کرم ها در خرگوش

کرم ها در خرگوش

0 دیدگاه 23 آبان 1401 چاپ خبر بازدید: 653
کرم ها در خرگوش
خرگوش ها می توانند مانند سایر پستانداران به کرم حلقوی مبتلا شوند که یک عفونت است. خرگوش ها بیشتر مستعد ابتلا به عفونت با Trichophyton mentagrophytes هستند، اما می توانند به عفونت Microsporum canis نیز مبتلا شوند. این کرم حلقوی اغلب در گربه ها و سگ ها دیده می شود. هر دوی این گونه های کرم حلقوی می توانند به طور بالقوه افراد و سایر پستانداران را آلوده کنند.

خرگوش ها می توانند مانند سایر پستانداران به کرم حلقوی مبتلا شوند که یک عفونت است. خرگوش ها بیشتر مستعد ابتلا به عفونت با Trichophyton mentagrophytes هستند، اما می توانند به عفونت Microsporum canis نیز مبتلا شوند. این کرم حلقوی اغلب در گربه ها و سگ ها دیده می شود. هر دوی این گونه های کرم حلقوی می توانند به طور بالقوه افراد و سایر پستانداران را آلوده کنند. خرگوش‌ها می‌توانند حاوی کرم های حلقوی باشند و هرگز علائمی از خود نشان نمی‌دهند، اما می‌تواند عفونت به دیگران سرایت کند. خرگوش های دیگر علائم بالینی عفونت انگلی را نشان می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کرم حلقوی در خرگوش، نحوه انتشار آن، نحوه آزمایش دامپزشک شما و درمان آن به خواندن ادامه دهید.

انتقال و علائم کرم حلقوی

کرم حلقوی از طریق تماس مستقیم با حیوان آلوده یا اقلامی که با آنها در تماس بوده اند مانند ملافه، خز، برس و اسباب بازی پخش می شود. حیوانات جوان یا آنهایی که تحت استرس یا سرکوب سیستم ایمنی هستند، بیشتر در معرض ابتلا هستند.

علائم ممکن است وجود نداشته باشد یا خرگوش ممکن است ریزش مو، پوسته پوسته شدن و ضایعات پوسته پوسته روی خز داشته باشد که اغلب خارش زیادی ندارند.

ضایعات اغلب در اطراف چشم ها، گوش ها و بینی ایجاد می شوند. ضایعات می توانند به هر ناحیه ای از بدن گسترش یابند و شبیه ضایعات ناشی از کنه ظاهر شوند.

چگونه دامپزشک من می تواند خرگوش من را از نظر کرم حلقوی آزمایش کند؟

رایج ترین آزمایش کشت قارچ است. دامپزشک شما خز و پوسته های لبه ضایعات را کنده و روی محیط کشت قرار می دهد. این آزمایش امکان رشد و شناسایی ارگانیسم کرم حلقوی را فراهم می کند و تکمیل آن 4 هفته طول می کشد.

یک آزمایش PCR قارچی وجود دارد، اما در حال حاضر فقط در سگ‌ها، گربه‌ها و اسب‌ها تایید شده است. این آزمایش تنها چند روز طول می کشد تا تکمیل شود. ممکن است انجام این کار همراه با کشت قارچ توصیه شود زیرا PCR تنها 3 گونه از کرم حلقوی را شناسایی می کند و خرگوش ها می توانند حداقل از 12 نوع کرم حلقوی عفونت کنند.

تست لامپ وود چندان مفید نیست زیرا اکثر گونه های کرم حلقوی با این آزمایش ساده نمی درخشند.

اگر خرگوش من کرم حلقوی داشته باشد چگونه می توان درمان کرد؟

در حالی که اگر خرگوش استرس کمتری داشته باشد و رژیم غذایی مناسبی داشته باشد، برخی از موارد محلی کرم حلقوی می تواند خود به خود برطرف شود، درمان معمولا توصیه می شود زیرا کرم حلقوی می تواند به راحتی به افراد و سایر حیوانات خانگی سرایت کند.

درمان‌های موضعی شامل دو بار در هفته، شامپوهای دارویی دو بار در هفته، یا اسپری‌های موضعی دو بار در هفته است. غوطه وری و حمام می تواند استرس زا باشد و اگر به درستی خشک نشود، می تواند منجر به هیپوترمی شود. اسپری‌های موضعی برای رفع کرم حلقوی از نظر بالینی مطالعه و برچسب‌گذاری نشده‌اند. اگر ضایعات کرم حلقوی اطراف دهان یا چشم باشد، محصولات موضعی گزینه های ایده آلی نیستند.

داروهای ضد قارچ خوراکی اغلب استفاده می شود و گزینه های متعددی در دسترس است. ضد قارچ های خوراکی اغلب برای حداقل 4 هفته استفاده می شود.

چگونه می توانم کرم حلقوی را از خانه/زیستگاه خارج کنم؟

دستکش بپوشید و تمام مواد آلی مانند ،پوسته پوسته و خز را از زیستگاه حذف کنید تا خطرات عفونت مجدد یا انتشار را کاهش دهید. خانه را به خوبی جاروبرقی بکشید و کیسه جاروبرقی را دور بیندازید یا ظرف را بلافاصله خالی کنید.

تمام ملافه های پارچه ای یا سایر موارد قابل شستشو که خرگوش با آنها تماس داشته را بشویید. از غلتک های پرزدار یا چسب نواری روی وسایلی که قابل شستشو نیستند استفاده کنید.

در صورت امکان محفظه یا کف را با سفید کننده کلر رقیق شده 1:10 یا 1:32 نسبت سفید کننده به آب تمیز کنید. 10 دقیقه زمان تماس را در نظر بگیرید.

 

 

به این وب سایت رای دهید