چگونه اضطراب تنهایی در حیوانات خانگی را کاهش دهیم

چگونه اضطراب تنهایی در حیوانات خانگی را کاهش دهیم

0 دیدگاه 1 خرداد 1400 چاپ خبر بازدید: 726
چگونه اضطراب تنهایی در حیوانات خانگی را کاهش دهیم
نگهداری از حیوانات خانگی در طی روزهای قرنطینه مرتبط با بیماری کووید19 افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که حضور بیشتر مردم در محل سکونت، سبب این امر شده است.

با این حال ، اکنون با کاهش تعداد موارد درگیری و افزایش میزان واکسیناسیون، مردم شروع به فعالیت بیشتری کرده و دفاتر کاری نیز بار دیگر بازگشایی میشوند. به طور حتم، بازگشت به محل کار برای بسیاری از افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری میکنند، آسان نخواهد بود.

این در حالی است که به نظر میرسد تا آن گروه از حیواناتی که پیش از شیوع این بیماری در خانه تنها می ماندند و عادت به تنهایی در منازل دارند، راحت تر از آن دسته از حیوانات خانگی که طی سال گذشته یا در طول شیوع این بیماری متولد شده اند، با شرایط سازگار خواهند شد.

به نظر میرسد تا این حیوانات روزگار سختی را پیش رو داشته باشند و با اضطراب جدایی روبرو شوند. در این بین متخصصین رفتارشناسی حیوانات معتقدند که آن دسته از حیواناتی که در طول دوران قرنطینه به صورت حمایتی پذیرفته شده اند، نیازمند حمایت بیشتری خواهند بود.

دکتر راشل مالامد، دامپزشک و رفتارشناس حیوانات در لس آنجلس ضمن ابراز این موضوع که موارد اضطراب شدید حیوانات پس از شروع به کار برخی موسسات با افزایشی چشمگیر روبرو بوده است، به تشریح مهمترین علائم اضطراب در سگها پرداخت.

دکتر مالامد رفتارهایی چون جویدن اثاث منازل، حفر گودال، تلاش برای فرار از اتاق، ادرار یا مدفوع در داخل منازل، پارس بیش از حد، زوزه یا غر زدن، له له، قدم زدن مداوم در منزل،ایستادن در کنار دربها یا پنجره ها و نخوردن غذا را از مهمترین علائم این اختلال می داند.

 

مالامد بر این باور است که سگها نیازمند روالهایی قابل پیش بینی هستند. از این رو ، هرگونه تغییری در زندگی این حیوانات بایستی به مرور و با برنامه هایی چند روزه تا چند هفته ایی صورت پذیرد.

کارشناسان به منظور تغییر شرایط فعلی و تنها گذاشتن این حیوانات در منازل پیشنهاد می دهند که ابتدا حیوانات فوق را با اسباب بازی یا تشویقی هایی که خوردن آن نیازمند زمانی طولانی میباشد، در اتاقی در منزل تنها گذاشته شوند و سپس این زمان به تدریج و طی چند روز افزایش یابد.

روش فوق سبب میشود تا این حیوانات به شرایط جدید به خوبی عادت کنند.

از سوی دیگر ، روشن گذاشتن تلویزیون یا رادیو با صدای کم نیز میتواند سبب کاهش استرس این حیوانات در هنگام عدم حضور شما شود.

در نهایت، توجه داشته باشید در صورتی که طی روزهای نخست با رفتارهایی خاص چون جویدن اثاثیه منازل و مواردی از این دست روبرو شدید، حیوان را مجازات نکنید چرا که این مورد سبب میشود تا اضطراب حیوان خانگی شما افزایش یابد.

به این وب سایت رای دهید