورت پذیرفته حاکی از آن دارد که اکثر محموله های کشف و ضبط شده حاوی داروهایی بوده اند که از نظر قوانین دولتی این کشور، مخاطراتی را برای سلامت عمومی بریتانیا به همراه خواهند داشت.
در این بین ، کوئلین نونان ، مشاور علمی بنیاد اتحاد برای نجات در برابر آنتی بیوتیک ها گفت : "رخداد واردات غیرقانونی به این کشور برای سالیان متمادی ادامه یافته است و از این رو ، از دولت خواسته شده است تا تحقیقاتی جدی را در خصوص واردات داروهای قاچاق دامپزشکی به این کشور آغاز نماید."

 
از سوی دیگر برخی مفسرین بر این باورند که با اجرای روند Brexit یا خروج از اتحادیه اروپا ، موارد قاچاق دارو به این کشور با افزایشی چشمگیر همراه بوده است.
جیمز راسل ، ریاست انجمن دامپزشکی انگلستان ضمن برشمردن اهمیت مقابله با مقاومت آنتی بیوتیکی در این کشور ، دامپزشکان را واجد نقشی کلیدی در کنترل انواع مقاومت های دارویی به عنوان بزرگترین تهدید بشریت تا سال 2050 میلادی دانست.
انگلستان یکی از نظام مند ترین سیستم های دامپزشکی جهان را در اختیار دارد.

به این وب سایت رای دهید