آشنایی با گربه های پرشین

آشنایی با گربه های پرشین

0 دیدگاه 29 مهر 1402 چاپ خبر بازدید: 141
آشنایی با گربه های پرشین
گربه‌های پرشین نسبت به بسیاری از نژادهای دیگر گربه ها تاریخچه معتبرتری دارند. این نژاد از آن جهت پرشین نامیده میشود که خاستگاه آن به کشور ایران باز میگردد.

در قرون ۱۹ و ۲۰، گربه‌های پرشین در ایران توسط افراد محلی‌به عنوان نژادی خاص تشخیص داده شدند. این گربه‌ها از نظر ظاهری مانند گربه‌های پرشین امروزی نبودند.
دهه ۵۰ با ورود گربه‌های انگلیسی پرشین (British Longhairs) به ایران، نوعی تلاقی نژادی رخ داد و نسل‌های جدیدی از گربه‌های پرشین به وجود آمدند که دارای موهای بلند و صورتی تخم‌مرغی شکل بودند.
سپس در دهه ۶۰ و ۷۰ گربه‌های پرشین با ظاهری زیبا و موهای بلند به محبوبیت بالایی دست پیدا کردند. آن‌ها به سرعت به نژادی محبوب در جامعه علاقه‌مندان به گربه‌ها تبدیل شدند.
در دهه‌های بعد، گربه‌های پرشین به قاره های دیگر نیز وارد شدند و به عنوان یکی از نژادهای معروف گربه‌ها در سرتاسرجهان شناخته شدند. امروزه، گربه‌های پرشین به عنوان یکی از نژادهای محبوب و مشهور گربه‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شوند و به علت ظاهر زیبا، موهای بلند و شخصیت‌های آرام، در میان علاقه‌مندان به گربه‌ها از محبوبیت ویژه ایی برخوردار هستند.


از جمله ویژگی های بارز گربه‌های پرشین میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
۱.ظاهر زیبا: گربه‌های پرشین دارای ظاهری زیبا و اشرافی هستند. آن‌ها دارای چشمانی بزرگ و گرد، صورت تخم‌مرغی و گوش‌های کوچکی هستند.

۲.مو بلند: گربه‌های پرشین دارای موهای بلند و نرم هستند که نیاز به مراقبت مداوم دارند. پوست آن‌ها نیز بسیار نرم و لطیف است.

۳.شخصیت ‌آرام: پرشین‌ها معمولاً شخصیتی آرام هستند. آن‌ها تمایل دارند تا به آرامی به اطراف نگاه کنند و از زندگی آرام خود لذت ببرند.

۴.محبوبیت بالا: این گربه‌ها به عنوان حیوانات خانگی، بسیار دلبند و محبوب هستند. آن‌ها به وفاداری و مهربانی به صاحبان خود معروف‌ هستند.

۵.صدای کم: گربه های پرشین‌ صدایی کم دارند و به طور عمومی با صداهای کم و آرام در محیط رفتار می‌کنند.

۶.مراقبت از موها: این نژاد از گربه ها به علت موهای بلند خود، نیازمند مراقبت هایی دوره‌ای هستند تا از گره‌خوردگی و مشکلات پوستی آنها جلوگیری شود.

در نهایت به یاد داشته باشید که هر گربه حتی در یک نژاد خاص مانند پرشین، دارای شخصیت و ویژگی‌های منحصر به فرد خود میباشند.

به این وب سایت رای دهید