میوه مفید برای سگ ها

میوه مفید برای سگ ها

0 دیدگاه 12 مرداد 1401 چاپ خبر بازدید: 600
میوه مفید برای سگ ها
چه میوه‌ هایی برای سگ‌ها مفید است؟ شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد؛ در واقع سگ‌ ها دارای دستگاه گوارش بسیار حساسی بوده و در صورت خوردن مواد غذایی نامناسب ممکن است به سلامتی آن‌ها آسیب جدی وارد شود.

این حیوانات گوشت‌خوار هستند، اما باید  میوه و سبزیجات نیز در رژیم غذایی آن‌ها به مقدار کمی وجود داشته باشد، برخی از مواد مغذی و ویتامین‌های بدن آن‌ها را تامین شود. در برخی اوقات نیز میوه و سبزیجات می‌ تواند به‌عنوان یک روش درمانی برای سگ‌های خانگی باشد.  در ادامه مطلب  با ما همراه باشید تا  میوه‌های مفید برای سگ‌ها را به شما معرفی کرده و در این خصوص راهنمایی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

چه میوه‌هایی برای سگ‌ها مجاز است؟

آگاهی نسبت میوه‌ های مفید برای سگ‌ها باعث شده تا شما بتوانید  سلامت حیوان خانگی خود را حفظ کرده و از طرفی مواد مغذی بدن او را به واسطه میوه و سبزیجات تامین کنید. همان ‌طور که گفته شد، دستگاه گوارش این حیوانات بسیار حساس بوده و باید به رژیم غذایی آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت. به‌ همین خاطر شما باید بدانید که چه میوه هایی برای آن ها مفید بوده و چه میوه هایی مضر است.

ازجمله  میوه‌های مفید برای سگ‌ها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خوردن سیب برای سگ‌ها

سیب یکی از میوه‌های مفیدی بوده که شما می‌توانید آن را در رژیم غذایی سگ‌ خود قرار دهید. مقدار چربی و پروتئین موجود در سیب  بسیار ناچیز است و از طرفی این محصول حاوی مقدار زیادی ویتامین آ و سی می‌باشد.  بر اساس تحقیق دامپزشکان مشخص ‌شده که سیب یک میان وعده بسیار کامل برای سگ‌ های بزرگسال می‌باشد. اما شما باید پیش‌از خوراندن سیب به سگ خانگی خود حتما تمامی هسته ‌های آن را جدا کنید تا در زمان خوردن اذیت نشده و آسیب به‌سلامتی او وارد نشود.

خوردن خیار برای سگ‌ها مفید است!

خوردن خیار برای سگ‌ هایی که دچار کم ‌تحرکی و اضافه ‌وزن هستند، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. خیار دارای مقدار کمی چربی و کربوهیدرات است و از طرفی باعث افزایش میزان انرژی در بدن می‌شود. همچنین خیار دارای مواد مغذی همانند پتاسیم، مس، منیزیم، بیوتین و... است و می‌تواند بسیاری از ویتامین‌های مورد نیاز بدن سگ‌ها را نیز تامین کند.

خوردن موز برای سگ‌ها

از جمله دیگر میوه‌های مفید برای سگ‌ها می‌توان به موز اشاره کرد. البته که این میوه باید در حد کنترل ‌شده و متوسط به سگ‌ها داده شود. شما می‌توانید از این میوه به‌ عنوان یک روش درمانی کم‌ کالری استفاده کنید. موز حاوی مقدار زیادی بیوتین، پتاسیم و فیبر بوده و انواع ویتامین نیز دارا می‌باشد.

 همچنین این محصول کلسترول پایینی دارد؛ اما به دلیل قند زیاد باید به ‌صورت کنترل ‌شده و تا حد امکان توسط تجویز پزشک در رژیم غذایی سگ داده باشد. به ‌بیان‌ دیگر شما نباید این میوه را به‌ صورت ثابت در رژیم غذایی سگ قرار بدهید و فقط در برخی مواقع استثنا از موز برای غذای سگ خود استفاده کنید. توصیه می‌شود که پیش ‌از خوراندن موز به سگ خانگی خود حتما از مشاوره دامپزشکی آنلاین یا مشاوره دامپزشکی تلفنی استفاده کرده و با یک دامپزشک متخصص مشورت کنید.

گلابی برای سگ‌ها مفید است

 یکی دیگر از میوه‌های مفید برای سگ‌ها گلابی است  که شما می ‌توانید آن را به‌ عنوان یک میان وعده بسیار کامل و عالی برای حیوان خانگی خود در نظر بگیرید. گلابی دارای مقدار زیادی ویتامین سی و کا است و همچنین سرشار از فیبر می‌باشد. اما توجه داشته باشید که پیش ‌از خوراندن این میوه به سگ خود کاملاً آن را خرد کرده و به‌ صورت لقمه‌ای در بیاورید. زیرا دانه‌های گلابی دارای سیانور است و ممکن است آسیب زیادی را به سلامت سگ خانگی شما وارد کند.

آیا توت‌فرنگی برای سگ‌ها مفید است

توت ‌فرنگی نیز یکی دیگر از میوه‌های مفید برای سگ‌ها است که حاوی مقدار زیادی ویتامین سی و فیبر می‌باشد. چنانچه به ‌دنبال یک میوه مناسب برای سلامت دندان‌های سگ خود هستید،  توت ‌فرنگی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته به دلیل این‌که این میوه نیز دارای مقداری قند است، باید به ‌صورت کنترل‌ شده به سگ‌ها خورانده شود.

میوه‌های ممنوع برای سگ‌ها

شما باید از قرار دادن برخی میوه ها در رژیم غذایی سگ خود جدا حتما خودداری کنید؛ چرا که ممکن است به ‌سلامت آن‌ها آسیب جدی وارد کند. از جمله میوه‌ها مضر برای سگ ها می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

به این وب سایت رای دهید