دامپزشکی آنلاین خرگوش

دامپزشکی آنلاین خرگوش

0 دیدگاه 11 اردیبهشت 1401 چاپ خبر بازدید: 2202
دامپزشکی آنلاین خرگوش
یکی از راه های ارتباط با دامپزشک و حل مشکل حیوان خانگی خود نظیر خرگوش، دامپزشکی آنلاین خرگوش است. شما از طریق ارتباط آنلاین با دامپزشک، مشکل خرگوش را با ارسال فیلم یا عکس از آن، مطرح کرده و راه حل آن را دریافت می کنید.

هزینه مشاوره دامپزشکی مناسب بوده و به شما کمک می کند تا از خرگوش خانگی خود به خوبی نگهداری کنید. از مزایای دامپزشکی آنلاین ، دریافت پاسخ همه سوالات شما می باشد و سریع ترین راه برای دسترسی به یک دامپزشک خرگوش، است.

بیماری های مشترک انسان و خرگوش

امروزه خرگوش یکی از پر طرفدارترین حیوان خانگی می باشد که در بسیاری از خانه ها نگهداری می شود و بخصوص کودکان علاقه زیادی به این حیوانات دارند. از آنجا که برخی از بیماری های خرگوش با انسان مشترک است، باید مراقب انتقال آن به انسان بود و قبل از نگهداری آن، نکات بهداشتی را رعایت کرد.

بیماری هایی مثل آستاریاز، تب مالت، جرب، عفونت قارچی و پوست، هاری، کنه، طاعون ، عفونت گوش خرگوش و... از جمله بیماری هایی هستند که قابل انتقال از خرگوش به انسان است به همین دلیل، رعایت نکات بهداشتی در هنگام نگهداری آنها، بسیار مهم است. توجه داشته باشد که با رؤیت هر علامت مشکوکی در خرگوش، سریعا از طریق، دامپزشکی آنلاین خرگوش، مشکل را مطرح کرده تا راه درمان آن را دریافت نمایید.

نکات بهداشتی در خرید و نگهداری خرگوش

  1. بعد از خرید خرگوش، برای اطمینان از سلامتی آن، حتما با مراجعه به کلینیک حیوانات خانگی ، خرگوش را مورد معاینه قرار دهید.
  2. بهتر است قفس خرگوش را بیرون از محیط خانه، تعبیه کنید.
  3. به طور مرتب، قفس و جایگاه نگهداری او را تمییز کرده و خرگوش را از حیوانات غیرخانگی، دور نگه دارید.
  4. بعد از دست زدن به این حیوان، دست ها را با ماده ضدعفونی کننده، بشویید.

داروهای مناسب خرگوش

خرگوش ها به طرز عجیبی، در مقابل استرس، آسیب پذیر هستند به همین دلیل دردهای متوسط تا شدید آنها اگر سریع درمان نشود، عواقب جدی را در پی خواهد داشت.

برای تسکین دردهای خفیف تا متوسط، ممکن است از داروهایی مثل آسپرین استفاده کنند. البته برای استفاده داروی مناسب، حتما از طریق دامپزشکی آنلاین، مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی نظیر ایبوپروفن، آسپرین، کارپروفن، مگلومین و ملوکسیکام از جمله داروهایی هستند که برای درمان درد و التهاب و تورم در خرگوش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که مصرف طولانی این داروها ممکن است عوارض جانبی برای گوارش و کلیه ها داشته باشند به همین دلیل باید از مصرف بلند مدت آن جلوگیری کرد.

داروهای بی حسی موضعی نیز قبل از عمل های جزئی پوستی یا درمان های چشم و برداشتن تورمورهای کوچک، استفاده می شود.    

علائم شایع بیماری در خرگوش

تشخیص سریع بیماری، در کیفیت درمان حیوانات، بسیار حیاتی می باشد. به همین دلیل با رؤیت هر یک از علائم زیر، سریعا از طریق دامپزشکی آنلاین یا با مراجعه به کیلینیک حیوانات خانگی، جهت درمان خرگوش خود اقدام نمایید.

کاهش انرژی و اشتها

با زیر نظر داشتن مقدار غذای مصرفی، می توانید کاهش اشتهای حیوان خود را تشخیص داده و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنید.

تغییر مقدار مدفوع

کم یا زیاد شدن بیش از حد مدفوع، می تواند علامت یک بیماری مثل اختلالات کبد یا سرطان و یا بیماری انگلی باشد.

تمییز نکردن خود

خرگوش ها به صورت غریزی، خود را تمییز می کنند. بنابراین هرگاه آنها را با پنجه های کثیف و پر از مدفوع مشاهده کردید، به معنای وجود مشکلی در این حیوان است که با دامپزشکی آنلاین براحتی می توانید، راهکار درمان آن را بیابید.

کج بودن سر

اگر با کجی سر خرگوش مواجه شدید، باید بدانید که حیوان شما، احتمالا با یک اختلال عصبی مواجه شده است. عدم تعادل و کجی سر، بیانگر بیماری عصبی است که باید آن را جدی بگیرید. داروهایی که دامپزشک تجویز می کند و کمی آب و غذاهای نرم، می تواند به درمان او کمک کند.

از آنجا که خرگوش ها حیوانات حساسی هستند، در نگهداری و نوع غذای آن، بسیار دقت کنید که دامپزشکی آنلاین؛ کمک زیادی به شما در این باره خواهد کرد. در صورتی که با علائم بیماری و هر علامت غیر عادی مواجه شدید، سریعا حیوان خانگی خود را به کیلینیک دامپزشکی ببرید تا مورد معاینه و مداوا قرار گیرد.

به این وب سایت رای دهید