مهمترین نکات درباره حیوانات خانگی

مهمترین نکات درباره حیوانات خانگی

0 دیدگاه 18 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 416
مهمترین نکات درباره حیوانات خانگی
برای مراقبت و نگهداری از حیوانات خانگی باید موارد مهمی را درنظر داشته باشید تا بتوانید در نگهداری از آنها موفق باشید.

مهمترین نکات درباره حیوانات خانگی ، موضوعی است که قصد پرداختن به آن را در این مقاله داریم. این نکات بسیار مهم بوده و باید بدان توجه نمود.

داشتن مکانی مناسب برای نگهداری از حیوانات خانگی

نباید یک قفس یا یک باکس برای نگهداری از آنها درنظر داشت و فقط آنها را در این مکان نگهداری نمود. حیوانات خانگی نیاز به دویدن و جست و خیز و ... دارند. در صورتی که آنها را در قفس یا یک باکس زندانی کنید ، مریض می شوند. البته می توانید قفس یا باکس را برای محل خواب و استراحت آنها درنظر بگیرید. پس اگر با جست و خیز حیوانات خانگی در خانه مشکل دارید ، از خریدن آنها منصرف شوید.

بیماری های احتمالی در حیوانات خانگی

یکی دیگر از مهمترین نکات درباره حیوانات خانگی ، توجه به بیماری های آنها است. برخی از بیماری های حیوانات خانگی ، واگیردار هستند و می توانند شما را درگیر کنند. هنگامی که یک حیوان خانگی را خریداری می کنید ، باید سلامت او را بررسی کنید. بدین منظور می توانید یک ویزیت آنلاین حیوانات خانگی داشته باشید.

تغذیه مناسب حیوانات خانگی

تغذیه را می توان مهمترین مسئله در نگهداری از حیوانات خانگی دانست. اصلی ترین نیاز هر موجود زنده ای ، غذا است. این تصور که هر غذایی که خودتان میل می کنید می توانید به حیوان خود بدهید ، اشتباه است. برای اینکه حیوانات شما سلامت باشند باید تغذیه سالم و مناسبی داشته باشند. با توجه به نوع حیوان خود ، تغذیه مناسب آن را تعیین کنید. می توانید در این ارتباط با کارشناس تغذیه حیوانات ، گفتگو داشته باشید.

بهداشت ، از مهمترین نکات درباره حیوانات خانگی

حمام و مسواک کردن حیوانات خانگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بهداشت در سلامت حیوانات نقش مهمی را ایفا می کند. باید برای مسواک زدن حیوانات خانگی به تهیه ی مسواک و خمیردندان مخصوص آنها اقدام کنید. هر روز حداقل روزی یکبار برای آنها مسواک بزنید. نحوه اصلاح و شستشو حیوانات خانگی ، اهمیت زیادی دارد و باید شیوه ی درستی را برای این کار درنظر بگیرید. شستشوی نادرست ، باکتری ها و میکروب های موجود روی پوست و موی آنها را از بین نمی برد و آنها را در طولانی مدت بیمار می کند. بسیاری از بیماری های پوستی حیوانات در اثر حمام نکردن یا شستشوی نادرست ایجاد می شوند.

عقیم کردن حیوانات

یکی دیگر از مهمترین نکات درباره حیوانات خانگی ، عقیم کردن آنها است. عقیم کردن در سلامت حیوانات اثرگذار است و از ابتلای آنها به برخی از بیماری ها ، پیشگیری می کند. برای عقیم کردن حیوانات باید به یک مرکز دامپزشکی معتبر مراجعه کنید تا این کار را به بهترین نحو صورت دهد و به سلامت حیوانات ، آسیب وارد نشود.

عدم وابستگی به حیوانات خانگی

این مسئله کاملاً روشن است که شما باید زمانی از حیوان مورد علاقه خود ، جدا شوید. ممکن است این زمان ، چندین سال باشد یا چندین ماه باشد. در صورتی که وابستگی زیادی به حیوانات پیدا کنید ، در صورت جدایی از آنها دچار ناراحتی های روحی خواهید شد. لذا باید این نکته را هر روز به خود یادآوری کنید که جدایی حیوان از من قطعی است و من زیاد به او وابسته نمی شوم. او را دوست داشته باشید و به او محبت کنید ، اما وابستگی نداشته باشید.

محبت کردن ، یکی از مهترین نکات درباره حیوانات خانگی

زمانی را برای محبت کردن به حیوانات درنظر بگیرید. در صورتی که به حیوانات خانگی مانند سگ و گربه و پرنده و ... توجه نداشته باشید ، ممکن است آنها را به بیماری های روحی مبتلا کنید. حداقل نیم ساعت در روز را برای بازی کردن و سرو کله زدن با آنها ، اختصاص دهید. این کار در افزایش روحیه آنها بسیار اثرگذار می باشد. سلامت روحی حیوان در سلامت جسمی آنها اثرگذار است.

داشتن برنامه ریزی برای نگهداری از حیوانات

وقت خود را به گونه ای تنظیم کنید که برای نظافت حیوانات ، بازی کردن با آنها ، پیاده روی با آنها و ... برنامه ریزی داشته باشید. یک برنامه هفتگی تنظیم کنید و تمامی این موارد را در این برنامه لحاظ کنید. رعایت کردن مهمترین نکات درباره حیوانات خانگی به رشد و سلامت آنها کمک شایانی می کند.

به این وب سایت رای دهید