زمان بردن حیوانات خانگی به دامپزشکی

زمان بردن حیوانات خانگی به دامپزشکی

0 دیدگاه 26 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 429
زمان بردن حیوانات خانگی به دامپزشکی
حیوانات خانگی ممکن است به دلایل مختلفی به مراجعه به دامپزشکی یا معاینه توسط دامپزشک ، نیاز داشته باشند.

بردن حیوانات خانگی به دامپزشکی چه زمانی ضرورت دارد ؟ اگر این سؤال شما هم است ، پس با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

به عنوان شخصی که مسئولیت نگهداری از حیوانات خانگی را بر عهده گرفته اید ، باید بدانید که حیوانات شما چه زمانی نیاز به مراجعه به دامپزشکی دارند. این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد. زیرا سلامت حیوان شما به این مسئله وابسته است. البته امروزه کلینیک های دامپزشکی از خدمات دامپزشکی در منزل برخوردار هستند و این ، کار شما را راحت تر می کند. شما می توانید حیوانات خانگی خود را در منزل توسط دامپزشک معاینه کنید. حال به بررسی این مسئله می پردازیم که چه زمانی به بردن حیوانات خانگی به دامپزشکی نیاز است.

تغییر در عادات غذایی حیوانات خانگی

در صورتی که حیوانات در روزهای گرم غذای خود را نمی خورند ، جای نگرانی وجود ندارد. این مسئله به خاطر گرماست و ربطی به بیماری آنها ندارد. اما اگر غذا نخوردن ادامه دار باشد ، باید دلیل موضوع را بررسی نمود. اگر مدت زمان غذا نخوردن آنها به 48 ساعت برسد ، باید آنها را به دامپزشکی برد یا دامپزشک را برای معاینه آنها به خانه آورد.

خستگی و تنبلی غیرعادی در حیوانات

علامت دیگری که نشان می دهد زمان بردن حیوانات خانگی به دامپزشکی فرا رسیده است ، خستگی و تنبلی غیرعادی در آنهاست. اگر حیوانات فقط می خوابند و در گوشه ای کسل می افتند ، این کمی غیرعادی است. البته در صورتی که تایم این خستگی و کسلی به بیش از دو روز برسد. باید بررسی شود که چرا حیوانی که همیشه ساعتی را به بازی و جست و خیز می پرداخت ، حالا هیچ فعالیتی ندارد.

حالت تهوع

در صورتی که حیوان شما بیش از حد نرمال حالت تهوع دارد ، باید علت را جویا شد. در صورتی که نمی توانید حالات او را به درستی تشخیص دهید ، می توانید یک مشاوره تلفنی دامپزشکی ترتیب دهید و درباره وضعیت حیوان خود صحبت کنید. شاید علت حالت تهوع ، بی آبی و بیرون روی بیش از حد حیوان باشد.

تشنگی بیش از حد

تشنگی بیش از حد می تواند دلیل دیگری برای بردن حیوانات خانگی به دامپزشکی باشد. برخی از حیوانات مانند سگ بزاق زیادی ترشح کرده و به نوشیدن آب بسیاری نیاز ندارند. اگر سگ زیاد آب می خورد ، شاید درگیر مشکلات کلیوی یا دیابت شده است. زیاد آب خوردن حیوانات از وضعیت تکرر ادرار آنها مشخص می گردد.

خشکی یا زبری پوست

پوست حیوانات خانگی معمولاً نرم و براق است. اگر پوست حیوانات به طور غیرعادی زبر و خشک است ، می تواند نشان از بروز حساسیت یا ناراحتی های پوستی باشد. در چنین شرایطی حتماً او را توسط دامپزشک معاینه کنید تا دلیل این مسئله را متوجه شوید. این تصور که خشکی و زبری پوست حیوانات اهمیت زیادی ندارد ، کاملاً نادرست است.

کاهش وزن ناگهانی ، علت بردن حیوانات خانگی به دامپزشکی

حتی برای حیواناتی که اضافه وزن دارند ، کاهش وزن می تواند نشانگر بیماری باشد. در صورتی که حیوانات بیش از ده درصد از وزنشان را از دست بدهند ، باید علت این مسئله را جویا شد. بیماری های زیادی سبب کاهش وزن در حیوانات می شوند. کاهش وزن زیاد حیوانات باید به سرعت ریشه یابی شود. در توله سگها از دست دادن نیم کیلو وزن هم ، می تواند زنگ خطر باشد.

قرمزی چشم در حیوانات

اگر چشم حیوانات قرمز شده و ترشح زیادی دارد و پس از گذشت چندین ساعت بهبودی حاصل نشود ، باید حیوان توسط دامپزشک معاینه شود. در اکثر مواقع ، عفونت های چشمی دلیل قرمزی و ترشح چشم می باشد. دامپزشک چشمان حیوان را معاینه نموده و داروهای مربوطه را در صورت لزوم تجویز می کند.

کشیدن دم روی زمین ، علت بردن حیوانات خانگی به دامپزشکی

در صورتی که حیوانات به طور غیرعادی دم های خود را به زمین کشیده ، بایستی توسط دامپزشک معاینه شوند. شاید این مسئله نشان دهنده مشکلات کلیوی ، دیابت و بیماری های پوستی و ... باشد. ممکن است وجود کرم در پوست حیوانات ، دلیل کشیدن دم آنها روی زمین باشد. حتما این مسئله را توسط دامپزشک بررسی نموده و نسبت به آن بی توجه نباشید.

به این وب سایت رای دهید