کارهای باورنکردنی گربه ها

کارهای باورنکردنی گربه ها

0 دیدگاه 5 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 414
کارهای باورنکردنی گربه ها
گربه‌ها نیز مانند سگ‌ها، می‌توانند ترفندهای بسیار باورنکردنی انجام دهند! یاد بگیرید که چگونه یک گربه را برای انجام کارهای شگفت انگیز آموزش دهید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، آیا می خواهید یک رابطه فوق العاده سرگرم کننده با گربه خود داشته باشید؟ پیدا کنید که چه چیزی او را منحصر به فرد می کند. ترجیحات، رفتارهای طبیعی، و بازی هایی که دوست دارد انجام دهد. سپس چند رفتار را انتخاب کنید که با رفتارهای طبیعی او هماهنگ باشد. برای مثال، پنجه زدن به توپ را می‌توان «توپ را بغلتانید». اگر به گربه خود اجازه دهید مسیر را تعیین کند و این سه قانون را به خاطر بسپارید، آموزش گربه بهترین نتیجه را دارد:

5-10 دقیقه با گربه خود وقت بگذارید. درس های آموزشی را کوتاه و شیرین نگه دارید و یک یا دو بار در روز روال های جدید را تمرین کنید. قبل از ساعت غذا خوردن در خانه، درس ها را برنامه ریزی کرده و به او آموزش دهید.

به گربه خود اغلب پاداش دهید به گربه‌تان پاداش‌هایی مانند غذا و تفریح ​​بدهید. فقط آنها را طوری آموزش دهید کارهایی را انجام دهند که به آنها علاقه دارند.

احساسات قوی انسانی برای گربه ها ترسناک است. از خیره شدن مستقیم، اصلاحات فیزیکی یا تکرارهای خسته کننده که باعث فرار گربه از ترس می شود، خودداری کنید.

ابزار و نکات آموزش گربه

از گربه خود نخواهید کاری که برای او طبیعی و راحت نیست انجام دهد. به‌جای تمرکز بر «ترفندها»، بر روی چیزهایی تمرکز کنید که یک گربه ممکن است بر اساس انگیزه و محدودیت‌های فیزیکی از آن لذت ببرد.

4 وسیله ای که برای تربیت گربه نیاز دارید

خوراکی‌ها: پاداش‌ها باید کوچک و نرم باشند تا گربه‌تان بتواند سریع غذا بخورد، بدون اینکه سیر شود. می‌توانید از خوراکی‌های خشک شده در فروشگاه، غذای کودک بر پایه گوشت، یا خمیر ماهی تن خانگی که روی یک قاشق کوچک تحویل داده می‌شود، استفاده کنید.

خوراکی ها را در یک فنجان قرار دهید، آن را تکان دهید و به گربه خود پاداش دهید.

نشانگر صدا: بسیاری از مربیان گربه به آموزش کلیک علاقه دارند، زیرا به گربه ها کمک می کند تا رفتار دقیقی را که از طریق زمان بندی عالی و صدای قابل توجه پاداش خواهید داد، شناسایی کنند. برای استفاده از روش آموزش کلیکر نیازی به خرید کلیکر ندارید. یک خودکار توپی یا به سادگی کلیک زبان شما یک نشانگر صوتی به همان اندازه موثر است که با یک خوراکی با ارزش همراه شود.

در ابتدا، ترفندهایی را انتخاب کنید که گربه شما قبلاً به طور طبیعی انجام می دهد. سایر رفتارهای طبیعی شامل غلتیدن به پشت، بالا رفتن از کیف یا جعبه، یا پریدن روی پیشخوان است. می‌توانید گربه‌تان را با استفاده از خوراکی‌ها و اسباب‌بازی‌ها، به برخی از این رفتارها سوق دهید.

وقتی گربه شما این رفتار را انجام داد، کلیک کنید و به آنها جایزه بدهید. هنگامی که آنها متوجه ارتباط بین رفتار و پاداش شدند، رفتار را با یک کلمه یا علامت نشان دهید. به همین سادگی و سرگرم کننده است!

شکم بالا

شکم بالا رفتاری است که برخی گربه ها به طور طبیعی انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند پنجه های خود را روی زمین نگه دارند. وقتی متوجه شدید گربه‌تان به پهلو یا پشتش می‌غلتد، بگویید «شکم بالا». سپس کلیک کنید و به او جایزه بدهید. فقط به عنوان پاداش شکم گربه خود را نخارانید! اینگرید جانسون می‌گوید: «گربه‌ها ترجیح می‌دهند روی چانه، سر و گردن خود نوازش شوند، نه روی شکمشان».

گربه‌ها فقط در صورتی می‌آیند که دوست داشته باشند، بنابراین اگر گربه‌تان هر بار که با آن‌ها هستید شیطنتی نمی کنند، نگران نباشید. آنها بیمار یا افسرده نیستند. گفته می‌شود، اگر «بیا» را با تغذیه، غذا و سرگرمی جفت کنید، به احتمال زیاد در زمان نیاز توجه آن‌ها را جلب خواهید کرد.

"زمان چرت زمانی است که باید گربه خود را تنها بگذارید ." تنها در هنگام خواب. برخی از گربه‌ها ممکن است گاز بگیرند یا خراش دهند، زیرا آنها گیج خوابند.

بپربالا

گربه های چابک اغلب از سوار شدن بر روی شانه یا پشت صاحب خود لذت می برند. برای اینکه به گربه‌تان بیاموزید که روی شما بپرد، با کلمه‌ای مانند «بپر بالا» شروع به نشان دادن تمایلات طبیعی آنها برای پریدن روی میزها یا درختان گربه کنید. از آنجایی که گربه‌ها از پریدن به مکان‌های مرتفع لذت می‌برند، این یک فروش آسان خواهد بود. بعد، گربه خود را با یک خوراکی یا اسباب بازی با ارزش بالا به سینه یا شانه خود بکشید. به قدم های بچه گربه پاداش دهید، ابتدا فقط با دو پنجه، سپس سه و سپس چهار پنجه بایستید. تا زمانی که گربه‌تان از بالا رفتن از روی شما مطمئن نیست کلمه نشانه را اضافه نکنید. هنگامی که گربه شما مشتاقانه به بالا می پرد، به آرامی شروع به حرکت کنید و به تدریج زمان و مسافت را افزایش دهید. اگر گربه تان مبهوت یا بی قرار است، همیشه ناامید کنید.

شما می توانید گربه خود را با یک عبارت ساده مانند "در اینجا" به یک مکان ایده آل هدایت کنید. گربه خود را با کلیک کردن و جایزه دادن هر بار که آن را پنجه می کند یا با بینی اش برخورد می کند، به انتهای هدف نزدیک کنید. هنگامی که گربه شما هدف قرار دادن را یاد گرفت، به او یاد دهید که حرکت را دنبال کند. به تدریج به مسافت های طولانی تر پاداش دهید. حالا چوب را 1 تا 3 سانت جلوی بینی گربه خود نگه دارید و واکنش او را تماشا کنید. هنگامی که او با میل به آن نزدیک شد، علامت "Over Here" را اضافه کنید. در نهایت، می توانید با استفاده از کلمه نشانه هدف خود او را هدایت کنید. 

هنگامی که گربه شما در اینجا استاد شد، هیچ چیز مانع شما نمی شود. با استفاده از حلقه  یا تونل کوتاه به عنوان حلقه، اجازه دهید گربه شما آن را بو کند و قبل از استفاده از آن در یک درس، آن را دور بزند. با قرار دادن حلقه در یک ناحیه آشنا و قرار دادن خوراکی در وسط آن، تمرین را ساده کنید. به تدریج ارتفاع حلقه را بالا ببرید، هرگز آن را بالاتر از سطح راحتی گربه خود بلند نکنید.

حیوانات خانگی از اینکه صاحبان با آنها وقت می گذرانند و بازی می کنند لذت می برند.

چرا گربه من زباله می خورد؟

 

به این وب سایت رای دهید