پزشکی از راه دور یک گزینه مراقبتی

پزشکی از راه دور یک گزینه مراقبتی

0 دیدگاه 23 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 389
پزشکی از راه دور یک گزینه مراقبتی
پزشکی از راه دور نیاز زیادی به تجهیزات ندارد، تنها چیزی که نیاز دارید دو کامپیوتر یا تلفن همراه با دوربین و میکروفون داخلی است. یکی در کلینیک و دیگری در خانه مشتری.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، تله مدیسین دامپزشکان را قادر می سازد تا بیماران و نیازهای آنها را بدون تماس مستقیم ارزیابی کنند. اما به محض اینکه بحران COVID-19 از بین رفت، آیا دامپزشکان به ارائه پزشکی از راه دور ادامه خواهند داد؟ 

اگر به مشتریان پیامک می‌دهید تا بعد از یک قرار ملاقات، مشاوره تلفنی در مورد دارو ارائه دهید، و نتایج آزمایش آزمایشگاهی او را می خواهید، از پزشکی از راه دور استفاده می‌کنید. در واقع، اگر گاهی اوقات بیمار را از راه دور تحت نظر بگیرید، حتی اگر در کلینیک باشد و علائم حیاتی را از رایانه ای که در اتاقی جدا قرار دارد بررسی کنید، از تله مدیسین استفاده می کنید.

  • پیگیری بعد از عمل
  • نگرانی‌های پوستی
  • مسائل رفتاری/آموزش
  • مسائل حمل‌ونقل
  • تریاژ اولیه (آیا حیوان خانگی باید توسط دامپزشک ببیند)
  • نگرانی‌های زیست‌محیطی/خطراتی که ممکن است به یک بیماری خاص کمک کند
  • مراقبت طولانی‌مدت 

موانع پیش روی دامپزشکی از راه دور

مانع اصلی رابطه دامپزشکی، مشتری، بیمار (VCPR) است. انجمن های پزشکی دامپزشکی باید تمایل داشته باشند که دیدگاهی مدرن تر و انعطاف پذیرتر از VCPR اتخاذ کنند تا پزشکی از راه دور قابل قبول باشد. همانطور که مارک کوشینگ در مقاله خود، یک نقشه راه تنظیمی برای مراقبت از راه دور و مراقبت بهداشتی حیوانات خانگی، منتشر شده کرده است، اشاره می کند، نهادهای حاکم بر سلامت انسان رابطه پزشک و بیمار را به دروازه ای برای مراقبت های بهداشتی تبدیل کردند.

اما همانطور که بحران COVID-19 فعلی نشان داده است، می توان از فناوری به طور موثر برای ارائه مراقبت با کیفیت و نجات دهنده به بیماران دامپزشکی استفاده کرد.

مزایای پزشکی از راه دور

مشتریانی که از طریق تله مدیسین به دامپزشکان خود دسترسی دارند، می توانند به کاهش اضطراب خود و حیوانات خانگی کمک کنند.

تله مدیسین همچنین می تواند زمان دامپزشک را آزاد کند زیرا قرارهای ملاقات در کلینیک محدود به بیمارانی خواهد بود که باید حضوری ویزیت شوند.

بهترین روش ها برای پیاده سازی پزشکی از راه دور

اگر پلتفرم یا برنامه پزشکی از راه دور  مراقبت از سلامت حیوانات را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که این عملکردها یا ویژگی ها را دارد:

امن و خصوصی: اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مشتریان و بیماران شما به طور ایمن ذخیره می شود.

تعامل و یکپارچه گی: باید به مشتریان امکان ارسال پیامک، تماس و ارسال عکس یا فیلم از حیوانات خانگی خود را بدهد. باید قابلیت تماس ویدیویی بلادرنگ را ارائه دهد. شما باید بتوانید اطلاعات و گزارشات را مستقیماً در سیستم پرونده الکترونیک سلامت خود ادغام کنید.

پزشکی از راه دور یک موضوع داغ در دامپزشکی است و این بحث مطمئناً مدتها پس از اینکه COVID-19  ادامه خواهد داشت.

 

به این وب سایت رای دهید