آیا حیوانات خانگی نیاز به ویتامین دارند؟

آیا حیوانات خانگی نیاز به ویتامین دارند؟

0 دیدگاه 18 خرداد 1401 چاپ خبر بازدید: 384
آیا حیوانات خانگی نیاز به ویتامین دارند؟
اگر روزانه ویتامین یا مکمل مصرف می کنید، ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که آیا حیوان خانگی شما هم نیاز به مصرف مکمل و ویتامین دارد یا خیر؟

اگر روزانه ویتامین یا مکمل مصرف می کنید، ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که آیا حیوان خانگی شما هم نیاز به مصرف مکمل و ویتامین دارد یا خیر؟

آیا حیوانات خانگی نیاز به ویتامین دارند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، تغذیه خوب و با کیفیت برای سلامت و کیفیت زندگی حیوان خانگی شما مهم است. بهترین منبع برای شناسایی نیازهای غذایی حیوان خانگی شما دامپزشک می باشد. دامپزشک می تواند فرمول های غذایی و برند هایی را توصیه کند که حاوی نیازهای اساسی تغذیه حیوان خانگی شما باشد. تغذیه حیوان خانگی با رژیمی که این نیازهای غذایی را برآورده می کند، معمولاً نیاز به افزودن ویتامین یا مکمل را از بین می برد.

سگ ها و گربه ها بسته به سن، سطح فعالیت و وضعیت سلامتی، نیازهای غذایی فردی متنوعی دارند.

اگر حیوانات خانگی دچار عفونت و بیماری شوند یا جراحی غیرمنتظره ای داشته باشند، در طول دوران نقاهت به حمایت تغذیه ای بیشتری نیاز دارند. دامپزشکان اغلب ویتامین ها و مکمل ها را در این دوره نقاهت توصیه می کنند.

حیوانات خانگی می توانند از افزودن ویتامین ها یا مکمل های توصیه شده دامپزشکی برای بسیاری از بیماری های مزمن مانند آرتریت، بیماری تیروئید، بیماری قلبی، بیماری کلیوی، مشکلات رفتاری و موارد دیگر بهره مند شوند. گاهی اوقات این موارد می توانند نیاز به داروهای تجویزی را کاهش دهند یا حتی کامل از بین ببرند. همیشه قبل از دادن هر گونه ویتامین و مکمل یا کاهش و قطع داروی حیوان خانگی خود با دامپزشکان وبسایت دامپزشک صحبت و مشورت کنید.

 

آیا ویتامین ها و مکمل ها برای حیوانات خانگی بی خطر هستند؟

در حالی که داروهای تجویزی و داروهای بدون نسخه (OTC) توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تنظیم می‌شوند، اکثر ویتامین‌ها و مکمل‌ها از این قانون تبعیت نمی کنند. قبل از دادن هر گونه ویتامین یا مکمل به حیوان خانگی خود، حتما با دامپزشک تماس بگیرید.

خوراندن غیر اصولی ویتامین یا مکمل به حیوان خانگی می تواند منجر به ناراحتی معده، عوارض جانبی ناخواسته و واکنش های نامطلوب با داروهای فعلی حیوان خانگی شما شود. اغلب مردم فکر می کنند که چون ویتامین ها و مکمل ها OTC هستند، بی ضرر نیز می باشند.

با این حال، برخی از ویتامین ها و مکمل ها می توانند باعث تهوع، استفراغ، اسهال، مشکلات کلیوی و بیماری های شدیدتر شوند که نیاز به مراقبت های دامپزشکی دارند. مهم است که همیشه قبل از دادن هر گونه ویتامین یا مکمل به حیوان خانگی خود با دامپزشکان خبره وبسایت دامپزشک مشورت کنید.

ویتامین ها و مکمل های رایج انسانی که برای حیوانات خانگی سمی هستند :

  • ویتامین A
  • ویتامین D3 و آنالوگ های مصنوعی آن: کوله کلسیفرول، ارگوکلسیفرول، کلسیتریول،
  • کلسی پوترین، کلسی پوتریول، تاکلسیتول
  • مکمل های بدنسازی انسان
  • ویتامین ها، مکمل های با طعم صمغی و بدون قند حاوی زایلیتول
  • کافئین (اغلب در مکمل ها یافت می شود)
  • اهن
  • آلفا لیپوئیک اسید   

سامانه دامپزشک یک مرکز دامپزشکی آنلاین جهت خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد که در هر ساعت از شبانه روز امکان مشاوره تلفنی را برای شما فراهم کرده و همچنین خدماتی مانند واکسیناسیون ، انگل تراپی ، ویزیت عمومی ، ادامه درمان و پانسمان و بسیاری دیگر از خدمات درمانی را در منزل بدون هزینه ایاب و ذهاب انجام می دهد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان شما سلامت حیوانات خانگی شما کمتر در خطر باشد .

به این وب سایت رای دهید