گربیل چه باید بخورد؟

گربیل چه باید بخورد؟

0 دیدگاه 11 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 912
گربیل چه باید بخورد؟
این جوندگان اجتماعی ، بامزه و دوست داشتنی همراهان خوبی برای کودکانی هستند که علاقه مند به نگهداری از حیوانات خانگی هستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، فراهم کردن تغذیه مناسب برای گربیل (موش صحرائی) و یک زندگی طولانی و سالم، برای آن ها ضروری است.

تغذیه گربیل

مخلوط دانه: می توانید از مخلوط دانه ها به همراه سبزیجات خشک شده و میوه ها برای تغذیه آن ها استفاده کنید. متأسفانه ، بسیاری از گربیل ها اقلام مورد علاقه خود را انتخاب کرده و بقیه مخلوط را در کاسه خود می گذارند. مخلوط دانه ها برای استفاده به عنوان تنها غذای گربیل ایده آل نیست.

بسیاری از گربیل ها عاشق میوه و سبزیجات هستند. برای جلوگیری از خوردن زیاد، با مقدار کمی سبزیجات یا میوه های تازه شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که همه سبزیجات و میوه ها به خوبی شسته شده و فاقد آفت کش هستند. می توانید مواردی مانند هویج ، کلم بروکلی، سیب و انواع توت ها را امتحان کنید. از مصرف لوبیا خام ، سیب زمینی خام ، پیاز ، برگ سیب زمینی و برگ ریواس خودداری کنید. از آجیل ها، تخمه آفتابگردان و تخم کدو تنبل به مقدار کم به گربیل بدهید، زیرا دارای چربی زیادی هستند.

 

نان سبوس دار را می توان به صورت ساده یا برشته تهیه کرد.

غلات صبحانه شیرین نشده اغلب یک غذای مورد علاقه برای گربیل است.

کشمش و مویز به آنها بدهید.

تکه های کوچک پنیر را برای آنها سرو کنید.

ظرف غذا گربیل :

بهترین گزینه برای تغذیه گربیل این است که از ظروف سنگین ساخته شده از سرامیک استفاده کنید که نمی توانند آن را بجود. هنگامی که احساس کردید گربیل شما چقدر می خورد ، سعی کنید تقریباً به اندازه ای که در 24 ساعت مصرف می کند (اما نه خیلی کم) غذا در اختیارش قرار دهید و قبل از تغذیه مجدد ، در صورت مرطوب یا کثیف بودن ظرف غذا ، هرگونه غذای خورده نشده را حذف کنید. 

آیا گربیل ها به آب شیرین نیاز دارند؟

از آنجا که گربیل ها از مغولستان می آیند و آب و هوای خشک در آن منطقه وجود دارد ، به آب زیادی احتیاج ندارند. با وجود این ، اشتباه نکنید که فکر کنید آب مهم نیست. اطمینان حاصل کنید که گربیل شما همیشه دارای یک منبع آب تازه  است.

 

به این وب سایت رای دهید