گلوله مو در گربه ها

گلوله مو در گربه ها

0 دیدگاه 20 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 569
گلوله مو در گربه ها
گلوله مو در گربه ها رایج است اما گاهی اوقات می تواند به یک وضعیت اضطراری تبدیل شود. شما چه کاری می توانید برای گربه خود در خانه انجام دهید، چون به نظر می رسد که آنها در حال خفگی هستند، آیا باید به دامپزشک مراجعه کنید؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  گلوله های مو همیشه بی ضرر نیستند. اگرچه برای گربه ها گلوله های مو معمولی است، اما می تواند نشانه ای از مشکل در آنها باشد. در ادامه بخوانید تا بدانید که چه چیزی باعث ایجاد گلوله موی گربه می‌شود؟ و چه راهکارهایی به بچه گربه شما کمک می‌کند تا با خیال راحت یکی از آنها را دفع کند.

گلوله های مو چیست؟

گلوله موی گربه دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: موهایی که در داخل دستگاه گوارش گربه جمع می شوند.

خز گربه حاوی پروتئین غیر قابل هضم (کراتین) است. طبق گفته مرکز بهداشتی کرنل گربه ، وقتی گربه مو را می بلعد، معمولاً از سیستم گوارشی آنها عبور می کند و از طریق مدفوع دفع می شود. اما گاهی اوقات مو در معده جمع می شود و با هم توده می شود. برای خلاص شدن از شر آن، گربه شما معمولا آن را پرتاب می کند.

کارشناسان کرنل می گویند اگر یک گلوله موی بزرگ در منافذ معده را مسدود کند - در مری یا روده - یا در دستگاه گوارش گیر کند، یک اورژانسی است .

چه چیزی باعث ایجاد گلوله های مو در گربه ها می شود؟

گربه‌ها نظافت‌کنندگان بسیار خوبی هستند و هر روز خود را می‌لیسند. در این فرآیند، آنها در نهایت موهای مرده زیادی را می بلعند. موهای گربه از موی انسان متراکم تر است. در انسان از هر فولیکول مو فقط یک تار مو رشد می کنند، اما گربه ها برای هر فولیکول مو شش تا هشت مو دارند. برخی از گربه‌ها ممکن است مستعد ایجاد گلوله‌های موی بیشتری باشند. گربه ها با فولیکول های موی ساده متولد می شوند که بعداً ترکیبی می شود. علاوه بر این، رشد موهای آنها تحت تأثیر تغییرات فصلی، هورمون ها، تغذیه و ژنتیک قرار می گیرد.

گربه ها هر چند وقت یک بار گلوله مو دارند؟

مرکز بهداشت کرنل گربه (CFHC) گزارش می دهد که گربه ها حداکثر یک بار در هفته توپ مو خارج می کنند.

اگر گربه‌تان به دفعات بیشتر،بعد از گلوله مو استفراغ می‌کند، حتماً  با دامپزشک خود تماس بگیرید. چون می تواند مشکل دیگری مانند آسم یا مشکل گوارشی باشد. 

چه داروهایی به گربه ها در دفع گلوله های مو کمک می کند؟

اگر گربه شما گلوله های مو می گیرد، مهم است که آنها را به طور منظم برس بزنید. این کار موهای زائد را از بین می برد، بنابراین آنها به اندازه زیادی از آن را نمی بلعند. حمام کردن آنها همچنین به از بین بردن موهای مرده (و شوره سر) قبل از ایجاد مشکل کمک می کند.

دامپزشک شما ممکن است یک ملین را توصیه کند تا راحت‌تر از انتهای دیگر موها بدون استفراغ بیرون بیاید. این محصولات موها را صاف‌تر می‌کنند تا راحت‌تر از سیستم گوارش بدون جمع شدن و ایجاد انسداد عبور کنند

زمان اورژانسی

اگر بچه گربه شما مدام تلاش می کند استفراغ کند اما چیزی بیرون نیامد، فواً او را نزد دامپزشک ببرید. با توجه به CFHC ، سایر علائم انسداد شامل کمبود اشتها و استفراغ واقعی است. اگر گربه مشکوک به انسداد باشد، ممکن است نیاز به جراحی باشد، اگرچه اغلب موارد ابتدا با مراقبت های بالینی برای چند روز درمان می شوند.

در نتیجه: گلوله های مو در گربه ها رایج هستند، اما در صورت عدم عبور می توانند به یک وضعیت اضطراری تبدیل شوند.

شما نی توانید با دامپزشک خود در مورد دفعات گلوله موی گربه خود صحبت کنید. حتماً به طور مرتب موی گربه خود را برس بزنید و حمام کنید تا به طور کلی از گلوله های مو جلوگیری کنید.

 

به این وب سایت رای دهید