چگونه با خیال راحت چشم های حیوان خانگی خود را تمیز کنیم

چگونه با خیال راحت چشم های حیوان خانگی خود را تمیز کنیم

0 دیدگاه 11 آبان 1401 چاپ خبر بازدید: 480
چگونه با خیال راحت چشم های حیوان خانگی خود را تمیز کنیم
اولین قدم برای اطمینان از سالم و راحت بودن چشم های حیوان خانگی شما این است که مطمئن شوید که آنها تمیز و عاری از محرک ها، آلاینده ها و موادی هستند که می توانند باعث آسیب یا آسیب به چشم شوند.

اولین قدم برای اطمینان از سالم و راحت بودن چشم های حیوان خانگی شما این است که مطمئن شوید که آنها تمیز و عاری از محرک ها، آلاینده ها و موادی هستند که می توانند باعث آسیب یا آسیب به چشم شوند.

نژادهای خاصی از سگ ها و گربه ها وجود دارند که به دلیل ویژگی های آناتومیکی خاص، مستعد ابتلا به مشکلات چشمی هستند. نژادهای کوچک براکیسفالیک مانند شیتزوس، پاگ و بولداگ فرانسوی و گربه‌های پرشین دارای چشمانی نسبتاً برآمده نسبت به سایر نژادها هستند و به همین دلیل بیشتر در معرض تحریک و آسیب ناشی از خطرات خارجی هستند.

یکی از راه های موثر برای دور نگه داشتن چشم ها از عوامل تحریک کننده، به خصوص در نژادهایی که در بالا ذکر شد، تمیز کردن منظم آنها برای جلوگیری از تجمع مواد زائد، کثیفی و گرد و غبار روی سطح چشم حیوان خانگی و موهای اطراف آن است. با این حال، تمیز کردن چشم در سگ ها و گربه ها چندان ساده نیست و باید با نهایت دقت انجام شود. چشم‌های سگ و گربه بسیار حساس است و تمیز کردن چشم‌ها در صورت نادرست انجام شدن، بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر دارد. صاحبان حیوانات خانگی باید مراحل اساسی تمیز کردن چشم سگ یا گربه را بدانند تا از هر گونه آسیبی جلوگیری کنند.

راه حلی که باید برای تمیز کردن چشم حیوان خانگی خود استفاده کنید مهم است. برای جلوگیری از آسیب رساندن به سطح چشم، باید غیر تحریک کننده و ایمن باشد. در بیشتر موارد، آب گرم و استریل برای تمیز کردن سطح چشم و حذف هرگونه آلودگی که ممکن است در اطراف آن جمع شده باشد کافی است. راه حل های تجاری برای تمیز کردن چشم وجود دارد، اما مطمئن شوید که ابتدا با دامپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که استفاده از آن برای حیوان خانگی شما بی خطر است.

تمیز کردن چشم ها هفته ای یکبار باید برای حفظ سلامت و تمیزی چشم ها کافی باشد. برای نژادهای خاصی، مانند موارد ذکر شده در بالا، تمیز کردن چشم بیش از یک بار در هفته ممکن است ضروری باشد. این نژادها در مقایسه با نژادهای دیگر تمایل دارند ترشحات چشمی و ضایعات را با سرعت بیشتری تولید کنند و اگر فوراً حذف نشوند، این زباله ها می توانند خشک شده و باعث التهاب، ساییدگی یا زخم در سطح چشم شوند.

 

اطمینان حاصل کنید که فقط از یک پارچه نرم برای پاک کردن ترشحات و زخم چشم استفاده کنید و از لمس سطح چشم خودداری کنید تا خطر ساییدگی و تحریک قرنیه را به حداقل برسانید. هنگام استفاده از آب استریل یا پاک کننده های چشم، از مقادیر کنترل شده محلول استفاده کنید و به آرامی روی سطح آن بریزید. فشار بیش از حد ناشی از استفاده شدید از پاک کننده های چشم نیز می تواند منجر به مشکلات چشمی شود.

متأسفانه، حتی با مراقبت مناسب، ممکن است حوادث ناگواری رخ دهد که می تواند منجر به مشکلات چشمی در سگ و گربه شود. در حالی که اکثر موارد مشکلات چشمی خفیف هستند، اگر زود تشخیص داده و درمان نشوند، می توانند پیشرفت کنند و ممکن است باعث آسیب دائمی به چشم حیوان خانگی شوند. همه صاحبان حیوانات خانگی باید بدانند که علائم رایج مشکلات چشمی در سگ و گربه چیست.

نشانه هایی که نشان می دهد حیوان خانگی شما ممکن است مشکل چشمی داشته باشد

مشکلات چشمی در حیوانات خانگی بسته به علت خاص، مشکل و شدت آن می تواند طیف وسیعی از علائم را داشته باشد. اما صرف نظر از علت، اغلب مشکلات چشمی علائم مشابهی را در مراحل اولیه مشکل نشان می دهند. مالکان باید بدانند که در صورت بروز مشکلات چشمی در سگ ها و گربه ها باید به چه علائمی توجه کنند.

علائمی که معمولاً در موارد مشکلات زودهنگام یا خفیف چشم مشاهده می‌شود، می‌تواند شامل ترشح بیش از حد چشم، قرمزی قسمت سفید چشم (به نام صلبیه) و تجمع زیاد غده چشم باشد. آنها همچنین ممکن است علائمی از سوزش را نشان دهند، مانند چروکیدن و بسته نگه داشتن چشم آسیب دیده و ممکن است علائم درد و ناراحتی مانند پنجه زدن و مالیدن به چشم ها را نشان دهند.

نشانه دیگری که می تواند مشکلات چشمی احتمالی در حیوانات خانگی را نشان دهد، مشکلات بینایی ظاهری است . ممکن است متوجه شوید که حیوان خانگی خود به سمت اشیاء یا دیوارها به خصوص در محیط های تاریک برخورد می کند. این می تواند نشانه از دست دادن بینایی باشد که اغلب ناشی از مشکلات مزمن چشم است.

شناسایی این علائم اولیه در تشخیص و درمان به موقع مشکلات چشمی مختلف مهم است و می تواند عاملی تعیین کننده در جلوگیری از آسیب دائمی به چشم حیوان خانگی شما باشد.

اگر علائم ذکر شده در بالا را در هر یک از حیوانات خانگی خود مشاهده کردید، بلافاصله آنها را برای ارزیابی مناسب و درمان با سامانه دامپزشک تماس بگیرید

به این وب سایت رای دهید