ایگوانا

ایگوانا

0 دیدگاه 11 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 1134
ایگوانا
ایگوانا بومی آمریکای مرکزی و جنوبی ، یکی از محبوب ترین مارمولک ها به عنوان حیوان خانگی است .آنها نیاز به مراقبت بالایی دارند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ایگوانا نیازهای تغذیه ای و مسکن سختی دارد ،او می تواند بسیار رشد کند، مدت زیادی زنده بماند و بسیار قوی شود. همچنین مهار آنها دشوار است و اگر مرتباً با آنها برخورد نشود ممکن است پرخاشگر شوند. این بدان معنا نیست که ایگوانا نمی تواند حیوان خانگی خوبی باشد ، اما آنها به صاحبی متعهد نیاز دارند.

رفتار و خلق و خوی ایگوانا

ایگواناهای خانگی هرگز حیوانات اهلی واقعی نخواهند بود و بسیاری از آنها سعی خواهند کرد از محوطه خود و حتی خانه شما فرار کنند. ایگواناها اغلب تماس انسانی را غیر طبیعی می دانند و ممکن است در برابر آن مقاومت کنند. ایگوانای بچه می تواند به سرعت حرکت کند ، اما ایگواناهای بزرگسال اغلب تنبل و مطیع می شوند. آنها پنجه های تیز دارند ، بنابراین در این صورت باید لباس محافظ بپوشید. علاوه بر این ، ایگوانا می تواند با دم خود آسیب وارد کند. دم ایگوانای بالغ به اندازه ای قوی است که می تواند استخوان انسان را بشکند.

 

مسکن ایگوانا

برای تمیز نگه داشتن محوطه ایگوانا ، هر روز غذای نخورده ، مدفوع ، پوست ریخته شده و سایر زباله ها را بردارید. همچنین ، ظروف غذا و آب را روزانه تمیز کنید. هفته ای یکبار ، ایگوانای خود را به یک قفس موقت منتقل کنید تا محوطه اصلی آن تمیز شود. تمام سطوح و تزئینات مانند سنگ ها را با پاک کننده مخصوص حیوانات خانگی بشویید.

حرارت

ایگوانا یک حیوان گرمسیری است. زیستگاه آن نباید از 75 درجه فارنهایت پایین بیاید. در حقیقت ، ایگوانا برای هضم مناسب غذای خود به دمایی در حدود 85 درجه فارنهایت نیاز دارد. برای دستیابی به دمای مطلوب ، می توانید از لامپ های حرارتی استفاده کنید .

رطوبت

ایگواناها در محیط خود حداقل 70 درصد رطوبت نیاز دارند. شما می توانید رطوبت محل زندگی ایگوانا خود را با افزودن حوضچه ای آب به محوطه یا با استفاده از مه پاش افزایش دهید. به طور کلی توصیه می شود ایگوانای خود را دو بار در روز برای افزایش رطوبت و حفظ سلامت پوست ، غبارپاشی کنید.

آب و غذا

آنها از خوردن پروتئین حیوانی از جمله حشرات اجتناب می کنند. در حقیقت ، رژیم های سرشار از پروتئین می تواند باعث بروز مشکلات سلامتی مانند نارسایی کلیه در ایگوانا شود.

ایگوانای خود را با سبزیجات برگ تیره ، مقداری میوه و مکمل کلسیم تغذیه کنید. علاوه بر این ، ایگواناها همیشه به آب شیرین نیاز دارند. مواد غذایی که در طول 24 ساعت مصرف نشده است را برداشته و دور بیندازید.

مشکلات بهداشتی 

یک مشکل بهداشتی رایج برای ایگواناها بیماری کلیوی است که اغلب به دلیل کم آبی بدن است.

اگر ایگوانا شما بی حال است ، ورم روی بدن دارد و مرتباً در حال نوشیدن یا ادرار کردن است ، فوراً آن را به دامپزشک ببرید.

 

 

به این وب سایت رای دهید