سگ های نوجوان

سگ های نوجوان

0 دیدگاه 12 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 777
سگ های نوجوان
نوجوانی اغلب دوره‌ای پر از فراز و نشیب در زندگی است. رفتار سگ‌ها و انسان‌ها بسیار متفاوت است، اما این ویژگی مشترک را دارند: سگ‌های نوجوان مانند انسان ها در سن بلوغ به دنبال کشف دنیای اطراف خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، سگ ها، توانایی‌های خود را به روش‌هایی آزمایش می‌کنند که شما  دوست ندارید. آماده باشید تا توله سگتان بر اساس افکاری مانند: آن طرف حصار چیست؟ آیا می توانم این سگ های دیگر را در اطراف مدیریت کنم؟ آیا می توانم آن اسنک را بگیرم؟ ببینید. در واقع، بیشتر سگ‌هایی که در پناهگاه‌ها رها می‌شوند بین هشت تا 18 ماهگی و در اوج نوجوانی هستند. خبر خوب این است که دوران نوجوانی در سگ‌ها بسیار سریع‌تر از انسان ها می‌گذرد. 

مرحله نوجوانی سگ ها

سگ های نوجوان، حداقل از نظر نگرش، تفاوت چندانی با انسان های نوجوان ندارند. آنها بیش از حد، بی توجه، خشمگین و تحت تأثیر هورمون ها هستند. 

در دوران نوجوانی، سگ شما بیشتر به دنیای بزرگ و وحشی علاقه مند هستند. زمانی که سگ با خوشحالی به شما نزدیک شد، ممکن است ناگهان نسبت به فرمان " بیا " ناشنوا شود و به آن گوش ندهد.

نرها ممکن است در جستجوی ماده ها در خانه علامت بگذارند تا قلمرو خود را مشخص کنند. ماده هم علامت گذاری می کنند تا در دسترس بودن خود را برای نرها اعلام کنند. هر دو ممکن است با سگ های همجنس دیگر پرخاشگر شوند. این یکی از دلایلی است که باید سگ خود را عقیم کنید.

سگ خود را مجبور نکنید که با چیزی که او را می‌ترساند روبرو شود، اما ترس‌های او را هم فراموش نکنید. 

سگ نوجوان خود را در قسمتی از خانه که در برابر توله‌سگ‌ها محافظت می‌شود، نگه دارید. سگ های نوجوانان اغلب ماشین‌های جویدنی هستند. فقط مطمئن شوید که آنها زمان زیادی برای معاشرت و ارتباط با خانواده دارند.

سگ خسته سگ خوش رفتاری است. نوجوان شما احتمالاً انرژی برای سوزاندن دارد، بنابراین به او ورزش زیادی بدهید. فقط از اجازه دادن به آنها در دویدن و پریدن روی سطوح سخت مانند بتن اجتناب کنید. استخوان ها و مفاصل سگ شما هنوز در حال رشد هستند و ضربه می تواند به آنها آسیب برساند.

جلسات آموزشی را کوتاه و سرگرم کننده نگه دارید، از خوراکی ها و اسباب بازی ها استفاده کنید و آماده باشید که چند قدم به عقب برگردید و چیزهایی را که قبلاً به او آموزش داده اید تمرین کنید. توله نوجوان شما دارای بازه توجه بسیار کوتاهی است.

سگ شما همیشه از شما یاد می گیرد، چه بخواهید چه نخواهید. فقط زمانی که منظورتان است دستور بدهید و با مهربانی و ملایمت اصرار کنید که اطاعت کنند.

آیا در خانه با یک سگ نوجوان سروکار دارید؟ آیا راهنمایی برای شاد نگه داشتن آنها و خوش رفتاری دارید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

 

به این وب سایت رای دهید