از بین بردن 2000همستر به دلیل کوید19

از بین بردن 2000همستر به دلیل کوید19

0 دیدگاه 30 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 478
از بین بردن 2000همستر به دلیل کوید19
هنگ کنگ (سی ان ان) 2000 همستر و سایر حیوانات کوچک را پس از مثبت شدن تست کروناویروس یک کارگر فروشگاه حیوانات خانگی و چندین جونده معدوم خواهد کرد، زیرا این شهر دو سال پس از همه گیری یک استراتژی غیرقابل سازش برای مقابله با کووید صفر را دنبال می کند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اعلامیه روز سه شنبه دولت هنگ کنگ با خشم صاحبان حیوانات خانگی و حامیان حقوق حیوانات مواجه شد و چندین طومار آنلاین از مقامات خواستند در این مورد تجدید نظر کنند.

این پس از یک خوشه نوظهور مرتبط با فروشگاه حیوانات خانگی Little Boss می آید، جایی که یک کارمند 23 ساله برای نوع دلتا در روز دوشنبه تایید شد. تست مشتری که از فروشگاه بازدید کرده و با کارمندش ارتباط برقرار کرده بود نیز مثبت شد.

پس از بررسی فروشگاه حیوانات خانگی، مقامات روز سه‌شنبه گفتند که آزمایش اولیه کووید ۱۱ همستر مثبت شده است و این نگرانی‌ها را در مورد احتمال انتقال از حیوان به انسان افزایش داده است.

به طور کلی، مقامات بهداشتی بین المللی گفته اند که خطر انتقال از حیوانات به انسان ممکن است، اما کم است.

به گفته مقامات، نمونه‌های محیطی گرفته شده در انبار مغازه، جایی که گونه‌های دیگر حیوانات کوچک در آن نگهداری می‌شوند، نیز ردپای ویروس کرونا را تایید کردند. همسترهای موجود در فروشگاه حیوانات خانگی در دو دسته - در 22 دسامبر و 7 ژانویه از هلند وارد شدند.

روز سه‌شنبه، مقامات تمام حیوانات کوچک موجود در مغازه، از جمله همستر، خرگوش، خوکچه هندی و چینچیلا را برای آزمایش و معدوم کردن بدون در نظر گرفتن نتیجه آزمایش با استناد به یک خطر سلامتی برای عموم، ضبط کردند.

به همه فروشگاه‌های حیوانات خانگی که همستر را در شهر می‌فروشند، دستور داده شده است که حیوانات را تحویل دهند تا از بین بروند، با سفارش‌های مشابه برای هر کسی که در آستانه کریسمس، از 22 دسامبر، همستر خریده است.

عکس‌های سه‌شنبه شب نشان می‌دهد که کارگران کنترل کووید با لباس‌های هزمت در فروشگاه‌های حیوانات خانگی متعدد، محل را ضدعفونی می‌کنند و کیسه‌های پلاستیکی قرمز بزرگ را بیرون می‌آورند.

مقامات گفتند که با تمام حیواناتی که از فروشگاه گرفته می شوند، برخورد "انسانی" خواهد شد.

کارمندان دولت هنگ کنگ در 18 ژانویه در مورد فروشگاه حیوانات خانگی Little Boss تحقیق می کنند.

مقامات همچنین واردات همه حیوانات کوچک به شهر را به حالت تعلیق درآوردند و به همه فروشگاه‌های حیوانات خانگی که همستر می‌فروشند، گفتند تا زمانی که آزمایش همه حیوانات کوچک آنها منفی شود، فوراً فعالیت خود را متوقف کنند. مقامات روز سه شنبه از ساکنان خواستند "روش های بهداشتی خوب" را با حیوانات خانگی خود اتخاذ کنند، از جمله از بوسیدن آنها خودداری کنند.

بیش از 20000 نفر بزرگترین طومار آنلاین را امضا کرده اند که از دولت خواسته اند این حیوانات را نکشند. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی می گویند که ممکن است بسیاری از همسترها در تعطیلات به عنوان هدیه برای کودکان خردسال خریداری شده باشند.

انجمن نگرانی هامستر، یک سازمان داوطلبانه در هنگ کنگ، گفت: "همسترها خانواده ما هستند، همه لطفا منطقی فکر کنید، آنها را به خاطر یک حادثه رها نکنید."

انجمن پیشگیری از ظلم به حیوانات هنگ کنگ (SPCA) در بیانیه ای اعلام کرد که از تصمیم دولت که "رفاه حیوانات و پیوند انسان و حیوان را در نظر نگرفته است، شوکه شده و نگران است".

در یک پست فیس بوک در روز چهارشنبه، گروه نگرانی هامستر گفت که پر از سؤالات و درخواست های صاحبان حیوانات خانگی مضطرب شده است. به گفته این گروه، یکی از مالکان گفت: "همستر خانگی من از فروشگاه حیوانات خانگی خریداری نشده است، اما خانواده من بسیار نگران هستند و می خواهند من آن را بفرستم."

یک افسر پلیس بیرون از فروشگاه حیوانات خانگی که پس از مثبت شدن آزمایش کووید-19 تعدادی همستر خانگی در هنگ کنگ در 18 ژانویه بسته شد، نگهبانی می‌دهد.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، موارد مستند کووید-19 در حیواناتی وجود دارد که احتمالاً ویروس را از انسان گرفته‌اند. با این حال، شواهد بسیار کمتری وجود دارد که احتمال انتقال از حیوان به انسان را نشان دهد.

اما مقامات از این کشتار دفاع کردند و استدلال کردند که این کشتار به نفع سلامت و ایمنی عمومی است.

هنگ کنگ به یک رویکرد سختگیرانه برای مقابله با کووید صفر پایبند بوده و هدف آن حذف همه موارد در داخل و حفظ کنترل های مرزی سختگیرانه است، حتی در شرایطی که انواع قابل انتقال فزاینده اول دلتا و اکنون Omicron این کار را بیش از پیش دشوارتر می کنند.

هنگ کنگ یکی از معدود مکان هایی است که هنوز به این استراتژی پایبند است، به امید بازگشایی مرز خود با سرزمین اصلی چین، که همچنان در تلاش برای ریشه کن کردن کووید، میلیون ها نفر از ساکنان را مسدود می کند.

سخنگوی اداره کشاورزی، شیلات و حفاظت از شهر (AFCD) روز سه شنبه گفت که همه همسترها بدون توجه به نتیجه آزمایششان کشته خواهند شد زیرا دوره نهفتگی ویروس به این معنی است که "نتایج آزمایش منفی لزوماً به این معنی نیست که همسترها آلوده نشده اند."

وی افزود که دولت امکانات یا ابزار لازم برای آزمایش بیش از هزار همستر را در روز ندارد، چه رسد به اینکه همه حیوانات کوچک شهر را منزوی و قرنطینه کند. بنابراین کشتن آنها "روشی مطمئن و امکان پذیر برای کنترل این حیوانات بود.

وی افزود: آزمایش و جداسازی حیوانات خانگی و کشتن تنها آنهایی که به عنوان یک تهدید شناخته می‌شوند، "نمی‌توانند اپیدمی را به طور کامل کنترل کنند و ممکن است خلاءهایی ایجاد کنند."

سرزمین اصلی چین نیز اقدامات مشابهی را علیه حیوانات خانگی در طول همه گیری انجام داده است.

در ماه سپتامبر، کارگران اجتماعی در شهر هاربین، سه گربه خانگی را که در حالی که صاحب آنها در قرنطینه بیمارستان بود، بدون رضایت او، به ویروس کرونا مبتلا شدند. یک حادثه مشابه دو ماه بعد در شهر شانگرائو شاهد بود که کارگران پیشگیری از کووید یک کورگی را در حالی که صاحب آن در قرنطینه اجباری بود به خشونت کشتند.

هر دو مورد در رسانه‌های اجتماعی چین منتشر شد و باعث نارضایتی و خشم گسترده‌ای در میان صاحبان حیوانات خانگی و هواداران شد اگرچه برخی از پوسترها استدلال می‌کردند که حفاظت از جان انسان‌ها مهم‌تر از حیوانات است.

سخنگوی AFCD هنگ کنگ همچنین به کشورهای اروپایی مانند هلند و دانمارک اشاره کرد که قتل عام های دسته جمعی مشابهی را به دلیل نگرانی های انتقال کووید انجام داده اند.

در نوامبر 2020، دانمارک اعلام کرد که یک سویه جهش یافته از ویروس کرونا را در میان جمعیت راسو خود پیدا کرده است که به انسان سرایت کرده است. در پاسخ، دولت از معدوم سازی 17 میلیون راسو برای جلوگیری از گسترش آن خبر داد.

اما این تصمیم بحث‌برانگیز بود و سال گذشته غیرقانونی بود. زمانی که معلوم شد هیچ مبنای قانونی برای دستور کشتار راسو سالم وجود ندارد، دولت دچار آشفتگی شد و در نهایت منجر به استعفای وزیر کشاورزی شد. هنگامی که نخست‌وزیر در ماه دسامبر به دادگاه فراخوانده شد و در حالی که معترضان به بیرون راهپیمایی می‌کردند راسو را کباب می‌کردند، او پاسخ داد: "هیچ توضیحی (برای نظارت) جز این که مشغول بود وجود ندارد."

مقامات دانمارکی بعداً مجبور شدند هزاران راسو مرده را پس از گازی که برای کشتن آنها به کار برده شد، باعث متورم شدن لاشه ها و بیرون آمدن مجدد از گورهای دسته جمعی آنها شد.

پارلمان دانمارک دستور داد تا در مورد اینکه آیا وزرا از نبود چارچوب قانونی اطلاع داشتند یا خیر، تحقیق کرد و این تحقیقات در ماه آوریل به پایان خواهد رسید.

 

به این وب سایت رای دهید