بارداری کاذب در گربه ها

بارداری کاذب در گربه ها

0 دیدگاه 31 اردیبهشت 1401 چاپ خبر بازدید: 616
بارداری کاذب در گربه ها
آیا شما صاحب یک گربه بالغ و عقیم نشده هستید و نگران بارداری کاذب او هستید؟ در حالی که این در سگ ها کاملاً رایج است

آیا شما صاحب یک گربه بالغ و عقیم نشده هستید و نگران بارداری کاذب او هستید؟ در حالی که این در سگ ها کاملاً رایج است، بارداری کاذب (که به آن حاملگی کاذب نیز گفته می شود) در گربه ها نادر است. در این مقاله درباره علل، علائم و گزینه های درمانی بیشتر بخوانید.

دلایل بارداری کاذب در گربه ها چیست؟

بارداری کاذب زمانی اتفاق می افتد که گربه ماده بالغ چرخه گرما را طی می کند و تخمک گذاری می کند اما باردار نمی شود. در اینجا مقادیر زیادی هورمون بارداری پروژسترون تولید می شود که به بدن وانمود می کند که باردار است.

علائم بارداری کاذب در گربه ها

علائم بارداری کاذب مشابه علائم بارداری واقعی است. در نتیجه، معمولاً تفکیک آنها بسیار دشوار است. علائم قابل شناسایی عبارتند از:

بزرگ شدن غدد پستانی و نوک سینه ها

افزایش اشتها و/یا افزایش وزن

تغییرات رفتاری مانند جست‌وجوی مکان‌های جدید لانه‌سازی و رفتار کناره گیری یا بی‌حال

تشخیص بارداری کاذب در گربه

همانطور که در بالا ذکر شد، تشخیص بارداری کاذب دشوار است. اما دامپزشک می تواند از روز بیست و هشتم با کمک سونوگرافی یا بعد از روز 45 بارداری احتمالی با اشعه ایکس این موضوع را بررسی کند.

گزینه های درمانی برای گربه های باردار کاذب

به طور معمول، گربه های شبه باردار نیازی به درمان ندارند. علائم معمولاً بدون درمان برطرف می شوند و گربه 6 تا 8 هفته پس از آخرین سیکل در گرما یا آماده جفت گیری مجدد خواهد بود. عقیم سازی برای گربه های پرورشی که حاملگی کاذب را تجربه می کنند به شدت توصیه می شود.

افزایش گردش خون پروژسترون در گربه‌های عقیم‌نشده می‌تواند منجر به التهاب رحم (پیومتر) شود که یک بیماری جدی و تهدیدکننده زندگی است. در اینجا، رحم پر از باکتری و مایع می شود که اگر درمان نشود معمولا کشنده است.

درمان پیومترا شامل بستری شدن در بیمارستان برای مراقبت های حمایتی، از جمله آنتی بیوتیک، مدیریت درد، مایع درمانی داخل وریدی (IV) و جراحی عقیم سازی برای برداشتن رحم عفونی است.

پیشگیری از بارداری کاذب

در حالت ایده آل، گربه ماده باید در سن 5-4 ماهگی یا مدت کوتاهی پس از فرزند خواندگی عقیم شود. در مورد عقیم کردن گربه ماده، در صورت نیاز و سایر جزئیات با کلیک کردن اینجا بیشتر بدانید!

 

به این وب سایت رای دهید