شایع ترین بیماری های خرگوش

شایع ترین بیماری های خرگوش

0 دیدگاه 11 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 562
شایع ترین بیماری های خرگوش
خرگوش ها مانند دیگر حیوانات خانگی ، مستعد انواع مشکلات و بیماری ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برخی از بیماری ها شایع تر از سایر بیماری ها هستند و با آموزش می توانید از آنها جلوگیری کنید یا حداقل یاد بگیرید که علائم و نشانه ها را سریعتر بشناسید تا به خرگوش خود کمک کنید.

در اینجا به شایعترین بیماری ها و نوع پیشگیری آن اشاره می کنیم:

دندان خرگوش

خرگوش ها دارای 28 دندان هستند که به آنها کمک می کند غذای خود را آسیاب کنند. این دندان ها ، برخلاف دندان های سگ یا گربه ، در طول زندگی خرگوش شما به طور مداوم رشد می کنند. بدون داشتن وسایل مناسب برای کوتاه نگه داشتن این دندان ها (مانند یونجه و چوب ایمن ) ، دندان ها ممکن است بزرگ شده و مانع از خوردن غذا توسط خرگوش شما شوند.

 

تومورهای تولید مثل خرگوش

تومورهای پستان ، رحم و تخمدان در خرگوشهای ماده و سرطان بیضه در خرگوشهای نر بسیار رایج است. عقیم سازی خرگوشهای خانگی به دلایل مختلف توصیه می شود و یکی از این دلایل جلوگیری از سرطانهای باروری است.

کنه های گوش خرگوش

خرگوش ها به خاطر گوش های بزرگ خود معروف هستند. عفونت ناشی از کنه گوش نیز در صورت عدم درمان منجر بهعفونت های باکتریایی و قارچی می شوند. مقادیر زیادی بقایای تیره و پوسته دار معمولاً در گوش خرگوش هایی که دارای کنه گوش هستند دیده می شود.

خرگوش E. Cuniculi

کج شدن سر و تشنج عوارض جانبی مزمن این تک یاخته ای است که می تواند اکثریت خرگوشهای خانگی را مخفیانه آلوده کند. Encephalitozoon cuniculi ، که اغلب با نام E. cuniculi شناخته می شود ، بیماری سختی است که ممکن است به خرگوش شما آسیب برساند. این تک یاخته می تواند از طریق ادرار (و انسانهای دارای نقص ایمنی) به خرگوش شما منتقل شود و بدون خسارت به داخل بدن خرگوش شما زندگی کند.

 

به این وب سایت رای دهید