مسمومیت با انگور و کشمش

مسمومیت با انگور و کشمش

0 دیدگاه 2 تیر 1401 چاپ خبر بازدید: 759
مسمومیت با انگور و کشمش
انگور و کشمش میان وعده‌های بسیار مغذی و مفیدی هستند، اما آیا می‌دانستید که حتی به مقدار کم می‌توانند برای سگ‌ها و گربه‌ها کشنده باشند؟

انگور و کشمش میان وعده‌های بسیار مغذی و مفیدی هستند، اما آیا می‌دانستید که حتی به مقدار کم می‌توانند برای سگ‌ها و گربه‌ها کشنده باشند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، علت دقیق سمیت انگور و کشمش هنوز ناشناخته است. به نظر می رسد برخی از حیوانات خانگی نسبت به این مواد خوراکی حساس تر هستند و ممکن است پس از خوردن مقادیر کمی از آن ها، به بیماری های جدی و بالقوه تهدید کننده مبتلا شوند.

اگر سگ یا گربه من انگور یا کشمش بخورد چه اتفاقی می افتد؟

علائم اولیه معمول شامل استفراغ و اسهال است. این امر می تواند به نارسایی حاد کلیوی تبدیل شود، و سبب می شود که حیوان خانگی شما شروع به نوشیدن و ادرار بیش از حد کند. آنها اغلب دچار کاهش اشتها و بی حالی می شوند.

سپس این سمیت می تواند به نارسایی کلی کلیه و ناتوانی در تولید ادرار تبدیل شود. در صورت عدم درمان، مصرف انگور می تواند در عرض چند روز تا چند هفته کشنده شود. متأسفانه، حتی برخی از حیوانات خانگی که درمان‌های تهاجمی دریافت می‌کنند، در صورت آسیب شدید می‌توانند تسلیم نارسایی کلیه شوند.

 

اگر سگ یا گربه من انگور یا کشمش بخورد چه اقداماتی انجام دهم؟

حتی مقادیر کم انگور یا کشمش می تواند باعث ایجاد بیماری های تهدید کننده سلامتی شود. به عنوان مثال، یک سگ 9 کیلوگرمی می تواند به اندازه 70 گرم انگور یا کشمش بخورد و به طور بالقوه دچار نارسایی کلیوی کشنده شود.

در این زمان شما می توانید از دامپزشکان خبره سامانه دامپزشک کمک بگیرید تا سریعا اقدامات  پزشکی را انجام دهند و با ایجاد استفراغ در حیوان خانگی شما از مسمومیت آن ها جلوگیری به عمل آورند. این اقدام به حذف هر چه سریعتر کشمش یا انگور از دستگاه گوارشی آنها کمک می کند. پس از آن حداقل 48 ساعت سرم تراپی داخل وریدی جهت درمان حمایتی از کلیه ها توصیه می شود.

دامپزشک شما می تواند با اخذ آزمایش خون و ادرار، پاسخ سیستم ایمنی بدن حیوان نسبت به درمان را ارزیابی کند.

اگر حیوان خانگی شما یک کلوچه کشمشی یا سایر خوراکی های پخته شده ی حاوی کشمش را خورده باشد، باید سریعاً از دامپزشک در این باره مشورت بگیرید توجه کنید که این موضوع را حتما جدی بگیرید و سریعا با سامانه دامپزشک تماس بگیرید

به این وب سایت رای دهید