تغییر نگاه بزرگترین تولیدکنندگان گوشت مرغ جهان

تغییر نگاه بزرگترین تولیدکنندگان گوشت مرغ جهان

0 دیدگاه 14 اردیبهشت 1400 چاپ خبر بازدید: 573
تغییر نگاه بزرگترین تولیدکنندگان گوشت مرغ جهان
بزرگترین تولیدکنندگان گوشت مرغ برزیل از برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در بخش پروتئین های جایگزین به منظور تقویت موقعیت خود در ایالات متحده و اروپا خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بر اساس آمارهای به دست آمده ، شرکت BRF از طریق مشارکت با هلدینگ آلف در تلاش است تا پروتئین های حیوانی کشت شده در آزمایشگاه ها را مورد استفاده قرار دهند.
لوریوال لوز ، ریاست این گروه در مصاحبه اخیر خود با نشریه فوربز برزیل از شناسایی روندی جدید از رفتارها و ترجیحات مصرف کنندگان صحبت کرده بود.
وی بر این باور است احتمال آنکه پروتئین های جایگزین، طی دهه های آینده به مهمترین منبع تامین پروتئین بخش بزرگی از جهان مبدل گردد، دور از انتظار نیست.
میزان سرمایه گذاری این شرکت در بخش تولید گوشت های آزمایشگاهی مشخص نیست اما کارشناسان اقتصادی، از آن به انقلابی بزرگ در رفتار بزرگترین شرکت های تولید کننده گوشت مرغ جهان یاد می کنند.

 
مفسرین بر این باورند که گرچه در حال حاضر قیمت تولید این محصولات بالاست، اما طی سال‌های آینده و با پیشرفت بیشتر تکنولوژی  قیمت تولید این محصولات کاهش یافته و وارد عرصه رقابت شدید با گوشت مرغ خواهند شد.
در همین راستا و به موازات فعالیت‌های BRF شرکت JBS برزیل نیز با امضای توافق نامه ای به ارزش ۳۴۱ میلیون یورو ، شرکت ویرا ، سومین تولیدکننده پروتئینهای گیاهی در اروپا را خریداری نموده است.
این شرکت، نمونه های متنوعی از پروتئین های گیاهی را برای بیش از ۲۵ کشور اروپایی تولید می کند.
در نهایت به نظر می‌رسد تا تحت شرایطی که بسیاری از کشورها تلاشند به هر قیمتی، تولید گوشت مرغ خود را ادامه دهند، شرکت‌های پیشرو در جهان زاویه دید خود را تغییر داده و بر روی آینده سرمایه گذاری می کنند.

به این وب سایت رای دهید