عفونت ادراری در گربه ها

عفونت ادراری در گربه ها

0 دیدگاه 20 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 654
عفونت ادراری در گربه ها
تحقیقات جدید ارتباط مستقیم بین عفونت های دستگاه ادراری و استرس را نشان می دهد. کاهش استرس می تواند ابتلا به بیماری های دستگاه ادراری را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اگر گربه دارید و گربه شما نر باشد ، ممکن است در مورد بیماری مجاری ادراری تحتانی گربه (FLUTD) شنیده باشید. در حقیقت از هر 100 گربه 8 نفر با این بیماری درگیر هستند. علائم عفونت ادراری عبارتند از  ادرار خونی ، فشار آوردن در هنگام ادرار ، ادرار و مدفوع کردن خارج از ظرف خاک و در جنس نر انسداد و ناتوانی در ادرار کردن. در گربه های ماده مشکل عفونت ادراری وجود ندارد. 

هنگامی که عفونت های ادراری باعث ایجاد تشکیل بلور در ادرار می شوند، گربه ماده می تواند نسبتاً راحت بلورها را از خود دفع کند. گربه های نر دارای مجرای ادرار طولانی تر و باریک هستند. کریستال هایی که از طریق مجرای ادراری حرکت می کنند می توانند یک پلاگ ایجاد کرده و جریان ادرار را مسدود کنند. به دلیل آناتومی جنس نر ، بیماری دستگاه ادراری تحتانی در صورت عدم تشخیص به موقع می تواند خطرناک و حتی تهدید کننده باشد.

 

به محض بروز علائم در گربه نر ، باید درمان شروع شود که از آنتی بیوتیک ها و گاهی اوقات ضد التهاب استفاده می شود.

مصرف آب و انتخاب اصولی نوع غذای مصرفی، کلیدهای پیشگیری از عفونت های ادراری هستند. افزایش مصرف آب می تواند به ترشح بیشتر ادرار از طریق مثانه کمک کند و ادرار را رقیق تر کند. 

مصرف غذای خشک مناسب سبب اسیدی شدن ادرار می شود. کریستال ها به راحتی در ادرار اسیدی تشکیل نمی شوند. باکتری ها نیز در ادرار اسیدی رشد خوبی ندارند. 

پیشگیری از عفونت های مجاری ادراری در گربه ها نیاز به یک رویکرد چند وجهی دارد.

به این وب سایت رای دهید