دامپزشکی سگ در تهران

دامپزشکی سگ در تهران

0 دیدگاه 30 خرداد 1401 چاپ خبر بازدید: 382
دامپزشکی سگ در تهران
سامانه دامپزشکی یکی از معتبرترین سایت های ارائه دهنده خدمات دامپزشکی به صورت آنلاین و هم چنین اعزام دامپزشک می باشد ،شما می توانید با تماس با مشاوران سامانه، از خدمات درمانی مختلفی از جمله جراحی، دندان پزشکی، انگل زدائی، واکسیناسیون و... برای درمان حیوان خانگی خود، بهره گیرید.

رواج حیوانات خانگی و نگهداری از آنها بخصوص سگ های خانگی، باعث پر اهمیت شدن دامپزشکی سگ شده است.

واکسیناسون سگ

از موارد دامپزشکی سگ، واکسیناسیون می باشد. واکسن ها در واقع ویروس های ضعیف شده هستند تا حیوان را در مقابل بیماری مقاوم کنند. با توجه به اینکه سگ های خانگی در محیط های شهری زندگی می کنند، در معرض ویروس های مختلفی هستند به همین دلیل واکسیناسون به موقع اهمیت زیادی در حفظ سلامتی آنها دارد.

واکسن های اصلی در دامپزشکی سگ

به واکسن هایی که حتما باید به سگ تزریق شوند، واکسن های اصلی گفته می شود که عبارتند از:

  1. واکسن پارو ویروس در سگ ها: پارو ویروس نوعی بیماری عفونی می باشد که منجر به اسهال خونی و استفراغ در سگ ها می شود. این ویروس در صورت عدم تزریق واکسن، کشنده می باشد.
  2. واکسن دیستمپر: این واکسن برای نوعی از ویروس بسیارکشنده است که باعث درگیر شدن سیستم عصبی و ریه ها و روده های سگ می شود.
  3. واکسن هپاتیت سگ: در دامپزشکی سگ، برای جلوگیری از بیماری هپاتیت که کبد را از کار می اندازد، باید این واکسن را به سگ تزریق کرد.
  4. واکسن هاری: هاری نوعی بیماری می باشد که سیستم عصبی و مغز را درگیر می کند. برای جلوگیری از این بیماری کشنده و عدم انتقال آن به انسان، واکسن هاری را به حیوان خانگی خود، تزریق کنید.
  5. واکسن پارا آنفولانزا: این عفونت، نوعی از آنفولانزا است که رگ های خونی را ملتهب می کند. در واکسیناسون سگ ها، پارا آنفولانزا را حتما باید تزریق کرد.

سگ ها واکسن های غیر اصلی یا به عبارتی غیر ضروری نیز دارند که می توانید با مشاوره آنلاین دامپزشکی، در مورد زمان تزریق آنها، مشاوره بگیرید.

چکاپ سگ را کی انجام بدهیم؟

از جمله مواردی که در سامانه دامپزشکی برای حیوانات خانگی از جمله سگ صورت می گیرد، چکاپ دوره ای حیوانات خانگی می باشد. دامپزشک با معاینه و گرفتن آزمایش های مختلف در منزل ، از سلامتی سگ شما اطمینان حاصل می کند و در صورت وجود بیماری، به سرعت آن را درمان می کند.

اینکه چه زمانی برای چکاپ دوره ای با مشاوران دامپزشکی تماس بگیریم ، بستگی به نژاد و سن سگ دارد. پیشنهاد می شود اگر سگ شما در دوران تولگی بسر می برد، هر ماه یکبار و در صورت رسیدن به سن بلوغ، هر سال یکبار مورد چکاپ دوره ای قرار گیرد.

چکاپ سگ در منزل شامل چه مواردی می شود؟

ویزیت دوره ای سگ ، بسته به سن حیوان؛ متفاوت می باشد. چکاپ توله معمولا شامل معاینات بالینی، واکسیناسیون، تست های تشخیصی نظیر آزمایش مدفوع و چک کردن حیوان از نظر وجود دستمپر و... می باشد. همچنین در دوران تولگی، درمان های ضد انگلی و داروهای ضد آسکاریس نیز تجویز می شود.

در سگ های بالغ؛ علاوه بر معاینات بالینی، آزمایش های ادرار و خون نیز گرفته می شود. همچنین مراقبت های دندان و دهان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

سگ های مسن نیز علاوه بر چکاپ حیوانات بالغ، علائم بیماری شایع در سنین بالای 7 سال، مورد بررسی قرار گرفته و دامپزشک از سالم بودن قلب ها، ریه ها، کبد و کلیه اطمینان حاصل می کند.

چرا انجام تست های مکمل در دامپزشکی سگ اهمیت دارد؟

از آنجا که حیوانات نمی توانند صحبت کنند تا در مورد مشکلات و بیماری های خود، توضیح دهند، تست های مکمل به ما کمک می کنند تا از وجود این مشکلات مطلع شویم. اطلاع زودهنگام از وجود بیماری و عفونت، کمک به درمان هرچه سریعتر و بهتر حیوان می کند و هزینه های کمتری را تحمیل می نماید.

چکاپ های دوره ای، واکسیناسیون، انگل زدائی از جمله خدمات در سامانه دامپزشکی می باشد.

به این وب سایت رای دهید