اصول آموزش حیوانات

اصول آموزش حیوانات

0 دیدگاه 23 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 396
اصول آموزش حیوانات
اولین قدم برای درک آموزش حیوانات ، یادگیری برخی واژه ها و اصطلاحات رایج است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشکشرطی سازی عملیاتی اساس آموزش حیوانات است. این یک نوع یادگیری است که در آن یک حیوان از رفتارهای خود یاد می گیرد (یا مشروط می شود) همانطور که روی محیط عمل می کند (عمل می کند). در شرط بندی عملگر ، احتمال رفتار با عواقب بعدی افزایش یا کاهش می یابد. یعنی ، رفتاری بسته به نتایج آن یا بیشتر یا کمتر اتفاق می افتد. هنگامی که حیوان رفتار خاصی را انجام می دهد که پیامدهای مطلوبی را ایجاد می کند ، احتمالاً حیوان آن رفتار را تکرار می کند.

حیوانات هر روز با اصول شرطی سازی عملگر آموزش می بینند و مربیان حیوانات اصول شرطی سازی عملگر را در روش های خود پیاده سازی می کنند. اگر یک حیوان رفتاری را انجام دهد که مربی می خواهد دوباره آن را ببیند ، مربی نتیجه مطلوبی را به او نشان خواهد داد.

یک نتیجه مطلوب اغلب یک تجربه فیزیکی است، چیزی که قابل مشاهده ، شنیدن ، احساس یا چشیدن است. این تجربه نوعی محرک است. هنگامی که یک حیوان رفتاری را انجام می دهد که محرک مثبت ایجاد می کند ، به احتمال زیاد حیوان در آینده نزدیک رفتار خود را تکرار می کند. محرک مثبت تقویت کننده مثبت نامیده می شود زیرا رفتار را تقویت می کند. هنگامی که یک تقویت کننده مثبت بلافاصله از یک رفتار پیروی می کند ، احتمال تکرار این رفتار را افزایش می دهد. 

 

تقویت مثبت را می توان پاداش نیز نامید. پاداش ها اشکال مختلفی دارند. برای حیوانات ، یکی از رایج ترین پاداش ها غذا است. در واقع ، بسیاری از رفتارهای حیوانات در طبیعت برای دریافت غذا است. اگر رفتارهای خاصی به حیوان اجازه دهد با موفقیت غذا دریافت کند ، حیوان دفعه بعد که گرسنه شد این رفتارها را تکرار می کند.

غذا نمونه ای از تقویت کننده اولیه است . تقویت کننده های اولیه تقویت کننده هایی هستند که به طور خودکار مثبت هستند. نمونه های دیگر تقویت کننده های اولیه شامل آب ، سرپناه و فرصت های جفت گیری است. 

اگر رفتاری تقویت نشود ، کاهش می یابد. به این امر می گویند انقراض . مربیان حیوانات از تکنیک انقراض برای حذف رفتارهای ناخواسته استفاده می کنند. (در آموزش حیوانات ، وقتی مربی رفتار خاصی را درخواست می کند و حیوان هیچ پاسخی نمی دهد ، این نیز یک رفتار نامطلوب تلقی می شود.) برای حذف رفتار ، آنها به سادگی آن را تقویت نمی کنند. با گذشت زمان ، حیوان می آموزد که یک رفتار خاص تأثیر مطلوبی را ایجاد نمی کند و حیوان رفتار خود را قطع می کند.

بهترین راه برای جلوگیری از تقویت رفتارهای نامطلوب این است که به هیچ عنوان محرکی ایجاد نکنید.

به این وب سایت رای دهید