نژاد گربه کورات

نژاد گربه کورات

0 دیدگاه 26 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 876
نژاد گربه کورات
کورات که به عنوان سی-ساوات نیز شناخته می شود، یک نژاد گربه خیره کننده است که منشا آن از تایلند است. این گربه که با پوشش آبی خاکستری با نوک نقره‌ای متمایز و صورت قلبش شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، کورات یک گربه کوچک با بدنی محکم، قوی و حالتی سرزنده و هوشیار است. چشمان سبز یا کهربایی بزرگ و برجسته آن قدرت این نژاد را تقویت می کند. 

بررسی اجمالی نژاد کورات

وزن: 6 تا 10 پوند

طول: 15 تا 18 اینچ

پوشش: کوتاه

رنگ پوشش: آبی مایل به خاکستری با نوک نقره ای

رنگ چشم: سبز یا کهربایی

طول عمر: 15 تا 19 سال

سطح محبت             بالا

دوستی                  بالا

نیازهای ورزش        متوسط

بازیگوشی               بالا

سطح انرژی           متوسط

هوش                    بالا

مقدار ریزش مو         کم

تاریخ کورات

این نژاد در تایلند باستان، که به نام سیام شناخته می شود، منشا گرفته است. ادبیات باستانی نشان می‌دهد که کورات‌ها احتمالاً در دوره آیوتایای تایلند، که از سال 1350 تا 1767 طول می‌کشید، وجود داشته‌اند. برجسته‌ترین کتاب باستانی، اشعار کتاب گربه، نژادهایی از گربه‌ها را به تصویر می‌کشد که تصور می‌شد برای صاحبانشان شانس می‌آورند. در میان گربه های ذکر شده، کورات بود. به همین دلیل، کورات ها اغلب به عنوان هدیه به عروس ها داده می شد تا شانس و خوشبختی را برای یک زوج جدید به ارمغان بیاورند.

کورات اولین بار اخیراً به ایالات متحده آمد. در سال 1959، اولین کورات ها، نارا و دارا از تایلند به ایالات متحده وارد شدند تا به امروز، بیشتر خطوط کورات به ریشه تایلندی آنها بازمی گردد.  

مراقبت از گربه کورات

گربه کورات بسیار باهوش، بازیگوش و مهربان است. این گربه سانان باهوش می توانند با افراد خود پیوند نزدیکی ایجاد کنند و دوست دارند بخشی از فعالیت های روزانه شما باشند. به همین دلیل، آنها دوست ندارند برای مدت طولانی تنها بمانند. آنها گربه های اجتماعی هستند و دوست دارند با شخص خاص خود باشند. این گربه ها باید همراهی داشته باشند که با آنها همراهی کند، چه شما یا یک حیوان دیگر. تنها ماندن می تواند به اضطراب جدایی و کورات ناراضی منجر شود.

ورزش برای هر گربه ای مهم است و کورات نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، برخلاف برخی از گربه‌ها، کورات هر بازی را که بتواند با مردم خود انجام دهد را دوست دارد. زمان بازی، زمان پیوند است، و این گربه‌های پر جنب و جوش هر دقیقه از تعامل مثبت با همنشینان انسانی خود لذت می‌برند. بسیاری از کورات ها حتی از بازی fetch لذت می برند! هوش بالای کورات باعث می شود که آنها به راحتی تمرین کنند. برای اینکه آنها را سرگرم و به چالش بکشید، ترفندهایی را آموزش دهید و به آنها اسباب بازی های پازل بدهید. 

مرتب نگه داشتن کورات خود باعث می شود که آنها سالم و تمیز بمانند. با پوشش تک لایه و کوتاه آنها، نظافت بسیار راحت است. یک یا دو مسواک زدن هفتگی باید برای براق نگه داشتن پوشش نقره ای براق و در شرایط خوب کافی باشد. همچنین مطمئن شوید که به طور مرتب ناخن های کورات خود را کوتاه کنید، دندان های آنها را مسواک بزنید و گوش های آنها را تمیز نگه دارید. 

شایان ذکر است که این نژاد گربه آبی نیز عموماً کم ریزش در نظر گرفته می شود. بعید است که صرف نوازش خز یک کورات آراسته، موی معمولی گربه را ایجاد کند که برای بسیاری از مبتلایان به آلرژی مشکل ساز باشد.

مشکلات رایج سلامتی

آنها می توانند مستعد ابتلا به گانگلیوزیدوز GM1 و GM2 باشند. این یک بیماری ژنتیکی است که منجر به کمبود آنزیمی می شود که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد. کشنده است اما با آزمایش ژنتیک قابل کشف است. مهم است که یک گربه کورات قبل از تولید مثل برای این بیماری آزمایش شود.

رژیم غذایی و تغذیه

تهیه غذای باکیفیت کورات شما به تضمین زندگی طولانی و سالم کمک می کند. هر گربه ای علایق، ناپسندها و نیازهای غذایی خود را دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد رژیم غذایی که مناسب گربه شماست، با دامپزشک خود مشورت کنید.

به خاطر داشته باشید که در حالی که این نژاد می تواند با درصد کمی از چربی بدن مبارزه کند، شما همچنین باید از افزایش وزن بیش از حد یا چاقی خودداری کنید.

کورات: فوق العاده باهوش، بسیار دوست داشتنی است و می تواند یک پیوند قوی با مردم خود ایجاد کند، اگر برای مدت طولانی تنها بماند، می تواند اضطراب جدایی را ایجاد کند

یافتن یک کورات اصیل ممکن است کمی دشوارتر از برخی از نژادهای دیگر باشد، اما جستجوی کامل ارزش تلاش شما را دارد! یک کورات حتی ممکن است راه خود را به یک مرکز فرزندخواندگی در نزدیکی شما بیابد، بنابراین همیشه قبل از رفتن به یک پرورش دهنده، موارد نجات را بررسی کنید.

هر نژاد گربه دارای ویژگی های منحصر به فرد و ویژگی های شخصیتی معمولی است. با تحقیق دقیق، می توانید نژاد گربه ای را بیابید که بیشتر با نوع دوست گربه مورد نظر شما مطابقت دارد.

به این وب سایت رای دهید