آیا ژامبون برای سگ بی خطر است؟

آیا ژامبون برای سگ بی خطر است؟

0 دیدگاه 23 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 1753
آیا ژامبون برای سگ بی خطر است؟
آیا ژامبون برای سگ ها مفید است ؟ ژامبون نمی تواند بخشی از رژیم غذایی سگ شما باشد، بنابراین نباید به عنوان یک وعده غذایی سالم به آن نگاه کنید، بلکه باید به عنوان یک وعده غذایی که بیش از 10 درصد از کالری دریافتی روزانه سگ شما را تشکیل می دهد در نظر گرفت.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ژامبون بسته به دستور غذایی می تواند سرشار از قند، نمک، چربی و کالری اضافی باشد. این خبر بدی برای سگ‌هایی است که مستعد ناراحتی‌های گوارشی، چاق و یا بیماری‌های مزمنی هستند که تحت تأثیر مصرف نمک قرار دارند، مانند بیماری قلبی. (اگر چندین حیوان خانگی در خانه خود دارید، ژامبون برای گربه ها هم خوب نیست.)

بهتر است از تغذیه مکرر ژامبون مخصوصاً در حیوانات مسن خودداری شود. چربی اضافی موجود در ژامبون یا سایر غذای انسان نیز می تواند باعث بیماری دردناکی به نام پانکراتیت شود .

اگر کمی ژامبون به سگ خود می دهید، از ژامبون خام یا چاشنی‌ دار اجتناب کنید، زیرا گوشت خام می‌تواند ناقل بیماری باشد و چاشنی‌های مختلف (مانند پیاز و سیر) می‌تواند باعث ناراحتی معده سگ یا مسمومیت شود . کمی ژامبون پخته شده به عنوان یک وعده غذایی گاه به گاه برای یک سگ سالم خوب است. اما حیوان خانگی با معده حساس یا سایر شرایط سلامتی موجود ممکن است حتی به یک تکه کوچک واکنش بدی نشان دهد.

مراقب علائم و واکنش بد باشید، از جمله:

بی حالی یا سستی

بی اشتهایی یا عدم تمایل به غذا خوردن

آب دهان بیش از حد

درد شکم

استفراغ

اسهال

آیا سگ ها می توانند با خیال راحت استخوان ژامبون یا ژامبون را بخورند؟

هوک های ژامبون از مفاصل پای خوک ساخته می شود ، که می تواند برای سگ شما ایجاد خفگی کند و همچنین موارد افزودنی در ژامبون ها مثل هویج (البته به مقدار زیاد ) می تواند هضم غذا را با مشکل مواجه کند.

استخوان می‌تواند خرد شود و به مری، معده یا مجرای روده سگ آسیب برساند.  استخوان‌های ژامبون معمولاً شکننده‌تر از استخوان‌های دیگر مانند مرغ هستند و می‌توانند راحت‌تر خرد شوند. استخوان های ژامبون پخته شده مشکل بزرگ تری هستند، زیرا آنها حتی بیشتر در معرض پارگی هستند و می توانند خطر خفگی داشته باشند.

می توانید این غذاهای انسانی را (در حد اعتدال) به سگ های سالم بدهید:

سیب

موز

بلوبری

هویج

تخم مرغ ، اما پخته شده و هرگز با تکه های پوسته

لوبیا سبز

کاهو

پرتقال ، اما فقط میوه خمیری، نه ساقه، پوست یا دانه

کره بادام زمینی ، اما فقط انواع ساده و بدون نمک 

نخود فرنگی

پاپ کورن ، اما بدون کره و نمک

كدو حلوايي

تمشک

برنج ، اما فقط پخته

توت فرنگی

سیب زمینی های شیرین

کدو حلوایی 

کدو سبز 

برخی از غذاها و مواد تشکیل دهنده رایج انسان که می تواند برای سگ ها سمی باشد:

الکل

آووکادوها

هسته زردآلو یا هلو

کافئین

شکلات

سیر و پیاز

انگور و کشمش

یک یا دو تکه کوچک ژامبون در یک سگ سالم مشکل ساز نیست. ژامبون منبع پروتئین است، اما برای سگ‌های خاص، خطر آن بیشتر از فواید تغذیه آن است. مراقب تغذیه حیوانات خانگی خود باشیم.

به این وب سایت رای دهید