دلیل بوی بد گربه چیست ؟

دلیل بوی بد گربه چیست ؟

0 دیدگاه 12 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 512
دلیل بوی بد گربه چیست ؟
اگر احساس می کنید که گربه شما بوی بدی دارد ، نباید نسبت به آن بی توجه باشید. شما باید دلیل بروز این مشکل را پیدا کنید.

دلیل بوی بد گربه ، موضوعی است که قصد بررسی آن را داریم. این مشکل برای اطرافیان بسیار آزاردهنده می باشد و باید به سرعت رفع شود.

بوی بد گربه

گربه ها بسیار تمیز و وسواسی هستند و در اغلب مواقع در حال لیس زدن خود می باشند. علت بوی بد گربه ها می تواند کثیفی آنها یا وجود یک بیماری و مشکل در آنها باشد. در صورتی که با شستن و اصلاح گربه ها ، بوی بد آنها از بین نرفت باید برای رفع این مشکل چاره ای بیاندیشید. لذا گربه خود را به یک دامپزشکی ببرید تا دامپزشک به معاینه آن اقدام کند و دلیل این مشکل را متوجه شود. در صورتی که وقت مراجعه به یک دامپزشکی را ندارید ، می توانید از خدمات دامپزشکی در منزل استفاده کنید.

چه عواملی موجب ایجاد بوی بد در گربه ها می شوند ؟

دلیل بوی بد گربه می تواند وجود مشکلی در ناحیه گوش ، دهان ، چشم ، پوست و ... باشد.

مشکل دهان گربه

گاهی بوی بد از دهان گربه استشمام می شود. خرابی و فاسد شدن دندان ها و باقی ماندن غذا در دهان گربه و مسواک نزدن می تواند بوی بسیار بدی ایجاد کند. گاهی ایجاد زخم در لثه می تواند بوی بسیار بدی ایجاد کند. تمامی این مشکلات باید جدی گرفته شوند و برای برطرف کردن آنها اقدام شود. زیرا مشکلات در نواحی دهان و دندان ، می توانند زمینه ساز مشکلات دیگری شوند.

مشکل گوش ، دلیل بوی بد گربه

گیر کردن جسمی خارجی داخل گوش ، سبب عفونت و بوی بدی می شود. قارچ ها که به صورت دانه های سیاه رنگ ریزی در داخل گوش می باشند ، می توانند علت بوی نامطبوع گربه ها باشند. مایت ها دسته ای از انگل ها می باشند که در گوش گربه ها لانه می گزینند و ماده موجود در گوش آنها را می خورند. این مایت ها ، ایجاد کننده بوی بسیار بدی می باشند. اگر بوی بدی از گربه به مشام می رسد و با شستن آنها ، این بو از بین نمی رود حتما با یک دامپزشک آنلاین گربه در این ارتباط صحبت کنید. بدون شک در چنین شرایطی دامپزشک ، باید گربه را معاینه کند تا دلیل بوی بد گربه را پیدا کند.

مشکل چشم در گربه

وارد شدن یک جسم خارجی خیلی کوچک در چشم های گربه می تواند مسبب ایجاد عفونت شود. عفونت ها با ایجاد بوی نامطبوعی همراه هستند. با توجه به اینکه چشم از اندام های حساس می باشد ، باید سریعاً برای درمان این مشکل اقدام نمود. گربه را سریعاً به یک مرکز دامپزشکی برده تا وی را معاینه کند. البته می توانید از خدمات دامپزشکی در محل استفاده کنید.

مشکلات پوستی ، دلیل بوی بد گربه

گربه با لیس زدن خود ، همواره در حال تمیز کردن پوست خود می باشد. اما گاهی ماده ای به پوست گربه چسبیده است که با لیس زدن کنده نمی شود. بوی بدی که از پوست گربه استشمام می شود ، می تواند به علت وجود زخمی روی بدن او باشد. گاهی این زخم ها بسیار ریز هستند و در زیر موی گربه جای گرفتند و به سختی قابل دیدن می باشند. در صورتی که این زخم ها عفونت کنند ، می توانند بوی بسیار نامطبوعی ایجاد کنند. انگل ، قارچ ، تومور و ... از دیگر مواردی می باشند که سبب ایجاد بوی نامطبوع در گربه ها می شوند.

عفونت یا تومور در مقعد

دلیل بوی بد گربه می تواند عفونت یا تومور در مقعد باشد. این مشکل بیشتر در گربه هایی که وزن بالایی دارند و نمی توانند خود را پس از دستشویی کردن تمیز کنند ، ایجاد می شود. در صورتی که احساس می کنید گربه شما با این مشکل مواجه است باید سریعاً به دامپزشک مراجعه کرده و گربه را نشان دهید.

روش های پیشگیری از ایجاد بوی بد در گربه ها

به تمیز کردن و شستشو و اصلاح این حیوانات اهمیت زیادی بدهید و سر وقت آنها را تمیز کنید.

مسواک زدن برای آنها با استفاده از خمیر دندان و مسواک مخصوص گربه ها را فراموش نکنید.

در صورتی که گربه چاق و تنبل است و به لیس زدن و تمیز کردن روزانه خود اقدام نمی کند ، با استفاده از دستمال مرطوب این کار را برای او انجام دهید.

با توجه به توضیحات گفته شده درباره دلیل بوی بد گربه ، آنها را از محیط های آلوده دور کنید.

به این وب سایت رای دهید