لاک پشت ها چگونه می خوابند؟

لاک پشت ها چگونه می خوابند؟

0 دیدگاه 18 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 4868
لاک پشت ها چگونه می خوابند؟
برخی رفتارهای لاک پشت های خشکی و آبزی می تواند مرموز باشد. خواب یکی از این رفتارهای اسرارآمیز است، زیرا تشخیص اینکه لاک پشت ها چه زمانی ممکن است بیدار یا خواب باشند، دشوار است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، الگوهای خواب و محیط های ایده آل برای خواب از گونه ای به گونه دیگر متفاوت است، دانستن اینکه یک لاک پشت به طور معمول چگونه می خوابد می تواند به شما کمک کند تا علائمی را که در صورت تغییر این الگوهای خواب در لاک پشت شما متفاوت است، تشخیص دهید.

لاک پشت خواب

هم لاک پشت های خشکی و هم لاک پشت های آبزی می خوابند، اما تشخیص زمان استراحت آنها دشوار است. برخی تحقیقات در مورد وضعیت خواب لاک پشت ها انجام شده است، اما هنوز چیزهای زیادی در مورد خواب لاک پشت ها نمی دانیم. با این حال، آنچه ما می دانیم این است که لاک پشت ها استراحت می کنند، اما تفاوت بین حالت بیداری و خواب آنها ممکن است به اندازه سایر حیوانات و افراد چشمگیر نباشد. 

لاک‌پشت‌های خانگی معمولاً در طول روز در فواصل زمانی کوتاه می‌خوابند، اما ممکن است چندین ساعت در یک زمان بخوابند. لاک‌پشت‌های آبزی ممکن است ساعت‌ها روی یک حوض خشک بخوابند یا سرشان از آب بیرون بیاید، اما ممکن است برای مدت زمان کوتاه‌تری زیر آب بخوابند و در صورت لزوم نفس بکشند. لاک پشت های خشکی مانند لاک پشت های آبزی شنا نمی کنند تا بتوانند در هر زمان و هر مکان بخوابند.

محیط های خواب لاک پشت

بسیاری از عوامل محیطی می توانند الگوی خواب لاک پشت شما را تغییر دهند. اگر محیط لاک پشت شما ایده آل نیست، ممکن است لاک پشت شما بیشتر یا کمتر از آنچه باید بخوابد، و حتی ممکن است به بیماری مبتلا شود.

اطمینان از مناسب بودن عوامل زیر برای لاک پشت شما می تواند به تشویق چرخه خواب طبیعی کمک کند.

نورپردازی

لاک پشت های خشکی و آبزی اگر در محیط خود چرخه نور سفید منظمی داشته باشند، احتمالاً الگوهای خواب ثابتی دارند. لاک پشت ها در طول روز فعال‌تر هستند و شب‌ها بیشتر می‌خوابند. چرخه نور منظم مهم است زیرا آنها ساعات بیداری خود را در زیر نور خورشید می گذرانند، بنابراین اگر لاک پشت شما نور ثابتی نداشته باشد، چرخه خواب آن ممکن است غیر طبیعی باشد.

پناهگاه ها و سکوها

در حالی که لاک‌پشت‌های مختلف ترجیحات متفاوتی در نحوه و مکان خواب دارند، شما همیشه باید برای یک لاک‌پشت زمینی یک پناهگاه و یک لاک‌پشت آبزی یک سکو تهیه کنید. لاک‌پشت‌های خشکی به مکانی برای پنهان شدن و لاک‌پشت‌های آبزی به یک حوض برای خشک شدن نیاز دارند. این پوسته ها و اسکله ها اغلب به مکان های ترجیحی برای خواب تبدیل می شوند. ظروف پلاستیکی با دهانه بریده شده، انبوه سنگ برای تشکیل غار، و پناهگاه های خریداری شده برای خزندگان خانگی را می توان برای لاک پشت های خشکی استفاده کرد. صرف نظر از اینکه لاک پشت شما در خشکی زندگی می کند یا در آب، مطمئن شوید که به راحتی می تواند در پناهگاه یا سکوی شما قرار بگیرد.

درجه حرارت

علاوه بر نور سفید، دمای محیط لاک پشت شما ممکن است بزرگترین عامل در الگوی خواب لاک پشت شما باشد. لاک پشت ها خونسرد هستند، بنابراین برای تنظیم دمای بدن خود به دمای محیط متکی هستند. اگر محیط آنها برای مدت طولانی خیلی سرد باشد، ممکن است بیشتر بخوابند. گونه های مختلف لاک پشت ها دمای ایده آل متفاوتی دارند، بنابراین مطمئن شوید که محیط لاک پشت شما خیلی سرد نباشد.

بروماسیون نوعی خواب زمستانی است که در خزندگان رخ می دهد. لاک پشت هایی که در تمام طول سال در یک محیط کنترل شده و گرم نگهداری می شوند، اما سازگاری محیط آنها احتمال وقوع آن را کاهش می دهد. بروماسیون شبیه به خواب است، اما در ضربان قلب، دمای بدن و تعداد تنفس برای مدت طولانی کاهش می یابد.

نگهداری از لاک پشت های آبزی خانگی

به این وب سایت رای دهید