انتخاب نژاد گربه مناسب برای شما

انتخاب نژاد گربه مناسب برای شما

0 دیدگاه 10 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 600
انتخاب نژاد گربه مناسب برای شما
انتخاب یک گربه یا بچه گربه جدید برای هر صاحب احتمالی زمانی هیجان انگیز است. داشتن یک گربه بسیار ارزشمند است اما مسئولیت بزرگی نیز به همراه دارد. 
این موضوع مهم است که کمی زمان بگذارید و در مورد نژادهایی که در ذهن دارید تحقیق کنید. جنبه های کلیدی که باید در تصمیم گیری خود لحاظ کنید، سلامتی و ویژگی های ژنتیکی، شخصیت، نوع پوشش، اندازه، محیط و آلرژی های بالقوه است. 

انتخاب نژاد گربه مناسب برای شما
انتخاب یک گربه یا بچه گربه جدید برای هر صاحب احتمالی زمانی هیجان انگیز است. داشتن یک گربه بسیار ارزشمند است اما مسئولیت بزرگی نیز به همراه دارد. 
این موضوع مهم است که کمی زمان بگذارید و در مورد نژادهایی که در ذهن دارید تحقیق کنید. جنبه های کلیدی که باید در تصمیم گیری خود لحاظ کنید، سلامتی و ویژگی های ژنتیکی، شخصیت، نوع پوشش، اندازه، محیط و آلرژی های بالقوه است. 
1. شجره نامه ایی یا غیر شجره ای؟
این واقعیت را نمی توان انکار کرد که انواع مختلفی از گربه ها برای انتخاب وجود دارد! انجمن های مختلف ۴۵ نژاد مختلف شجره نامه ایی، و همچنین نژادهای مخلوط معمولی خانگی مانند مو کوتاه خانگی (DSH)، موی متوسط ​​خانگی (DMH) و مو بلند خانگی (DLH) را به رسمیت می شناسند. درست مانند سگ ها، هنگام جستجوی گربه ایده آل خود، مهم است که از ویژگی های هر نژادی آگاه باشید.
نسل های مختلف طی رویه های پرورش طبیعی و انتخابی انواع نژادهایی را که امروزه می شناسیم تولید کرده اند. 
ویژگی های فیزیکی و رفتاری، برخی نژادها را برای نیازهای شما مناسب تر از سایرین می کنند. 
2. رفتار
ویژگی های شخصیتی در بین نژادهای مختلف گربه بسیار متفاوت است. انتخاب شما ممکن است به عواملی مانند سبک زندگی، سن اعضای خانواده و مدت زمانی که در خانه سپری می‌کنید بستگی داشته باشد. 
ماهیت گربه ها در خانه یکی از نکات کلیدی برای افرادی است که فرزندان خردسال دارند. نژادهای Ragdoll و Main Coon، در میان بسیاری دیگر، طبیعتی ملایم دارند و می توانند انتخابی عالی برای یک گربه خانوادگی باشند. La Perms و American Wirehairs بسیار مردم گرا و اجتماعی هستند که می تواند آنها را به انتخابی سرگرم کننده برای یک خانواده جوان تبدیل کند.
بیشتر گربه ها شکارچیان مستقل و طبیعی هستند. نژادهای ساوانا و کورات به ویژه برای این ویژگی شناخته شده هستند. و برخی از نژادها بسیار فعالتر از سایرین هستند، از جمله Abyssinian و Devon Rex.
گربه‌های سیامی یا تونکینز به خاطر خوش صدایی یا پرحرف بودن معروف هستند، در حالی که گربه‌های مو کوتاه بریتانیایی و وانت‌های ترک طبیعتی آرام دارند.
ویژگی های رفتاری گربه های غیر شجره ای می تواند بسیار متفاوت باشد، از بازیگوش تا آرام، اجتماعی تا ساکت، و مستقل تا مهربان. با این حال، آنها تمایل زیادی به سازگاری با محیط خود دارند و می توانند با یک فرد مجرد یا خانواده بزرگ سازگار شوند.
3. ظاهر
در حالی که ترکیب های زیبایی از رنگ و جثه گربه ها وجود دارند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، نیازهای نظافت یکی از ویژگی های مهمی است که باید در جستجوی نژاد ایده آل خود در نظر بگیرید. 
در حالی که بیشتر گربه ها باید به طور معمول شانه زده شوند، نژادهای مو بلند قطعا نیاز به توجه بیشتری دارند. 
انتظار داشته باشید حداقل یک بار در هفته زمانی را به شانه زدن گربه مو بلند خود اختصاص دهید. این نه تنها به جلوگیری از گره خوردن موی آنها کمک می کند (که می تواند دردناک باشد و برداشتن آن دشوار است)، بلکه باعث کاهش ریزش موهای این موجودات در اطراف خانه نیز می شود. 
اندازه برخی از نژادها نیز ممکن است بر انتخاب شما تأثیر بگذارد. گربه های بزرگتر مانند مین کون یا گربه جنگلی نروژی به دلیل قد بلند خود معروف هستند. از طرف دیگر، نژادهای کوچکتر مانند Khao Manee و Ocicat لاغرتر و ورزشکارتر هستند.
گربه های غیر شجره ای بسته به ساختار ژنتیکی آنها در شکل ها و اندازه های مختلف هستند. پیدا کردن حیوان خانگی عالی برای شما ممکن است به سادگی سفر به پناهگاه محلی شما باشد!
4. محیط زیست
آیا گربه جدید شما فقط در داخل خانه خواهد بود ؟ یا اینکه او به فضای باز دسترسی خواهد داشت؟ اندازه و چیدمان خانه شما و محیط اطراف ممکن است به شدت بر تصمیم شما در این خصوص تأثیر بگذارد. 
برخی از نژادها مانند اسکاتیش فولد و اسفینکس برای ماندن در داخل خانه مناسب هستند. 
نژادهای دیگر، مانند بنگال یا سومالی، در طبیعت بسیار فعال تر و کنجکاوتر هستند. این گربه ها اغلب به تحریکی نیاز دارند که محیط بیرون می تواند فراهم کند.
نژادهای میکس مانند مو کوتاه اهلی می توانند به راحتی با اکثر محیط ها سازگار شوند. این گربه‌ها اغلب به‌عنوان «نژادهای کارگر» پرورش داده می‌شوند و مهارت‌های خود را برای شکار موش‌ها و سایر جوندگان به کار می‌گیرند. 
اگر این موجودات در داخل خانه نگهداری می شوند، شما باید روشی را برای تخلیه انرژی و فعالیت بدنی آنها داشته باشید. 
5. آلرژی
متأسفانه، چیزی به نام گربه ضد حساسیت وجود ندارد. !با این حال، ممکن است مجبور نباشید رویای داشتن یک گربه را رها کنید!
تحقیقات اخیر نشان داده است که افراد مبتلا به آلرژی به پروتئین Fel d 1 موجود در بزاق، مو و شوره گربه واکنش‌های قوی نشان می‌دهند. این مطالعه نشان داده است که تغییر رژیم غذایی گربه ممکن است میزان تولید پروتئین Fel d 1 گربه را کاهش دهد. 
با بهره گیری از فعل و انفعالات طبیعی آلرژن-آنتی بادی، پروتئین Fel d 1 را می توان با اتصال به آنتی بادی ضد Fel d 1 موجود در تخم مرغ خنثی کرد. در حالی که این آنتی بادی به طور طبیعی در تخم مرغ وجود ندارد مگر اینکه تخم مرغ عمداً در معرض پروتئین Fel d 1 قرار گیرد، رژیم غذایی جدیدی به صورت علمی فرموله شده است و اکنون به صورت تجاری در دسترس است. 
رژیم غذایی Purina's Pro Plan LiveClear در آوریل 2020 معرفی شد.
در حالی که به نظر می رسد برخی از نژادها کمی کمتر از سایر نژادها آلرژی زا هستند، اما هر فردی سیستم ایمنی متفاوتی دارد. 
از اینرو توصیه می کنیم تا قبل از خرید با نژاد انتخابی خود وقت بگذرانید تا ببینید آیا آنها باعث ایجاد حساسیت در شما می شوند یا خیر.

به این وب سایت رای دهید