کوتاهی ناخن سگ ها

کوتاهی ناخن سگ ها

0 دیدگاه 6 تیر 1401 چاپ خبر بازدید: 477
کوتاهی ناخن سگ ها
کوتاه کردن ناخن می تواند برای سگ ها و والدین حیوانات خانگی استرس زا باشد. اما می توان با استفاده از یکسری پروتکل های اصولی این اقدام را به بهترین نحو ممکن در منزل انجام داد.

کوتاه کردن ناخن می تواند برای سگ ها و والدین حیوانات خانگی استرس زا باشد. اما می توان با استفاده از یکسری پروتکل های اصولی این اقدام را به بهترین نحو ممکن در منزل انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در ابتدا مطمئن شوید که تیغه های ناخن‌گیر تیز باشند  تا از فشار اضافی و ایجاد درد در هنگام کوتاه کردن جلوگیری کنید.

برای شروع این کار در منزل، به آرامی پنجه حیوان خانگی خود را بگیرید.سپس انگشت سبابه خود را روی پد بالشتکی کف دست و انگشت شست خود را در بالای محل اتصال انگشت با ناخن قرار دهید تا ناخنی که روی آن کار می‌کنید از سایر انگشت ها جدا شود.

اگر سگ شما خز بلندی روی پنجه‌ها دارد، ممکن است لازم باشد ابتدا از یک قیچی تیز برای کوتاه کردن خز اطراف ناخن‌ها استفاده کنید. بسیار توجه نمایید که به طور تصادفی پوست یا پد دست را اشتباها برش ندهید.

پس از آن، به پنجه و ناخن سگ خود خوب نگاه کنید. اگر ناخن شکننده، ترک خورده یا بیش از حد ضخیم به نظر می رسد، حتما با دامپزشکان وبسایت ما تماس بگیرید. این اتفاق می تواند نشان دهنده یک روند بیماری ناخن باشد که ابتدا باید به آن رسیدگی شود و پس از آن ناخن ها اصلاح شود.

اگر ناخن‌های سگ شما سالم به نظر می‌رسند،می توانید به کارتان ادامه دهید. توجه داشته باشید که ناخن سگتان در محلی که به بند انگشت می رسد ضخیم تر است. اگر خوب به ساختار ناخن سگتان دقت کنید، ناحیه کوچکی را می یابید که در آن قسمت ناخن تقریباً قلابی شکل می‌شود.

ناحیه ضخیم‌تر ناخن محل عبور عروق خونی و اعصاب است. اگر از محل عبور عروق خونی مطمئن نیستید، از نوک ناخن برای کوتاهی شروع کنید و هر بار برش های 1-2 میلی متری ایجاد کنید. وقتی یک مرکز سفید در دل ناخن دیدید، دیگر ناخن را کوتاه نکنید. این بدان معنی است که شما در حال نزدیک شدن به عروق خونی و أعصاب هستید. می توانید جهت اطمینان یافتن از اصولی انجام شدن کوتاهی ناخن حیوان خانگیتان، از آرایشگرهای حیوانات خانگی سامانه دامپزشک بهره مند شوید.

اگر ناخن خونریزی کرد چه باید کرد؟

اگر به طور تصادفی انتهای ناخن که به بند انگشت می رسد را برش دادید و خونریزی مشاهده کردید، سریعا از دامپزشک به صورت مشاوره تلفنی یا ویزیت در منزل کمک بگیرید.

می توانید در طول کوتاه کردن ناخن ها، به سگ خود تشویقی بدهید تا آنها این فعالیت را به عنوان یک تجربه مثبت تلقی کنند.

به این وب سایت رای دهید