مشکلات رفتاری پرندگان خانگی

مشکلات رفتاری پرندگان خانگی

0 دیدگاه 1 مرداد 1401 چاپ خبر بازدید: 402
مشکلات رفتاری پرندگان خانگی
اگر شما نیز صاحب یک پرنده خانگی هستید، بدون ‌شک در برخی اوقات متوجه‌ تغییر در رفتار او و یا حتی پرخاش‌گری آن شده اید. در چنین شرایطی طبیعی است که نگران شوید و به ‌دنبال یافتن دلیل تغییر رفتاری پرنده خانگی خود باشید.

در چنین شرایطی می‌توانید در وهله اول از  مراکزی که به ارائه خدمات دامپزشکی در منزل می‌پردازند، کمک بگیرید و یا جهت دریافت مشاوره دامپزشکی با مجموعه ما در تماس باشید. ما در این مقاله قصد داریم در مورد مشکلات رفتاری در پرندگان خانگی و همچنین راه‌ حل درمان آن‌ها توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم. چنانچه شما نیز با چنین مشکلی در رابطه با پرنده خانگی خود روبرو هستید، توصیه توصیه می‌شود که حتما تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

درواقع به هیچ نگرانی بابت پرخاشگری و تغییر رفتار در پرندگان وجود ندارد.لازم است بدانید که هر یک از رفتارهای غیرمعمولی پرندگان در پنج دسته‌ بندی قرار می‌گیرد. در ادامه هر یک از این مشکلات را بیان کرده و در خصوص آن‌ها توضیحاتی را شرح می‌دهیم.

مشکلات رفتاری رایج در اکثر پرندگان خانگی

همان ‌طور که گفته شد، وجود برخی مشکلات رفتاری در پرندگان خانگی کاملاً طبیعی است. ازجمله رایج ‌ترین این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جیغ کشیدن پرندگان خانگی

اکثر صاحبین پرنده‌های خانگی نسبت ‌به جیغ کشیدن این موجودات شاکی هستند. در اکثر اوقات چنین موردی برای پرنده یک رفتار طبیعی است. زیرا زمانی‌ که پرندگان در طبیعت باشند، نیاز دارخد تا ‌جهت برقراری ارتباط با پرندگان دیگر جیغ بکشند. به‌ همین خاطر شما باید در چنین شرایطی کاری کنید که احتیاجی به جیغ زدن نداشته باشد. البته این ‌مورد می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی همانند استرس شدید و یا بی‌حوصلگی پرنده نیز باشد. بنابراین شما باید به ‌اندازه‌ی کافی به این موجودات توجه کرده و با آن‌ها بازی کنید.  

کندن پرهای پرندگان خانگی

ازجمله دیگر مشکلات رفتاری رایج در اکثر پرندگان خانگی کندن پرهایشان است. در چنین شرایطی بهتر است هرچه سریع‌ تر با دامپزشکانی که به محل اعزام میشوند تماس بگیرید . چنانچه شرایط مراجعه به دامپزشکی را ندارید، می‌توانید با این مراکز تماس گرفته و از خدمات و مشاوره تلفنی دامپزشکی بهره‌مند شوید.

شما می‌توانید مشکل حیوان خانگی خود را با کارشناسان در میان گذاشته و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. البته که می توان  با نگاهی به برنامه روزانه پرنده خود متوجه شد که که این مشکل رفتاری با او چه دلیلی دارد. در اکثر اوقات کندن پرهای پرندگان به این دلیل است که آن‌ها در استرس شدید قرار دهند و یا دچار افسردگی شده‌اند.

مطالب مرتبط : درمان پرندگان افسرده

گاز گرفتن پرندگان خانگی

یکی دیگر از مشکلات رفتاری که در اکثر پرندگان خانگی مشاهده می‌شود، گاز گرفتن است. البته در این‌ مورد نیز بازهم مشکل جدی در رفتار پرندگان محسوب نمی‌شود. چرا که در برخی  اوقات این موجودات نیاز دارند تا از نوک خود جهت گاز گرفتن چیزی استفاده کنند. در چنین شرایطی صاحبین آن‌ها احساس می‌کنند که رفتار پرنده غیرعادی است. لازم است این ‌موضوع را خاطر نشان کنیم که گاز گرفتن می‌تواند یکی از رفتارهای عصبی این موجودات نیز باشد. چنانچه با چنین مشکل رفتاری در پرنده خود مواجه شدید بهتر است از خود این سوال را از خود بپرسید که آیا پرنده از چیزی ترسیده یا نژاد او باعث گاز گرفتن می‌شود ؟ آیا دوست دارد بازی کند؟ زمانی‌که به این سوال‌ها پاسخ بدهید می‌توانید خیلی بهتر جهت رفع این مشکل رفتاری خود اقدام کنید.

حفظ قلمرو در پرندگان

 در بعضی اوقات پرندگان بنا به دلایل مختلف همانند اختلالات هورمونی تلاش می‌کنند تا از قلمرو خود محافظت کنند. اگر چنین رفتاری در پرنده شما مدت‌ زمان زیادی طول کشید، به‌صورت دائمی آن را مشاهده کردید، باید حتما برای آن چاره‌ای بیندیشید. در اکثر وقت‌ها این رفتار پرنده نشان‌دهنده این است که او در منزل و شما احساس خوبی ندارد در چنین شرایطی بهتر است حتما با پرنده ارتباط بهتر برقرار کرده و زمان زیادی را با او بگذرانید. اگر این راه نیز جواب‌گو نبود و بایستی هرچه سریع‌تر به مرکز دام‌پزشکی معتبر مراجعه کرده و از آن‌ها کمک بخواهید.

جمع بندی

درواقع اکثر رفتارهای این موجودات ممکن است طبیعی بوده و به‌خاطر غریزه آن‌ها باشد. اما شما می‌توانید در صورت مشاهده رفتار غیرعادی در پرنده خود در مدت‌زمان طولانی، از خدمات دامپزشکی آنلاین پرندگان و یا دامپزشکی در منزل بهره‌مند شوید.

به این وب سایت رای دهید