عفونت چشم در لاک پشت

 عفونت چشم در لاک پشت

0 دیدگاه 16 بهمن 1401 چاپ خبر بازدید: 626
 عفونت چشم در لاک پشت
عفونت چشم لاک پشت ها تقریباً همیشه ناشی از آلودگی توسط باکتری است. بر خلاف بیماری تورم پلک ها که یک اختلال قابل درمان بود، عفونت های باکتریایی چشم، معمولا مشکل ساز تر هستند.

 عفونت چشم در لاک پشت

عفونت چشم لاک پشت ها تقریباً همیشه ناشی از آلودگی توسط باکتری است. بر خلاف بیماری تورم پلک ها که یک اختلال قابل درمان بود، عفونت های باکتریایی چشم، معمولا مشکل ساز تر هستند. نگرانی بزرگ در مورد عفونت های باکتریایی چشم این است که این بیماری ها می توانند به سرعت به بینی و دهان لاک پشت گسترش می یابد. در نهایت منجر به بیماری های تنفسی کشنده شوند.

علائم عفونت چشم باکتریایی معمولا شامل موارد زیر است:

برجستگی و التهاب پلک ها

قرمز شدن لبه های چشم لاک پشت

ترشح مایعات از دهان و بینی و همچنین چشم ها

لاک پشت چشمهای خود را به اجسام سخت می مالد.

چشم های لاک پشت به گونه ای به نظر می رسد که انگار گریه کرده است.

لکه های سفید کوچکی روی قرنیه های لاک پشت ظاهر می شود. در اغلب موارد، لکه های سفید در سراسر چشم پخش می شوند.

اگرچه علائم عفونت باکتریایی چشم بسیار شبیه علائمی است که در اختلال پلک متورم ظاهر می شوند. اما چند تفاوت اساسی بین این دو بیماری وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. توجه به این نکته مهم است که گاهی اوقات عفونت های باکتریایی می توانند از ماهی ها به لاک پشت ها منتقل شوند. بنابراین، باید مطمئن شوید که تمام اطلاعات لازم را برای ایجاد یک زندگی مشترک آرام بین ماهی ها و لاک پشت ها در یک آکواریوم، می دانید.

پیشگیری از عفونت چشم در لاک پشت

تورم پلک ها را با عفونت های جدی باکتریایی چشم اشتباه نگیرید. بزرگترین علامت افتراقی این دو بیماری، ظاهر شدن لکه های کوچک سفید رنگ روی قرنیه چشم لاک پشت، در عفونت های باکتریایی است. این لکه ها می توانند در سراسر چشم پخش شده و حتی منجر به ایجاد زخم شوند.

باید مراقب هر نوع مایعی که از بینی و دهان خارج می شود، باشید! بروز این علامت یعنی این که احتمالاً مشکل لاک پشت فقط اختلال تورم پلک نیست. بلکه یک عفونت باکتریایی چشم است.

عفونت های باکتریایی چشم به علل زیادی رخ می دهند. اما در اغلب موارد به دلیل آب فیلتر نشده یا کثیف ایجاد می شوند. همچنین افزودن لاک پشت ها جدید به آکواریوم یا سایر جانداران، بدون انجام قرنطینه، می تواند عفونت های باکتریایی را گسترش دهد.

برای خلاص شدن از شر عفونت های باکتریایی چشم، ابتدا لاک پشت خود را با مایعات ضد باکتری شست و شو دهید. اگر طی چند روز پس از شست و شو چشم لاک پشت شما خوب نشد، لاک پشت خود را نزد دامپزشک ببرید.

بیشتر اوقات دامپزشک برای درمان لاک پشت شما فقط آنتی بیوتیک های موضعی چشم تجویز می کند. اگر دامپزشک تشخیص دهد که استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی می تواند برای لاک پشت خطرناک باشد. از آنتی بیوتیک های تزریقی استفاده خواهد کرد.

به این وب سایت رای دهید