دستگاه گوارش سگ

دستگاه گوارش سگ

0 دیدگاه 25 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 1636
دستگاه گوارش سگ
آیا می دانید سیستم گوارشی سگ شما چگونه کار می کند؟ آیا سگ ها گوشتخوار هستند؟ و آیا می دانید چه مواد غذایی در سالم ماندن دستگاه گوارش آنها تأثیر دارد؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در این مقاله با نحوه عملکرد سیستم گوارش سگ خود آشنا خواهید شد در اینجا یاد می گیرید برای جلوگیری از ناراحتی معده از جمله: استفراغ و اسهال و سایر بیماری ها مانند چاقی، دیابت، پانکراتیت، آبسه های دندانی، التهاب لثه، اجسام خارجی چه کاری می توانید انجام دهید.

آناتومی اولیه دستگاه گوارش سگ شما

سگ ها گوشتخوار نیستند. در حالی که گوشت بخش بزرگی از رژیم غذایی آنها است، سگ ها به سبزیجات،میوه ها و غلات نیز نیاز دارند. که ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر لازم را فراهم می کنند.

هضم از دهان (دندان ها، زبان و بزاق) شروع می شود و سپس غذا از طریق مری بلعیده شده و به معده منتقل می شود. آب معده در معده به تجزیه بیشتر غذا با کمک آنزیم های تولید شده توسط لوزالمعده کمک می کند. صفرای ساخته شده از کیسه صفرا به جذب مواد مغذی از غذا کمک می کند. روده کوچک هضم و جذب غذا را کامل می کند. آپاندیس و کولون مایعات و مواد مغذی را از غذای هضم شده جذب می کنند. ضایعات (مدفوع شکل) به سمت راست روده حرکت می کند و از طریق مقعد خارج می شود.

عملکردهای اساسی دستگاه گوارش

دستگاه گوارش سگ شما وظایف مهم بسیاری را انجام می دهد. این سیستم همراه با تجزیه و هضم غذا، مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را جذب می کند تا انرژی بدن را تامین کند و عملکرد طبیعی خود را حفظ کند. دستگاه گوارش نیز برای حفظ تعادل مایعات، آب را جذب و توزیع می کند.

سیستم گوارشی سگ خود را سالم نگه دارید

یک دستگاه گوارش سالم به معنای واقعی کلمه از دهان سگ شما شروع می شود! مراقبت روزانه دهان سگ به جلوگیری از تارتار روی دندان ها و التهاب لثه کمک می کند. هضم در دهان زمانی شروع می شود که سگ ها غذای خود را می جوند و قبل از قورت دادن آن را با بزاق مخلوط می کنند. روزانه آب تازه تهیه کنید و کاسه های غذا و آب را تمیز نگه دارید. به سگ خود یک رژیم غذایی کامل و متعادل بدهید. 

یک سیستم گوارش سالم شامل موارد زیر است:

بهداشت دهان و دندان منظم

آب تازه و تمیز

یک رژیم غذایی سالم و متعادل

تغییر ندادن ناگهانی خوراک

غذای بدون استخوان

مراقب استخوان‌های آب‌پز، پای مرغ، پوست خام و غیره باشید، ممکن است خطر گیر کردن آن در سیستم روده به‌عنوان یک جسم خارجی وجود داشته باشد.

چه زمانی با دامپزشک تماس بگیریم؟

علائم زیر ممکن است نشان دهنده یک سیستم گوارشی ناسالم باشد که نیاز به مراجعه دامپزشک دارد:

استفراغ

اسهال

مدفوع سفت

خون در مدفوع

مدفوع غیر طبیعی ( رنگ ، ​​بو یا کرم)

کاهش وزن

افزایش وزن

بوی بد از دهان

رژیم غذایی مناسب برای سگ ها تأثیر بسزایی بر سالم و سلامت ماندن آنها دارد.

بیماری های پروستات در سگ

 

به این وب سایت رای دهید