چگونه گوش های گربه خود را تمیز کنیم؟

چگونه گوش های گربه خود را تمیز کنیم؟

0 دیدگاه 19 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 495
چگونه گوش های گربه خود را تمیز کنیم؟
گربه‌ها ساعت‌های بی‌شماری را صرف لیسیدن خزهای خود می‌کنند و از پنجه‌های خود برای اصلاح بالای سر و صورت خود استفاده می‌کنند. اما یک جایی که نمی توانند به آن برسند و تمیز کنند داخل گوششان است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، گوش برخی از گربه‌ها به طور طبیعی تمیز است، در حالی که برخی دیگر گوش‌هایی دارند که نیاز به تمیز کردن دارند. یک دامپزشک می تواند این کار را انجام دهد یا می توانید یاد بگیرید که چگونه گوش گربه خود را در خانه تمیز کنید.

آیا باید گوش گربه خود را در خانه تمیز کنید؟

اگر می توانید و گربه‌تان اذیتی ندارد بهتر است خودتان گوش‌هایش را تمیز کنید.

«اگر متوجه گلوله در گوش گربه خود شدید، برای راحتی گربه و کاهش احتمال عفونت، بهتر است آن را بردارید. این می تواند موم، زباله، کنه گوش یا ترشحات ناشی از عفونت گوش باشد. در واقع، اگر بچه گربه شما آلرژی یا عفونت مزمن گوش دارد، ممکن است دامپزشک به شما توصیه کند که گوش گربه خود را به طور منظم تمیز کنید.

انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا (AVMA) می گوید، با این حال، باید خودتان از انجام آن صرف نظر کنید و در صورت مشاهده علائم زیر به دامپزشک مراجعه کنید:

گربه شما مرتباً گوش هایش را می خراشد.

گربه شما سرش را تکان می دهد.

گوش ها قرمز، متورم یا دارای ترشح هستند.

متوجه مقدار زیادی موم یا بوی بد می شوید.

برای تمیز کردن گوش گربه از چه چیزی باید استفاده کنید؟

برای تمیز کردن ایمن گوش های گربه فقط به چند مورد نیاز دارید که مهم ترین آن محلول پاک کننده ای است که برای گربه ها ساخته شده است. گربه‌ها به چیزهای زیادی حساس هستند که مشخص نیست، اما می‌توانند سمی و تهدیدکننده زندگی آنها باشند.

به عنوان مثال، پراکسید هیدروژن یک عنصر اصلی در کابینت های دارویی بسیاری از افراد برای درمان خراشیدگی پوست است. اما برای پوست گربه ها به طرز باورنکردنی تحریک کننده است. هرگز از آن برای تمیز کردن گوش بچه گربه خود استفاده نکنید. همچنین استفاده از گوش پا کن های پنبه‌ای توصیه نمی شود، زیرا احتمال اینکه بیش از حد به کانال گوش گربه بروید، که باعث درد و آسیب آن می شود، زیاد است.

علاوه بر توصیه در مورد محلول پاک‌کننده گوش، می‌توانید از دامپزشک خود دارویی بخواهید تا به بچه گربه‌تان کمک کند در هنگام تمیز کردن گوش آرام بماند. یکی دیگر از مواردی که به این امر کمک می کند Feliway است که از فرمون های طبیعی برای کاهش استرس در گربه ها است. آخرین موردی که نیاز دارید یک حوله بزرگ است تا زمانی که گوش‌های گربه را تمیز می‌کنید، پنجه‌های او را به طور ایمن جمع کنید.

چگونه گوش گربه خود را مرحله به مرحله تمیز کنیم

زمانیکه تمام لوازم را در اختیار دارید، تمیز کردن گوش گربه یک فرآیند سه مرحله ای ساده است.

1. گربه خود را آماده کنید.

اگر داروهای تجویزی توسط دامپزشک دارید، آن را زودتر به گربه خود بدهید. سپس حوله ای را که استفاده می کنید با Feliway اسپری کنید یا آن را در اتاق پخش کنید. گربه‌تان را در حوله بپیچید که فقط سر گربه‌تان بیرون باشد.

2. محیطی آرام ایجاد کنید.

بهتر است به یک اتاق کوچک بروید. صدای بلند را به حداقل برسانید و نور اتاق را تا جایی که می توانید ببینید کم کنید.

3. پاک کننده بزنید.

یک پد پنبه ای را با گوش پاک کن گربه آغشته کنید و به آرامی آن را در امتداد داخل گوش و اطراف گوش بمالید. نگران نباشید، اگر فقط از یک پد پنبه ای گرد استفاده می کنید، نمی توانید آن را خیلی داخل گوش گربه تان ببرید.

هر چند وقت یکبار باید گوش گربه خود را تمیز کنید؟

شما باید گوش های گربه خود را بر اساس نیاز تمیز کنید. گوش های سالم و تمیز، صورتی روشن هستند و کمترین میزان موم گوش را نشان می دهند. به طور مرتب گوش های رفیق پشمالوی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها نیاز به تمیز کردن دارند یا خیر.

رایج ترین رنگ زباله ها قهوه ای است. این می تواند موم یا چیز جدی تر باشد. به عنوان مثال، کنه های گوش زباله هایی تولید می کنند که شبیه تفاله قهوه یا خاک گلدان هستند. اگر آن را مشاهده کردید، حیوان خانگی شما به مراقبت دامپزشکی نیاز دارد. بوی بد، قرمزی و زخم نیز نشانه هایی برای مراجعه به دامپزشک هستند.

گربه‌ها حساس‌ترین گوش‌ها را در دنیای پستانداران دارند. و مراقبت از گوش گربه، بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

 

به این وب سایت رای دهید