چرا سگ ها سرفه می کنند؟

چرا سگ ها سرفه می کنند؟

0 دیدگاه 22 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 517
چرا سگ ها سرفه می کنند؟
چرا سگ سرفه می کند؟ دلایل زیادی برای سرفه کردن سگ وجود دارد. در اینجا می توانید درباره شایع ترین دلایل و زمانی که باید از دامپزشک کمک بگیرید بیشتر بدانید!

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، سرفه کردن سگ ها عوامل عفونی مختلف دارد. یکی از دلایل (سرفه لانه) سرفه شدید است، که به نظر می رسد چیزی در گلوی سگ گیر کرده است. اگر به سرفه لانه مشکوک هستید، باید سگ را توسط دامپزشک معاینه کنید. در اینجا می توانید در مورد سرفه لانه بیشتر بخوانید.

سایر ویروس ها و عفونت های باکتریایی

سگ ها به خاطر ویروس ها و عفونت های باکتریایی ممکن است سرفه کنند. سرفه اغلب در ارتباط با سایر علائم سرماخوردگی مانند تب، آبریزش بینی و عطسه رخ می دهد. اگر سگ علائم سرماخوردگی را نشان داد، برای ارزیابی وضعیت سگ با دامپزشک تماس بگیرید. یک عفونت جدی می تواند منجر به ذات الریه شود.

فروپاشی نای

مشکلات نای می تواند منجر به سرفه شود. خاصیت ارتجاعی نای کاهش می یابد و به سگ فضای کمتری برای تنفس داده می شود. اگر سگ شما سرفه دارد، به خصوص هنگام راه رفتن با قلاده، ممکن است نشانه ای از افتادگی نای باشد و باید سگ خود را معاینه کنید.

مشکلات مزمن تنفسی

التهاب مزمن راه های هوایی، برونشیت مزمن نامیده می شود. علائم معمولاً سرفه مداوم و الگوهای تنفسی تغییر یافته است. پس از بررسی در کلینیک باید هم اشعه ایکس و هم نمونه خون بگیرید. درمان ممکن است از موردی به مورد دیگر متفاوت باشد، اما معمولاً با کورتیزون یا داروهای ضد التهابی درمان می‌شود. 

بیماری قلبی

سرفه یک علامت رایج در سگ‌های مبتلا به مشکلات قلبی است که در آن کاهش توانایی قلب منجر به ترشح مایع در ریه‌ها می‌شود. بیماری قلبی می تواند هم مادرزادی و هم مرتبط با سن باشد. علائم معمول بیماری قلبی عبارتند از عدم تحمل ورزش، خواب آلودگی و سرفه.

بیماری های توموری

تومور در ریه ها می تواند منجر به سرفه شود. این تومورها ممکن است در حفره قفسه سینه به وجود آمده باشند، یا متاستاز، در نتیجه انتشار از تومورها در سایر اندام ها باشد. و  می تواند در تومورهای پستان بسیار زیاد و منتشر شود، که شایع ترین آنها در سگ های مسن هستند.

کاپیلاریا آئروفیلا

کپیلاریا آئروفیلا (کرم ریه) کرمی است که عمدتاً در روباه ها دیده می شود اما می تواند سگ ها را نیز آلوده کند. علائم معمولاً سرفه و آبریزش بینی است. تشخیص از طریق تجزیه و تحلیل نمونه مدفوع انجام می شود.

کرنوزوما ولپیس

کرنوزوما ولپیس (کرم ریه) یکی دیگر از انگل های تنفسی است که اغلب روباه ها را نیز آلوده می کند اما در سگ ها نیز دیده می شود. علائم معمولا سرفه خشک است. تشخیص از طریق تجزیه و تحلیل نمونه مدفوع انجام می شود.

Angiostrongylus vasorum

Angiostrongylus vasorum (کرم قلبی فرانسوی) کرمی است که می تواند در شریان های ریوی سگ نفوذ کند. این می تواند به تعدادی از عواقب از جمله آسیب به ریه ها و قلب منجر شود. سگ با لیسیدن یا خوردن حلزون آلوده می شود. که اولین علائم معمولاً سرفه است، اما کاهش وزن و اثرات عمومی شدید ناگهانی نیز قابل مشاهده است. تشخیص معمولاً با تجزیه و تحلیل نمونه های مدفوع انجام می شود، اما روش های تشخیصی دیگری مانند اشعه ایکس، آزمایش خون و شستشوی نای نیز وجود دارد. کرم قلب فرانسوی یک بیماری به اصطلاح قابل اطلاع است.

سگ مبتلا به سرفه  باید تحت نظر دامپزشک باشد. و در صورت تشدید سرفه حتماً آن را جدی بگیرید.

چرا سگ ها خاک می خورند؟

 

به این وب سایت رای دهید