کنه گوش در سگ و گربه

کنه گوش در سگ و گربه

0 دیدگاه 24 خرداد 1401 چاپ خبر بازدید: 515
کنه گوش در سگ و گربه
کنه های گوش، انگل های خارجی هستند که هم سگ ها و هم گربه ها را درگیر می کنند. رخداد آنها بیشتر در حیوانات جوان شایع می باشد. کنه های گوش در مجرای گوش خارجی زندگی می کنند و با ایجاد حفره باعث تحریک زیاد گوش می شوند.

کنه های گوش، انگل های خارجی هستند که هم سگ ها و هم گربه ها را درگیر می کنند. رخداد آنها بیشتر در حیوانات جوان شایع می باشد. کنه های گوش در مجرای گوش خارجی زندگی می کنند و با ایجاد حفره باعث تحریک زیاد گوش می شوند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، علائم کنه ی گوش شامل تحریک گوش، خراشیده شدن، خارش گوش و ... می باشد. اگر بتوانید داخل گوش ها را بررسی کنید، ممکن است قرمز، ملتهب و اغلب دارای مقادیر زیادی از ترشحات مومی قهوه ای یا سیاه رنگ باشند.

گاهی اوقات کنه‌ها انگشتان پا را که برای خاراندن گوش استفاده می‌شود، آلوده می‌کنند. این کنه ها باعث ریزش مو و قرمزی پوست می شوند و این می تواند نشانه مهمی باشد که باید به آن توجه کنید!

 

کنه گوش چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر یک بچه گربه جوان با دو گوش خارش دار و مقدار زیادی ترشحات مومی تیره دارید، یا یک سگ با خاراندن دائمی گوش های خود می توانید به کنه های گوش بسیار مشکوک شوید. با این حال، برای تشخیص قطعی به کمک دامپزشک نیاز دارید و می توانید از امکان انگل تراپی در منزل سامانه دامپزشک بهره مند شوید و با کمک دامپزشکان خبره سامانه دامپزشک این مشکل را برطرف نمایید.

دامپزشک به کمک یک اتوسکوپ، می تواند قسمت های پایینی کانال گوش را بازرسی کند. در برخی موارد، با بزرگنمایی اتوسکوپ، دامپزشک شما ممکن است بتواند چند نقطه سفید کوچک در حال حرکت در اطراف گوش را ببیند.

این نقاط سفید کنه های گوش هستند و برای تایید تشخیص کافی خواهند بود. در غیر این صورت، دامپزشک شما احتمالاً یک نمونه به کمک سواب از موم گوش می گیرد و آن را زیر میکروسکوپ بررسی می کند.

سایر بیماری ها می توانند علائم مشابهی را در گربه یا سگ شما ایجاد کنند. خاراندن سر می تواند به دلیل حساسیت به عواملی مانند کک، نیش حشرات، آلرژی های محیطی (مانند گرده ها) و یا حتی غذا ایجاد شود. همچنین ترشحات گوش می تواند در اثر سایر عفونت ها مانند مخمرها یا باکتری ها نیز ایجاد شود.

به طور کلی، کنه‌های گوش هر دو گوش را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بنابراین اگر فقط یک گوش درگیر باشد، ممکن است نشان‌دهنده مشکل دیگری مانند پولیپ گوش باشد.

درمان کنه های گوش :

خوشبختانه، درمان های موثر زیادی برای کنه گوش وجود دارد. دامپزشک شما ممکن است یک درمان ضد انگلی فقط با نسخه تجویز کند که در برابر کک نیز موثر است.

همچنین، قطره های گوش طراحی شده برای درمان کنه وجود دارد که ممکن است توصیه شود. تمیز کردن گوش ها به کمک دستمال، که اغلب در زمان ویزیت دامپزشک انجام می شود، تعداد کنه های فعال گوش و تخم های گذاشته شده در کانال گوش را کاهش می دهد.

به شما توصیه میکنیم با توجه به گرمای هوا بیشتر مراقب سگ و گربه های خودتون باشید به خصوص سگ هایی که در باغ یا حیاط نگهداری می شوند خیلی بیشتر مستعد این درگیری می باشد ، در صورت مشاهده اصلا نگران نباشید و تنها کاری که لازم است دریافت یک نوبت ویزیت در منزل می باشد تا دامپزشکان ما برای بهبودی حال پت شما به محل اعزام شوند . 

به این وب سایت رای دهید