ارزیابی وضعیت وزنی در سگ ها

ارزیابی وضعیت وزنی در سگ ها

0 دیدگاه 6 تیر 1401 چاپ خبر بازدید: 443
ارزیابی وضعیت وزنی در سگ ها
امتیازدهی وضعیت بدن (BCS) یک راه سریع و ساده برای ارزیابی وزن سگ شما است. برای اطمینان از اینکه حیوان خانگی شما وزن مناسبی دارد، می توانید دو بار در ماه BCS او را بررسی کنید.

امتیازدهی وضعیت بدن (BCS) یک راه سریع و ساده برای ارزیابی وزن سگ شما است. برای اطمینان از اینکه حیوان خانگی شما وزن مناسبی دارد، می توانید دو بار در ماه BCS او را بررسی کنید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ثبت هرگونه تغییرات وزنی به همراه تاریخ آن ، به شما کمک می کند تا در هر لحظه بتوانید وضعیت سلامتی سگ خود را بسنجید.

امتیاز وضعیت بدن 1-3 = زیر حالت ایده آل

1- دنده ها، مهره های کمری (کمر)، استخوان های لگن و تمام برجستگی های استخوانی از دور مشخص می شود. کاهش آشکار توده عضلانی. حیوان بیش از حد لاغر می باشد.

2- دنده ها، مهره های کمری، استخوان های لگن و تمام برجستگی های استخوانی به راحتی قابل مشاهده هستند. برجستگی های استخوانی بدون حضور چربی کاملا قابل لمس هستند.توده عضلانی بسیار اندک می باشد.

3- دنده ها به راحتی لمس می شوند و ممکن است بدون حضور چربی قابل لمس، قابل مشاهده باشند. قسمت بالای مهره های کمر قابل مشاهده است. استخوان های لگن برجسته می شوند. قوس در قسمت شکم دیده می شود (از پهلو مشاهده کنید، شکم از پاهای جلو به سمت پاهای عقب به سمت بالا قوس پیدا می کند)

 

امتیاز وضعیت بدن 4-5 = ایده آل

4- دنده ها به راحتی قابل لمس هستند، با حداقل پوشش چربی. وقتی از بالا به کمر نگاه کنید به راحتی محدوده ی کمر مشخص می باشد. شل شدن شکم مشهود است

5- دنده ها بدون پوشش چربی اضافی قابل لمس است. وقتی از بالا به کمر نگاه می شود قسمت پشت دنده ها را مشاهده می کنید. وقتی از بالا به سگتان نگاه کنید شکم حالت جمع شده دارد.

امتیاز وضعیت بدن 6-9 = بیش از ایده آل

6 - دنده های قابل لمس با پوشش کمی چربی اضافی. کمر وقتی از بالا به سگتان نگاه می کنید قابل تشخیص است اما برجسته نیست. قوس شکم آشکار است

7 - دنده ها به سختی قابل لمس است. رسوب چربی قابل توجه در ناحیه کمر و پایه دم مشاهده می شود. کمر به سختی قابل مشاهده است. قوس پایینی شکم ممکن است وجود داشته باشد

8 - دنده ها در زیر پوشش چربی بسیار سنگین قابل لمس نیستند یا فقط با فشار قابل توجه قابل لمس هستند. رسوبات سنگین چربی در ناحیه کمر و پایه دم وجود دارد. دور کمر وجود ندارد.

9- رسوبات انبوه چربی روی ستون فقرات، قفسه سینه و قاعده دم مشاهده می شود. دور کمر و شکم غیر قابل تفکیک از بافت چربی می باشد. رسوب چربی در گردن و اندام ها دیده می شود. اتساع آشکار شکم وجود دارد.

 

اگر متوجه شدید که حیوان خانگی شما اضافه وزن یا کمبود وزن دارد ، یا در حال افزایش یا کاهش وزن می باشد و یا اگر به مشاوره در مورد نحوه ی مدیریت وزن، رژیم غذایی یا برنامه تمرینی برای سگ خود نیاز دارید می توانید از مشاورین آنلاین ما در این باره بهره مند شوید.

به این وب سایت رای دهید