چرا گربه ها به هم سیلی می زنند؟

چرا گربه ها به هم سیلی می زنند؟

0 دیدگاه 14 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 812
چرا گربه ها به هم سیلی می زنند؟
گربه‌ها می‌توانند در یک خانه با هم زندگی کنند. یکی از رفتارهایی که ممکن است هر از گاهی در خانه چند گربه ای مشاهده کنید، سیلی زدن یک گربه به گربه دیگر است. چرا گربه ها این کار را می کنند؟ آیا آنها با یکدیگر دعوا می کنند؟ یا اتفاق دیگری در جریان است؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، یک گربه ممکن است به دلایل زیادی به گربه دیگری سیلی بزند. برای  اینکه متوجه شوید، چرا گربه ها به یکدیگر سیلی می زنند به  زبان بدن و رفتار گربه های خود نگاه کنید. سیلی زدن گربه ها به یکدیگر برای آنها یک رفتار عادی است.

گربه های بازیگوش و پرانرژی ممکن است به عنوان دعوت به بازی به یکدیگر سیلی بزنند. گربه هایی که با سیلی زدن یکدیگر را به بازی دعوت می کنند، زبان بدنی متناسب با گربه بازیگوش خواهند داشت. سبیل های آنها رو به جلو خواهد بود و توجه آنها به وضعیت موجود معطوف خواهد شد. پنجه های آنها برای سیلی جمع می شود تا به گربه دیگر آسیبی نرسد. هیچ زوزه، جیغ یا خش خش از سوی گربه ای که سیلی می زند وجود نخواهد داشت. همه این نشانه‌های غیرکلامی به گربه دیگر نشان می‌دهد که سیلی‌زن می‌خواهد بازی کند.

غرایز درنده

گربه ها گوشتخوار هستند، به این معنی که در رژیم غذایی خود به پروتئین حیوانی نیاز دارند. این بدان معنی است که آنها همچنین شکارچیان کوچکی هستند. در واقع، بسیاری از اسباب‌بازی‌های موجود در برای همین است. توپ های جرنگ جرنگ و نشانگرهای لیزری همگی از غرایز شکارچی گربه شما سوء استفاده می کنند  تا انرژی او را در این موضوع تخلیه کنند. گربه هایی که خروجی مناسبی برای این غرایز ندارند ممکن است با هجوم به هم خانه های خود یا شما شروع به عمل کنند. اگر گربه شما به گربه دیگری سیلی می زند که تمام ویژگی های زبان بدن بازیگوش را دارد، اما شما احساس می کنید که او هنوز هم نسبت به این سیلی بسیار هیجان زده است، ممکن است به دلیل غریزه شکار باشد.

بیماری و درد

اگر گربه ای حالش خوب نیست یا درد دارد، ممکن است به گربه های دیگر سیلی بزند تا آنها را از خود دور کند. گربه‌هایی که از درد مزمن یا بیماری مزمن رنج می‌برند، بیشتر مراقب سایر حیوانات خانگی در خانه هستند.

آنها ممکن است از اینکه حیوانات خانگی دیگر به طور تصادفی به آنها صدمه بزنند بترسند. گربه‌ها لزوماً مانند سگ‌ها تغییرات آرتروز را از نظر ظاهری نشان نمی‌دهند. در واقع، یک مطالعه نشان داد که 61٪ از گربه های بالای 6 سال دارای تغییرات آرتریت هستند.

توجه به این نکته مهم است که آرتریت در گربه ها نه با تغییراتی که صاحبان آن ها متوجه شده بودند، بلکه با اشعه ایکس تشخیص داده شد. گربه‌ای مسن‌تر که فعالیت به ظاهر عادی در خانه دارد، ممکن است دارای درد آرتروز باشد . این می تواند توضیح دهد که چرا به نظر می رسد گربه با افزایش سن بدتر می شود. آنها می توانند درد داشته باشند

کمبود منابع و پرخاشگری 

ممکن است گربه ها بدون مشکل با هم زندگی کنند، اما همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات گربه ها زمانی که در محله های نزدیک زندگی می کنند با یکدیگر کنار نمی آیند. گربه هایی که با هم زندگی می کنند و می جنگند چیزی به نام پرخاشگری بین گربه ای را نشان می دهند، و این می تواند دلیل سیلی زدن آنها به یکدیگر باشد. زبان بدن گربه هایی که به دلیل پرخاشگری بین گربه ها به یکدیگر سیلی می زنند به طور چشمگیری با گربه هایی که برای تحریک بازی به یکدیگر سیلی می زنند متفاوت است. گربه هایی که پرخاشگرانه رفتار می کنند گوش‌هایشان صاف به پشت سرشان و صورت‌هایشان محکم می‌شود و سبیل‌هایشان را به سمت صورتشان می‌کشد. آنها صدای غرغر، خش خش و جیغ می کنند. پرخاشگری بین گربه ها می تواند یک مشکل رفتاری باشد، اما پرخاشگری می تواند ناشی از کمبود منابع در خانه باشد. منابع شامل چیزهایی مانند جعبه های زباله و کاسه های آب است، اما می تواند شامل اسباب بازی ها ، تختخواب ها و فضاهای عمودی ماننددرختان گربه و قفسه ها باشد.

چگونه از سیلی زدن گربه ها به یکدیگر جلوگیری کنیم؟

حتی اگر سیلی زدن گربه‌ها به یکدیگر یک رفتار عادی تلقی می‌شود، اما این بدان معنا نیست که سیلی زدن گربه‌ها به یکدیگر مطلوب نیست. راه هایی وجود دارد که می توانید سیلی زدن گربه ها به یکدیگر را به حداقل برسانید.

اگر گربه های شما به دلیل بازی و غریزه به یکدیگر سیلی می زنند، القای زمان های بازی برنامه ریزی شده و ساختار یافته می تواند کمک کننده باشد. گربه‌ای که هر روز بیست دقیقه برنامه‌ریزی شده برای شکار و هجوم به اسباب‌بازی چوبی مورد علاقه‌اش یا تعقیب نقطه قرمز گریزان دارد، ممکن است کمتر به هم خانه‌هایش برای بازی سیلی بزند. مهم است که به یاد داشته باشید که بخشی از لذت شکار و گرفتن طعمه می تواند در جلوگیری از این رفتار مؤثر باشد. نشانگرهای لیزری اجازه این کار را نمی‌دهند، بنابراین اگر گربه شما عاشق بازی با آنها است، هر جلسه بازی را با پرتاب کردن یک اسباب‌بازی که می‌تواند روی آن بپرد و لگد کند و به اصطلاح  او را بکشد به او پایان دهید.

گربه‌ها معمولاً در دامپزشکی عصبی هستند و ارزیابی دقیق آن‌ها برای مشاهده علائم ظریف آرتریت برای دامپزشک شما دشوار است. از گربه‌تان در حال راه‌رفتن یا پریدن روی چیزها در گوشی خود ویدیویی بگیرید. این می تواند کمک بزرگی برای دامپزشک شما باشد تا تشخیص دهد که آیا گربه شما آرتریت اولیه دارد یا خیر. 

پرخاشگری بین گربه ها همیشه یک راه حل سریع و آسان نیست، اما کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا زندگی خانگی گربه خود را کم استرس تر کنید. اطمینان از وجود تعداد کافی جعبه های زباله یک شروع عالی است. اکثر کارشناسان رفتار توصیه می کنند تعداد جعبه های زباله در خانه شما برابر با تعداد گربه های شما به اضافه یک گربه باشد. بنابراین، اگر دو گربه دارید، در حالت ایده آل سه جعبه زباله باید داشته باشید.

کارشناسان همچنین توصیه می کنند که جعبه های زباله در هر سطحی از خانه شما قرار داشته باشند و همه آنها در یک طبقه یا در یک مکان روی هم قرار نگیرند. شما همچنین می توانید با افزایش تعداد فضاهای عمودی در خانه خود، پرخاشگری بین گربه ها را به حداقل برسانید. قفسه های گربه و درختان گربه، به ویژه در مناطق پرتردد مانند راهروها، می توانند استرس ناشی از زندگی در محله های تنگ را کاهش دهند و در عین حال به گربه ها خروجی مناسب تری برای استرس خود می دهند.

طبیعی است که گربه ها به یکدیگر ضربه بزنند. همانطور که گفته شد، این حرکت می تواند به معنای چیزهای مختلفی باشد و توقف آن می تواند به استراتژی های مختلفی نیاز داشته باشد.

اگر در مورد درد مزمن در گربه خود نگرانی دارید. یا اینکه چگونه گربه هایتان درکنار هم باشند و نسبت به هم پرخاشگر نباشند، می توانید با متخصصان دامپزشک ما (سامانه دامپزشک) در تماس باشید.

به این وب سایت رای دهید