چرا سگها دم خودشان را دنبال میکنند؟

چرا سگها دم خودشان را دنبال میکنند؟

0 دیدگاه 1 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 426
چرا سگها دم خودشان را دنبال میکنند؟
تعقیب دم یا چرخیدن می تواند یک رفتار هیجانی باشد، به خصوص در مکان هایی که سگ شما با محرک های استرس زا مواجه می شود این اتفاق می افتد. برخی از سگ ها ممکن است زمانی که بیش از حد هیجان زده می شوند به صورت دایره ای بچرخند و دم خود را دنبال کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در اینجا به نحوه شناسایی دلایل مختلفی که ممکن است سگ شما دم خود را تعقیب کند،پرداخته ایم. اگر سگ شما در تعقیب دم خود وسواس پیدا کرد یا این رفتار در کنار هر یک از علائم مرتبط زیر رخ داد، وقت آن است که از دامپزشک یا رفتارشناس دامپزشکی خود کمک بگیرید.

4 دلیل برای تعقیب دم سگ ها

1. سگ شما بازیگوش است

گاهی اوقات سگ شما واقعاً هیجان زده است و این ممکن است باعث شود او برای چند لحظه سریع بچرخد یا دم خود را تعقیب کند. ممکن است متوجه شوید که وقتی او در مورد چیزی (اسباب‌بازی جدید یا زمانی برای پیاده‌روی) هیجان زده می‌شود، این رفتار را نشان می‌دهد.

2. سگ شما احساس اضطراب می کند

احساس عصبی یا مضطرب بودن سگ شما، مانند قبل از رفتن به دامپزشکی ممکن است ناگهان رفتارهای تکراری مانند: تعقیب دم خود را انجام دهد. اگر این با رفتارهای نگران کننده دیگری مانند ناله کردن بیش از حد، پارس کردن، جویدن، از بین بردن وسایل در خانه همراه باشد، ممکن است با اضطراب جدایی یا نوعی اضطراب دیگر روبرو باشد. که باید با یک رفتارشناس دامپزشکی یا مشاور رفتار سگ مشورت کنید.

3. اختلال اجباری سگ مبتلا باشد

بسیاری از سگ ها، به ویژه سگ های گله، رفتارهای تکراری انجام می دهند. با این حال، رفتارهای تکراری زمانی به مشکل تبدیل می‌شوند که در عملکرد عادی روزانه اختلال ایجاد کنند. اگر سگ  وسواس دارد یا روی چیزی متمرکز است و نمی توانید حواسش را پرت کنید یا او بارها و بارها دم خود را تعقیب می کند، ممکن است سگ شما با یک اختلال اجباری روبرو باشد. که با لیسیدن یا جویدن وسواس گونه یک ناحیه از بدن، پارس کردن وسواسی، بالا و پایین پریدن یا قدم زدن ظاهر می شود.

 

دلایل مختلفی برای اختلال اجباری سگ وجود دارد که از آن جمله می‌توان به ژنتیک، استرس و اضطراب شدید، مسائل پزشکی یا ناامیدی اشاره کرد. نا امیدی دلیلی است که من به والدین سگ توصیه نمی کنم از نشانگرهای لیزری به عنوان راهی برای بازی با حیوان خانگی خود استفاده کنند. 

4. سگ شما ممکن است یک مشکل پزشکی داشته باشد

سگی که به طور مکرر دم خود را تعقیب می کند می تواند نشان دهنده یک مشکل سلامتی باشد، از جمله، اما نه محدود به، مشکلات غده مقعد، مشکلات سیستم عصبی، آسیب دم (شکستگی استخوان یا جراحت)، آلرژی یا یک اختلال پوستی، یا یک اختلال تشنج. همه اینها می توانند مسائل جدی باشند که به طور ناگهانی ایجاد می شوند و به سرعت پیشرفت می کنند، بنابراین بهتر است فوراً با دامپزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

 

به این وب سایت رای دهید