ویژگی های کلینیک دامپزشکی خوب چیست ؟

ویژگی های کلینیک دامپزشکی خوب چیست ؟

0 دیدگاه 8 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 520
ویژگی های کلینیک دامپزشکی خوب چیست ؟
نگهداری از حیوانات خانگی باید با توجه به وضعیت سلامتی آنها ، تغذیه آنها و سایر مراقبت ها انجام شود. انتخاب یک کلینیک دامپزشکی خوب از مواردی است که باید بدان توجه داشت.

ویژگی های کلینیک دامپزشکی ، موضوعی است که قصد بررسی آن را در این مقاله داشته تا به شما در انتخاب یک کلینیک دامپزشکی خوب کمک کنیم.

نیازهای حیوانات خانگی شامل غذا ، سرگرمی ، مراقبت های بهداشتی و ... می باشند. برای مراقبت و نگهداری از حیوانات خانگی باید برنامه ریزی معینی داشته باشید تا تمامی نیازهای آنها را پاسخگو باشید. در این میان ، برای حفظ سلامت آنها باید به فکر انتخاب یک مرکز درمان حیوانات خانگی باشید تا در صورت لزوم از خدمات آنها استفاده نمایید.

مهمترین ویژگی های کلینیک دامپزشکی

برخورداری از دامپزشکان مجرب و متخصص

داشتن تجهیزات جدید و کامل

نظم در ثبت دقیق اطلاعات حیوانات خانگی و صاحبان آنها

بهداشت و تمیزی در فضای دامپزشکی

برخورد خوب با مراجعین و ارباب رجوعان

توانایی ارائه خدمات دامپزشکی در محل

ارائه خدمات به صورت شبانه روزی

امکانات یک کلینیک دامپزشکی خوب

پس از آشنایی با ویژگی های کلینیک دامپزشکی خوب و حرفه ای ، باید بدانید که این کلینیک ها باید چه خدمات و امکاناتی داشته باشند. اصلی ترین امکاناتی که یک کلینیک خوب باید داشته باشد ، موارد زیر است.

اتاق جراحی کلینیک دامپزشکی

یک کلینیک خوب باید مجهز به بخش جراحی حیوانات خانگی باشد. حیوانات خانگی ممکن است بنا به دلایلی نیازمند انجام جراحی باشند. جراحی کلیه و مثانه ، جراحی دندان ، جراحی سزارین ، جراحی عقیم سازی حیوانات ، سزارین ، برداشتن تومورها و کیست ها ، جراحی استخوان به دلیل شکستگی ها و ... از جمله جراحی هایی می باشند که حیوانات بدان نیاز دارند.

آرایشگاه حیوانات

یکی از ویژگی های کلینیک دامپزشکی خوب این است که دارای بخش آرایشگاه حیوانات باشد. در این بخش باید افرادی حضور داشته باشند که بتوانند اصلاح حیوانات خانگی را به خوبی انجام دهند. ممکن است اصلاح و شستشو حیوانات خانگی برای برخی از صاحبان آنها سخت باشد و بخواهند این کار را در کلینیک انجام دهند. لذا یک کلینیک خوب باید از چنین خدماتی برخوردار باشد.

پانسیون و بستری حیوانات خانگی

ممکن است حیوانات دچار بیماری های مختلفی شوند که به بستری نیاز داشته باشند. برای مراقبت های بعد از جراحی شاید نیاز به بستری حیوانات باشد. یک کلینیک خوب باید مجهز به بخش پانسیون یا بستری باشد. این بخش باید از امکانات کاملی برخوردار باشد و تمامی نیازهایی که ممکن است برای حیوان بوجود بیاید پیش بینی شده باشد و تمهیدات لازم درنظر گرفته شود.

بخش تزریقات و واکسیناسیون ( بررسی ویژگی های کلینیک دامپزشکی  )

واکسن های متعددی نیاز است برای حیوانات خانگی زده شود. واکسن هاری ، آنفولانزا ، انگل ، ویروس های گوناگون و ... باید در زمان مشخصی به حیوانات زده شوند. بعضی از داروهای حیوانات به صورت تزریقی است و باید توسط شخص ماهری به این حیوانات تزریق شود. پس کلینیک های دامپزشکی باید دارای یک اتاق مجهز و کامل برای انجام تزریقات و واکسیناسیون باشند.

داروخانه و فروشگاه حیوانات

اکثر کلینیک ها باید از داروخانه و فروشگاه های مجهزی برخوردار باشند که تمامی داروها و مکمل ها و غذاهای مخصوص حیوانات و ... را داشته باشند. لیست داروهایی که دامپزشک تجویز کرده است ، باید در این بخش تهیه شود. در این بخش ها به فروش محصولات سرگرم کننده حیوانات ، وسایل حمام و دستشویی ، وسایل خواب ، لباس و ... پرداخته می شود.

بخش های مهم دیگر کلینیک دامپزشکی

با توجه به ویژگی های کلینیک دامپزشکی ، باید تمامی بخش های ضروری و حیاتی خدمات درمانی در کلینیک وجود داشته باشند.

اتاق رادیولوژی و عکسبرداری ، اتاق آندوسکوپی ، سالن سونوگرافی ، بخش آزمایشگاه ، بخش مشاوره ، آتلیه حیوانات ، بخش صدور شناسنامه حیوانات خانگی ، خدمات آموزشی و تربیتی و ... از دیگر بخش های مهم یک کلینیک دامپزشکی می باشند.

خدمات دامپزشکی آنلاین

برای کسانی که امکان مراجعه به مراکز دامپزشکی را ندارند ، دریافت خدمات دامپزشکی آنلاین بسیار سودمند است. گاهی ممکن است در شهر شما دامپزشکی وجود نداشته باشد و شما نیاز به خدمات دامپزشکی برای حیوان خانگی خود داشته باشید. در اینصورت می توانید در هر ساعت از شبانه روز با دامپزشک آنلاین تماس بگیرید و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

 

 

 

به این وب سایت رای دهید